Geen reactie op ingezonden brief…..
op 13 februari een brief naar Simpel gestuurd om uitleg te krijgen over onduidelijke rekengegevens en niet goedwerkende app. Tot op heden nog geen reactie ontvangen. Bijlkt het toch een lastig probleem te zijn.
Aan de directie van Simpel,
Simpel.nl B.V.
Waldorpstraat 60,
2521 CC Den Haag
Goede middag,
Afgelopen maand heb ik een aardige factuur van jullie ontvangen. Waar ik normaliter, voor wat betreft het internet verbruik, nooit echt hoog zit was dat dit keer wel het geval en wel op 28 januari 2024. Zie onderstaand staatje. Wat daar de reden van is kan ik niet aangeven, maar het bijzondere is wel dat ik in de middag 3 x een SMS krijg waarin eerst staat dat ik 80% van mijn limiet gebruikt zou hebben en vrij kort erna 100%. Daarna krijg ik een SMS dat mijn simkaart geblokkeerd zou zijn. Aangezien ik daar nooit in de buurt kom verbaasde mij dat ten zeerste. Mogelijk en spam-SMS. Je weet het nooit tegenwoordig.
Vervolgens heb ik wel op mijn app van Simpel gekeken. Je zit immers niette wachten op nare verrassingen. Daar stond dat het verbruik gewoon normaal was. Die dag een verbruik van 260Mb tot 28 januari 18:25 uur. Zie de onderstaande 2 schermafbeeldingen. Deze heb ik gemaakt op zondag 28 januari omstreeks 19.10 uur Volgens de onderstaande factuur zou ik op 28 januari voor 17:59:59 uur ruim 3000MB verbruikt hebben. Zie onderstaande factuur. De 2 schermafbeeldingen ernaast zijn van mijn telefoon. Deze houd uiteraard ook het verbruik bij. Zowel van de WiFi als via internet. Ook daar geen bijzonderheden. Zie de schermafbeeldingen van diezelfde zondag omstreeks 19.00 uur.
Omdat er stond dan mijn kaart geblokkeerd zou zijn heb ik dit uitgeprobeerd en dan bleek niet het geval.
Toen ik zag dat de factuur inderdaad een stuk hoger lag heb ik telefonisch contact gezocht met de klanten service en daar konden ze min niet vertellen waar het probleem lag. Sterker nog: de medewerkster vertelde mij dat ze zelf niet bij Simpel zat en mij alleen maar kon adviseren om een plafond in te stellen. Ik heb enkele dagen later contact opgenomen en krijg ik te horen dat de tellers niet actueel zijn en dat de techniek niet optimaal is. Dat ik een externe datamanager app moet downloaden omdat die nog meer bescherming zou geven. Maar dan blijft het vreemd dat de teller van mijn app en mijn telefoongegevens wel 1 op 1 lopen.
Als ik deze gegevens naast elkaar leg dan betwijfel ik of de factuur correct opgesteld is of dat het verbruik een beetje “prijsschieten” is.
Voor dat ik het als klacht laat behandelen, willen jullie eens kijken waar het probleem zit?
Als het e.e.a. met de tellingen niet correct verlopen is zie ik de correctie wel verschijnen.
(bijgevoegde schermafbeeldingen in het kader van privacy niet geplaatst).