Beantwoord

Hoge kosten door 1 langdurig telefoontje, dat mij onbekend is.

  • 24 November 2020
  • 3 reacties
  • 472 Bekeken

Hallo.

Ik heb een abonnement van € 2,50, waarvoor ik per maand 250 belminuten, 500 Mb aan internet en onbeperkt SMS-en krijg.

Op Internet zit ik zelden, doe alleen Wattsappen thuis via Wifi, en het aantal belminuten is tot de maand September 2020 nooit overschreden. De rekening van 1 oktober 2020 was niet € 2,50 als voorheen maar € 21,00. Uiteraard ben ik gaan kijken bij de specificaties van die rekening en hier viel mij 1 vreemd telefoontje op, naar een mij onbekend nummer.

Op zaterdag 19 september zou ik vanaf 12.48.43 precies 2 uur gebeld hebben met een informatienummer, te weten het nummer 0851052673.

Deze 2 uur bellen hebben mijn belminuten erg doen overschrijden, waardoor ik zo'n hoge rekening kreeg! De afgelopen maand heb ik op verschillende tijden dit nummer gebeld, maar er wordt nooit opgenomen. Kan er met de registratie van belminuten door Simpel iets mis zijn gegaan, waardoor ik zoveel buiten mijn bundel gebeld heb?

Bij voorbaat dank voor Uw antwoord.

Groetjes.

icon

Beste antwoord door Karin303 25 November 2020, 10:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Heb je al op je telefoon gekeken wat daar staat  bij gesprekken?

Hallo Karin303.

Hartelijk bedankt voor Uw reactie.

In mijn logboek van 19-09-2020 staan de volgende gesprekken.:

12.26 uur: Ik bel naar een bekende en er volgt een telefoongesprek van 00.05.05 minuten.(rood pijltje              met de punt naar rechts)

12.45 uur: bel ik deze bekende terug, maar er wordt niet opgenomen.(Rode telefoonhoorn met een 

        gebogen pijltje erboven)

12.46 uur: bel ik deze bekende opnieuw, maar er wordt niet opgenomen, dus annuleer ik deze                         oproep  (rood pijltje, punt naar rechts)

12.46 uur: ik bel nogmaals naar die bekende, er wordt nu wel opgenomen en er volgt een gesprek van           00.00.55 minuten (groen pijltje met de punt naar links)

12.48 uur: ik zou hebben gebeld +31 85 105 2673 (rood pijltje met punt naar links en “niet                                 opgeslagen”).

Verder niet gebeld die dag.

 

In de specificatie van de factuur staat van 19-09-2020 staat:

  • Geen gespreken met een mobiel nummer gevoerd die dag;
  • 1 gesprek naar een vast nummer, van die bekende, aanvang 12.26.29, met de duur van 00.05.04 minuten
  • 1 gesprek naar informatienummer  0851052673, aanvang 12.48.43, met de duur van  02:00:00 minuten.

Nu komt het vreemde:  het gesprek van 12.46 naar de bekende, met de duur van 00.00.55 minuten staat niet vermeld op de factuur.

Is hier dan toch sprake van een verkeerde registratie van de gevoerde belminuten door Simpel?

Ik hoop, dat dit antwoord uitgebreid genoeg is!

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes.

Goedemiddag @Grapjasjes,

Vervelend om te lezen dat er naar een onbekend telefoonnummer is gebeld. 

Simpel maakt gebruik van een uiterst nauwkeurig meet- en regelsysteem. Er is dan ook geen mogelijkheid aanwezig dat het verbruik niet zou kloppen.
De simkaart registreert dan ook alleen de telefoongesprekken die vanuit jouw telefoon gepleegd zijn. 

Heb je het desbetreffende telefoonnummer al opgezocht op internet? Wellicht dat dit iets meer duidelijkheid geeft. 

Mocht je er niet uitkomen, neem dan gerust even contact met ons op. 
Aan de hand van jouw persoonsgegevens kijken wij dan graag met je mee. 

Groet,

Lisa

Reageer