Vorige week kreeg ik het bericht dat ik 100% van mijn bundel had gebruikt.. wat ik al erg raar vond omdat ik dit nooit heb en ik zat gewoon thuis op mijn wifi toen ik deze sms binnen kreeg! Toch heb ik besloten nog een aanvulling van mb’s te kopen. Dit heb ik meteen gedaan toen ik dit smsje las. Er zat hooguit een half uurtje tussen deze 2 berichtjes en ik zat nogmaals gewoon op mijn wifi.. hoe kan het dat ik nu ineens een sms krijg dat mijn simkaart geblokkerd is voor buitenbundel kosten? Ik schrok hiervan en ging kijken op mijnsimpel app. Hier zag ik ineens dat ik €54!!!! Extra kosten had gemaakt in deze tijd! Ik schrok hier erg van en snap niet hoe dit kan in zo’n korte tijd. Daarnaast heb ik het eerdere smsje (dat mijn kosten erg snel stegen) nooit gelezen.. hier heb ik nooit een melding van gehad dus deze zie ik nu pas staan. ik was mij hier geen kwaad van bewust. Ik vraag mij erg af hoe dit kan en of hier een oplossing voor kan komen??!!?? Want dit is bijna te belachelijk voor woorden...
HELE HOGE BUITENBUNDEL KOSTEN !!
Beste antwoord door Snowboard
Wat vervelend om mee te maken.
Wat voor telefoon heb je?
Om te achterhalen wat de oorzaak is bij data kun je het beste de telefoon raadplegen. Al zit je op de WiFi wil niks zeggen.
Controleer of WiFi assistent / slimme netwerkwissel uit staat.
Zet alleen mobiel data aan wanneer nodig
* Heb je een data manager app geïnstalleerd
* Veel telefoons hebben een ingebouwde datameter, stel die (beiden) goed in.
Het plafond biedt bescherming tegen buiten bundel kosten maar is alleen maar een symptoombestrijding.
Een MB aanvullen kun je beste aanschaffen bij het 1e sms (80%) en dan voor de zekerheid mobiel data uitb WiFi aan.
MB buiten bundel gaat echt snel €0,15 per MB is niet duur maar data gaat veel sneller dan je denkt. En dat geeft dus sneller hoge kosten.
Wat het financieel plaatje betreft kun je het beste met de klantenservice contact opnemen.
Succes
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.