Beantwoord

geen verdienmodel?

  • 30 March 2022
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

Badge +1

Ik heb in een reactie van een van de moderators (geen medewerjer van Simoel …?) gelezen dat er geen verdienmodel wordt gehanteerd.

Er wordt ook niet veel gedaan aann de huidige klanten aan Simpel te binden door aan wensen tegemoet te komen zoals tussentijds aantal GB verhogen voor dezelfde prijs, esim en niem nog maar een paar zaken.

Voor de goede orde:

Een lopend contract mag (ondanks algemene voorwaarden) ALTIJD gewijzigd worden bij wederzijdse instemming.

de kosten wegen tegen de baten op! in dit geval dus jammer dat er geen verdienmodel wordt gehanteerd

icon

Beste antwoord door Phil 1 April 2022, 12:05

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Egeleijnse-simpel,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Uiteraard willen wij graag een goede band met de klant opbouwen. Waar mogelijk proberen wij dan ook out-of-the-box te denken. 

 

In dit topic heb ik jouw reactie gelezen. Net zoals daar wordt vermeldt, bieden wij geen eSIM aan. Mogelijk wordt dit in de toekomst wel geïntroduceerd, maar voor nu staat dit nog niet op de planning. 

 

Wat betreft het tussentijds wijzigen van het aantal GB's voor dezelfde prijs: dit betreft een verlengdeal. Hier kun je enkel gebruik van maken wanneer het abonnement te verlengen is, vanaf 6 maanden voor het einde van het contract. Wanneer je niet binnen deze termijn zit, kan je een bundelwijziging doen. Dit kan wel altijd, ongeacht hoelang het contract nog duurt. Dit is aan de hand van de reguliere bundels en tarieven en kun je inzien via de Mijn Simpel pagina > Abonnement > Bundels wijzigen. 

 

Groet, Charlie
Simpel

Badge +1

Ik heb ten aanzien van de esim geen vertrouwen in Simpel.…

Out if the box denken??

ik heb al aangegeven dat ik bereid ben om voor esim te betalen ( net als vele anderen denk ik) T-mobile vraagt er ook een euro of 5 a 10 voor.

dat van die gb aanpassing is nieuw voor mij, ik heb eerder ook een uitbreiding gevraagd maar kreeg te horen dat dat alleen kon als ik een nieuw contract afsloot.

Ik had op dat moment geen nieuw contract af moeten sluiten. Dan had ik nu mijn contract kunnen beeindigen en er 1 van simyo af kunnen sluiten.

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Egeleijnse-simpel,

Qua eSIM is het niet per se een kwestie van een betaling. Ook op de achtergrond dient alles ingeregeld te zijn zodat het gebruiken van een eSIM mogelijk is en dat is op dit moment nog niet het geval.

​​​​​​Qua abonnementswijzigingen heb je verschillende opties. Zo kan je een bundelwijziging doen via het Mijn Simpel account. Hiermee wijzig je de inhoud van je bundels maar verander je niks aan de duur van je contract. De bundels die je bij een bundelwijziging kan kiezen verschillen soms echter van de actiebundels. Bij een bundelwijziging betaal je namelijk de reguliere prijs van een bundel ten opzichte van de actieprijs die klanten bij een nieuwe bestelling of bij een verlening betalen. De verlenging is gelijk de tweede optie waarmee je de bundel/je abonnement kan wijzigen. Een verlenging kan je al vanaf 6 maanden voordat je huidige contract verloopt aanvragen en bij een verlenging heb je de keuze uit de nieuwste actiebundels inclusief actieprijzen. Kenmerkend voor de verlenging is dat je daarbij een nieuw contract van 1 of 2 jaar met ons aangaat.

Groetjes,

Phil

Badge +1

Wat betreft die abonnementswijzigingen akkoord

Het idee bestaat gewoon dat Simpel esim niet WIL ondersteunen.

Immers in de ruim twee jaar sinds de eerste vraag hierover worden geinteresseerden afgescheept met “wij ondersteunen het (nog) niet, als daar iets in verandert …..)

Wij gebruiken het netwerk van t-mobile welke het eerste was met esim.

Jullie zouden juist klanten kunnen winnen door mee te liften met T-mobile en niet te wachten totdat andere prijsvechters jullie voor zijn gegaan (simyo is bijvoorbeeld de eerste)

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Egeleijnse-simpel,

 

Het wijzigen van jouw bundel kun je in orde maken via de Mijn Simpel pagina > Abonnement. 

 

Ik begrijp je punt, maar Simpel kiest ervoor om (nog) geen eSIM te introduceren. Hierbij moet ik dus weer verwijzen naar het eerdere antwoord: als dit wel het geval is, laten wij dit weten. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer