Beantwoord

'Gratis' maand abonnement bij verlenging betaal je alsnog bij gebruik van plafond

  • 1 February 2022
  • 3 reacties
  • 300 Bekeken

Hallo,

Ik heb voor mijn zoon een €10 abonnement met een plafond om ervoor te zorgen dat ik nooit met extra kosten zit, en dat werkt prima en ik betaal per maand €10,50. In december kon ik het abonnement verlengen van 5GB naar 8GB en kreeg ik een maand gratis abonnement, dus in december was de rekening €0,50.

In januari was de rekening opeens €20,50. Wat was er gebeurd? Hoewel het plafond nog steeds op €10 stond (lager kan niet), had Simpel dit plafond niet gebruikt voor het abonnementsgeld, maar voor de gebruikskosten, en dus kon mijn zoon ongemerkt 65MB (=€10) buiten de 8GB bundel gebruiken voordat het plafond in werking werd gezet. 

Volgens de klantenservice heeft Simpel niets fout gedaan, maar dit klopt natuurlijk niet.

Ik zal een klacht indienen, maar jullie zijn allemaal gewaarschuwd!

Andy

icon

Beste antwoord door Charlie 1 February 2022, 18:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Andy,

 

Wat vervelend dat er kosten zijn gemaakt!

 

Normaliter vullen de abonnementskosten het Plafond, waardoor er geen buitenbundelkosten gemaakt kunnen worden. Omdat je de maand gratis hebt ontvangen bij het verlengen, was het Plafond niet gevuld en kon je zoon tot €10,00 euro kosten maken buiten zijn bundel. Omdat de abonnementskosten en buitenbundelkosten samenvallen, valt de factuur hoger uit dan je gewend bent. 

 

Het is begrijpelijk dat je hier niet blij mee bent. Het is dan ook jammer om te lezen dat je hier een klacht over indient. 

 

Ik wil je desondanks een fijne dag wensen.

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Hallo Charlie,

Bedankt voor je reactie. Waarom vind je het jammer dat ik hierover een klacht indien? Ik ben hier niet alleen niet blij mee, maar ik ben ook misleid.

Andy

Goedemorgen,

 

Hier hetzelfde verhaal. Bij verlengen ‘gratis maand van 7,50 en vervolgens de volgende maand een rekening van 18 euro. Als je dan even met de klantenservice belt zeggen die idd dat er alsnog tot maximaal het plafond buiten de bundel gebruikt kan worden en dat de gemaakte kosten dus ‘terecht’ zijn en er niemand er iets aan kan doen. Vervolgens verbreekt de medewerkster van Simpel de verbinding.

 

Een plafond heb ik er in gezet, zodat mijn zoon van 13 niet voor idiote kosten komt te staan. Nu gaat het mij niet om het absolute bedrag, maar voor kinderen is een extra bedrag van 8 tot 10 euro per maand nu eenmaal veel geld. Op basis van de bovenstaande klacht/opmerking blijkt dus dat waar de klanten tegen aan lopen niet een individueel iets is, maar dat het blijkbaar wel aan de communicatie van Simpel licht, maar daar wil men dus niets van weten….

Reageer