Beantwoord

Factuur ondanks overstap naar andere provider

  • 10 May 2024
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Met ingang van 1 mei ben ik overgestapt naar een andere provider. Dit is reeds in maart aangevraagd en ook door Simpel goedgekeurd en verder ook probleemloos verlopen. Vreemd genoeg kreeg ik deze week een email met een factuur (F2405124447) over de periode van 1 tot 31 mei en de mededeling dat er doodleuk op 13 mei weer een afschrijving volgt. Volgens de Mijn-omgeving heb ik geen actief contract en uiteraard ook geen kosten gemaakt.

Uiteraard zal ik deze incasso direct storneren. Echter wil ik van Simpel een bevestiging dat dit niet nogmaals gebeurt.

icon

Beste antwoord door Jahduar 13 May 2024, 09:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Ik begrijp net zo weinig als jij Robert van de gang van zaken. Dit is eenvoudig beschamend. 

Badge +3

Goedemorgen @robertvanweersch,

 

Begrijpelijk dat je dit nog even navraagt. 

Ik kan me goed voorstellen dat het verwarrend overkomt dat je nog een factuur ontvangt na het beëindigen van het abonnement.

Ik help je graag verder. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd, zodat ik specifiek mee kan kijken naar jouw abonnement. 

 

Groet, Jahduar

Simpel

 

Reputatie 4
Badge +4

@Jahduar heeft me via PM gezegd dat het bedrag teruggestort zou worden. Helaas is dat tot op heden niet gebeurd. Deze vraag is dus niet beantwoord!

Overigens ga ik de incasso storneren, want dit is dus een fout na een fout en dat duurt inmiddels te lang. Dat is nergens voor nodig.

Ik heb even gekeken in mijn bankinstellingen en het blijkt dat Simpel ook helemaal niet de machtigingsincasso heeft ingetrokken. Waarom niet? Ik ben geen klant meer en heb geen openstaande rekeningen. Die machtiging is nergens meer voor nodig. Dus Simpel heb ik meteen even op de weiger-lijst gezet.

Slordig allemaal hoor. Echt heel slordig.

Badge +3

Hallo @robertvanweersch,


Mijn excuses voor het niet spoedig terugboeken van de onterechte factuur. Je staat ook volledig in het recht om het bedrag te storneren.
Vanwege de correctie die is ingediend, zal de factuur weggestreept worden.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Groet, Jahduar
Simpel

Reageer