Beantwoord

Factuur data buiten bundel

  • 28 September 2021
  • 1 reactie
  • 109 Bekeken

Volgens de factuur heb ik op 11-9 tussen 17:37 en 23:37 556 MB verbruikt buiten mijn bundel. Als ik mijn sms historie bekijk zou dit betekenen dat ik tussen 23:16 (MB aanvuller is op) en 23:19 (MB-aanvuller is actief) 556 MB zou hebben verbruikt. Dit lijkt mij vrijwel onmogelijk! Hoe kan zoiets?!

icon

Beste antwoord door Phil 30 September 2021, 15:36

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @janineharbers,

Begrijpelijk dat je daar vragen over hebt.

Hoewel het in theorie mogelijk is, moet je wel goed je best doen om dat aantal te bereiken. Niet onbelangrijk om te weten: de tijden die je bij de specificatie ziet staan zijn de start- en eindtijden van de datasessie. Het dataverbruik heeft betrekking op de gehele sessie en hoeft niet allemaal buiten je bundel geweest te zijn. Op het moment dat je bepaalde limieten bereikt, bijvoorbeeld 80 procent en 100 procent verbruik, ontvang je zo snel mogelijk een sms-bericht om je daarvan op de hoogte te brengen.

Om ongewenste buitenbundelkosten te voorkomen raad ik je aan om die waarschuwingsberichten goed in de gaten te houden. Je kan dan tijdig je internetverbinding uitschakelen of een MB-aanvuller bestellen. Je kan ook overwegen om een Plafond in te stellen. Met het Plafond stel je een maximumbedrag per maand in en kan je niet boven dat bedrag uit komen. Meer informatie hierover tref je hier aan.

Groetjes,

Phil

Reageer