Skip to main content

in mijn gezin hadden we 3 contracten bij jullie.

in juli was mijn contract afgelopen. toch kreeg ik nog een factuur bij jullie. nadat ik contact had opgenomen, kreeg ik mijn geld teruggestort.

in oktober was de contract van mijn vrouw afgelopen. kreeg alweer een factuur van jullie na einde abbonement. contact opgezocht. creditfactuur aangemaakt. maar nog steed geen geld teruggekregen.

in november was mijn minderjarige zoon ( staat op mijn naam ) contract afgelopen. kreeg ik weer een factuur van jullie. na contact gezocht zag ik creditfactuur bij zijn abbonement. ik zou geld terugkrijgen. nog steed niks gekregen en de creditfactuur is ook verdwenen.

is dit een nieuw verdienmodel van simpel? facturen sturen naar mensen na einde contract en hopen dat ze niks merken 

Hi ​@qwa!

Waren alle abonnementen beëindigd of was alleen het contract afgelopen? Als een contract verloopt, dan loopt het abonnement door in de huidige vorm en het kan vervolgens met een maand opzegtermijn beëindigd worden. Een abonnement wordt niet automatisch beëindigd, zodra het contract is afgelopen. Dit gebeurd alleen als de klant dit zelf bij ons aangeeft.

Als je wel contact met ons had opgenomen om de abonnementen te laten beëindigen, dan kan het zijn dat het systeem nogmaals een (onterechte) factuur opmaakt voor de periode na de beëindiging. Dit kan onterecht zijn of het kan te maken hebben met de kosten voor het Plafond of eventuele buitenbundelkosten. Beiden worden maandelijks achteraf in rekening gebracht. 

De betaalverplichting vervalt op de beëindigingsdatum en uiteraard hoor je voor de periode hierna niet meer te betalen. Ik kan aanraden om contact met ons op te nemen, zodat we met je mee kunnen kijken. 

Groet, Chantal
Simpel 

Ook ik ontvang een factuur om abonnementskosten vooruit te betalen na opzegging (inmiddels al lang geaccepteerd door Simpel en tel. nummer is ook al overgezet naar nieuwe provider). Daarna vandaag een 3e herinneringsmail ontvangen. Ook al 3 keer telefonisch contact gehad met “Klantenservice”. Ook 3 verschillende medewerkers gesproken en 2 keer een creditnota en de belofte dat er geen herinneringsmails meer verzonden zouden worden. Ook dat de onterechte factuur afgeboekt zou worden. Uiteraard heb ik Simpel al lang geblokkeerd op mijn incassolijst bij de bank.

Blijkbaar is deze organisatie niet in staat om zo iets simpels al opzegging van een abonnement in haar administratie te regelen. Hoe kan dit opgelost worden ? De publiciteit zoeken via diverse consumentenprogramma's ? Het contact formulier heb ik ook al ingevuld, dus zeg het maar.

Math Hendriks

Hi ​@Math Hendriks  

Erg vervelend en ook best wel vreemd dat je een factuur krijgt van Simpel nadat je al bent overgestapt met nummerbehoud en dat dus de huidige nieuwe provider de overstapservice heeft gedaan en jouw abonnement is opgezegd door die provider.

Ik hoop dat een medewerker van ​@Simpel je verder kan helpen via een privébericht door hem of haar gevraagd. Dus een vertrouwelijk 1 op 1 gesprek.

Dit dient zo goed mogelijk te worden opgelost en nog liever voorkomen worden. 

Reageer