Beantwoord

Hoge factuur door onwerkelijk verbruik

  • 9 July 2023
  • 1 reactie
  • 182 Bekeken

Na al jaren klant te zijn krijg ik opeens een bericht dat 80% van mijn mb's zijn verbruikt. Daarna geen bericht meer gekregen maar wel een factuur van ruim 60 euro ipv al jaren 10 euro te betalen. Het vreemde is dat 2 vrienden van mij precies ditzelfde bericht kregen afgelopen week met ook een absurde factuur en dit ook nooit eerder hebben gekregen. Wat gaat er hier mis Simpel??? Dit kan niet. Na het ontvangen van het bericht dat de mb's bijna op zijn alleen nog maar wifi gebruikt en toch liep de rekening zo hoog op. Dit kan niet!!! Wie hebben er ook opeens een hoge factuur zonder extra verbruikt te hebben????

icon

Beste antwoord door JasperDL 10 July 2023, 15:36

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +4

Beste @Saskiacrawfurd,

Wat vervelend dat jouw internetverbruik zo opgelopen is!

Als telecomprovider kunnen en mogen wij niet inzien waar het verbruik aan opgegaan is. Er bestaat dus geen mogelijkheid om te zeggen of dit door een of meerdere apps ontstaan is, of dat het door streamen of downloaden komt. Wij registreren enkel hoeveel data er op welke momenten gebruikt wordt. Doordat we verplicht zijn dit met uiterst hoge nauwkeurigheid te doen, kan ik garanderen dat die metingen correct zijn.

Als je een Android toestel gebruikt (bij voorkeur een Samsung), is het mogelijk om met terugwerkende kracht in te zien welke apps er in welke periode internet verbruikt hebben. Dit kan je op Samsung toestellen vinden onder Instellingen --> Verbindingen --> Gegevensgebruik --> Verbruik mobiele gegevens. Als je een ander merk gebruikt, moet ik je aanraden dit op Google op te zoeken. Wanneer je een iPhone gebruikt, is het niet mogelijk om dit met terugwerkende kracht in te zien. Om dat in de toekomst te kunnen monitoren, kan je een data manager app downloaden uit de Appstore.

Let er goed op dat de factuurcyclus op de juiste datum staat! Je kan via Mijn Simpel → Abonnement, kijken op welke dat jouw factuurcyclus start.

Ik wil je sterk aanraden om via Mijn Simpel, een plafond in te stellen. Dit kan je doen via het 'Overzicht'. Met een plafond kan je zelf de limiet (aan de hand van een bedrag in Euro's) bepalen. Het gebruik kost €0,50 per maand, maar het beschermt je natuurlijk wel tegen hoge rekeningen.

Succes en een mooie dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

Reageer