Skip to main content
Antwoord

hoge kosten internet

• November 19, 2025
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

Willem Kesteren-Vreeswijk
Forum|alt.badge.img

Vandaag factuur gekregen van €60 ipv €10.

dit zou volgens de specificaties komen omdat ik 17 nov van 12.00 uur t/m 17.59 uur 12864,71 MB verbruikt heb  ( en dit op de laatste dag van de periode) In de hele periode daarvoor heb ik 7469 MB gebruikt! Vreemd omdat ik die middag gewoon als alle andere dagen geen andere internet-gedrag heb gehad. De klantenservice gebeld daarover maar de medewerker kwam alleen met het verhaal over up/dates en downloads die veel MB’s kosten. 
Daarbij heb ik een contract van 20.000 MB’s , en zou ik nu in de periode 20.333,39 MB’s hebben verbruikt. Ik betaal dus €50,= voor 333,39MB ?

Terwijl jullie 500Mb aanvulling aanbieden voor €4,50 .

ik ben benieuwd naar jullie reactie

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@Willem Kesteren-Vreeswijk ,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het erg vervelend is om een factuur van €60 te ontvangen terwijl je normaal €10 betaalt. Zeker omdat je aangeeft geen ander internetgedrag te hebben gehad en dit onverwacht komt.

Volgens onze specificaties is er op 17 november tussen 12.00 en 17.59 uur ruim 12 GB verbruikt. Dat heeft ervoor gezorgd dat je over je bundel van 20 GB heen bent gegaan. Het klopt dat er dan buitenbundelkosten in rekening worden gebracht.

We realiseren ons dat dit verwarrend kan zijn, zeker omdat je aangeeft geen bijzonder gebruik te hebben gehad. Soms kunnen automatische updates of downloads op de achtergrond veel MB’s verbruiken zonder dat dit direct merkbaar is.

Wat betreft je opmerking over de aanvulling: je hebt helemaal gelijk dat er een 500 MB aanvulling beschikbaar is voor €4,50. We nemen je feedback mee om te kijken of we dit proces klantvriendelijker kunnen maken, zodat het verschil tussen buitenbundelkosten en een aanvulling duidelijker en eerlijker wordt.

Mocht je nog andere vragen hebben, kun je altijd persoonlijke contact opnemen. 

Groet, 

Raveena 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2025

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het erg vervelend is om een factuur van €60 te ontvangen terwijl je normaal €10 betaalt. Zeker omdat je aangeeft geen ander internetgedrag te hebben gehad en dit onverwacht komt.

Volgens onze specificaties is er op 17 november tussen 12.00 en 17.59 uur ruim 12 GB verbruikt. Dat heeft ervoor gezorgd dat je over je bundel van 20 GB heen bent gegaan. Het klopt dat er dan buitenbundelkosten in rekening worden gebracht.

We realiseren ons dat dit verwarrend kan zijn, zeker omdat je aangeeft geen bijzonder gebruik te hebben gehad. Soms kunnen automatische updates of downloads op de achtergrond veel MB’s verbruiken zonder dat dit direct merkbaar is.

Wat betreft je opmerking over de aanvulling: je hebt helemaal gelijk dat er een 500 MB aanvulling beschikbaar is voor €4,50. We nemen je feedback mee om te kijken of we dit proces klantvriendelijker kunnen maken, zodat het verschil tussen buitenbundelkosten en een aanvulling duidelijker en eerlijker wordt.

Groet, 

Raveena 

Forum|alt.badge.img

Beste Ravenna,

Bedankt voor je antwoord, de klantenservice kan me niet anders vertellen dat ze niet mogen inzien in mijn gebruik ivm privacy. En kom ik dus niet verder. Nog steeds vraag ik me af hoe dit kan, bijna ruim van mijn bundel verbruiken in 6 uur tijd. Terwijl ik in 29 dagen niet eens 8000MB verbruikt hebt. 
Het is ook bijzonder dat een andere gebruiker precies hetzelfde heeft meegemaakt op die dag.

Hoe nu verder?

mee vriendelijke groet Willem 

Forum|alt.badge.img

Groet, 

Raveena 

Beste Ravenna, persoonlijk contact opnemen via “ De Community” of op een andere manier via mail?

Ik vind het jammer dat de klantenservice, als ik die bel, geen mogelijkheid bied om hieruit te komen.

met vr. groet Willem

• Superster
  • December 1, 2025

Hi ​@Willem Kesteren-Vreeswijk 

Denk je dat een andere vorm van persoonlijk contact met de klantenservice verschil gaat geven?

Buitenbundelkosten €0,15/MB zijn altijd duurder dan gekozen bundels, MB aanvullers. Je kunt beter als extra bescherming kiezen voor het Plafond.

Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Je bent verantwoordelijk voor alle gemaakte kosten. De provider heeft geen inzage in de reden van het internet verbruik. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 1, 2025

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp dat het teleurstellend voor je is dat je telefonisch niet verder bent gekomen. Dat gevoel wil ik zeker niet wegwuiven.

Persoonlijk contact is voor ons belangrijk. Je kunt ons bereiken via de Community, maar daarnaast is het ook mogelijk om rechtstreeks via het contactformulier op onze website contact op te nemen. Op die manier kunnen we samen rustig naar jouw situatie kijken en zoeken naar een passende oplossing.

Mocht je nog andere vragen hebben, verneem ik die graag van je.

Groet, 

Raveena 

Simpel

flappieijskonijn

Simpel…..je word aan alle kanten genaaid….

Beter een buitenlands abo nemen in het land waar je zit en zeker geen abo via je eigen simpel nemen in nl of extra bundels.

Simple???

Noooooooit meer