Skip to main content

Hoi, ten eerste ben ik al jaren een trouwe klant en super tevreden over jullie. Nu ging dit gisteren helemaal mis. Ik was buitenshuis aan het appen op Snapchat, gewoon chatten zeg maar. Ik had nog 8 Gb over. Ineens krijg ik binnen een minuut 3 sms’jes achter elkaar met je hebt 80% verbruikt, 100%, je factuur loopt snel op. Dit was heeeel raar. Ik heb dit verbruik gecheckt in de instellingen van mijn apparaat vanaf 20:00 was ik in de stad op m’n data en om 22:00 weer binnen. Mijn grootverbruikers Snapchat en Instagram hebben helemaal niet veel minuten aangestaan, dus dat kan niet. Dan moet je een gigantische film aan het kijken zijn en zelfs dan is in een klein uur 8 Gb er doorheen al knap. Ik las iets over updates, dit kan ook niet, automatische downloads op 4g heb ik uitstaan. Een software-update was ook niet aan de orde want telefoon was up to date. Eerst had ik nog een mb-aanvuller gekregen van simpel, bleek dat deze in rekening werd gebracht?! Deze is wel kwijtgescholden door simpel omdat het door de telefoniste beloofd was dat ik die kreeg, aangezien ik als meisje van 18 nog alleen naar huis moest gaan. Nu zit ik wel met een telefoonrekening van €61 euro en dus hopend dat simpel deze kwijt wil schelden!! Want dit is echt niet wat ik gebruikt heb + zie ontzettend veel klachten over hetzelfde probleem 

Hi ​@Aniekske!

Voor elke provider is het verboden om internet via de mobiele data te registreren, dat niet door het toestel is doorgegeven. Wij krijgen dus enkel door, wat je toestel aan het netwerk doorgeeft. 

- Je toestel kan alleen internet (MB's) doorgeven als: het toestel aanstaat, de mobiele data aanstaat en er zijn apps op het toestel die MB's verbruiken. Dit is de enige manier, waardoor je internetbundel kan afnemen. 

- In verband met de privacywetgeving, mogen wij niet inzien welke apps verantwoordelijk waren voor het internetverbruik. De klant kan dit (vaak) wel terugzien, in de instellingen van het toestel zelf.

- Volgens het contract geldt: als je internetbundel op is en je gaat internet gebruiken buiten de bundel, dan betaal je €0,15 per MB (buitenbundeltarief). Met dit tarief ben je akkoord gegaan, toen je het abonnement afsloot. 

- Het internetverbruik van één dag, wordt bij Simpel onderverdeeld in 4 datablokken, dit worden ook wel de datasessies genoemd en de bijbehorende tijden zijn:

00.00 - 05.59 uur
6.00 - 11.59 uur

12.00 - 17.59 uur

18.00 - 23.59 uur

Het internetverbruik van elke datasessie wordt bij elkaar opgeteld en in het Simpel account gezet onder verbruik en/of de specificaties. 

In je bericht staan een aantal screenshots, alleen ik zie hierop geen datum + tijd + het aantal MB's dat is verbruikt door elke app. Kan je deze informatie nog doorgeven? Dan kunnen we het vergelijken. 

Groet, Chantal
Simpel

@BodyMindSoul,

Dank je wel voor het delen! 🙏 Superfijn dat je de moeite neemt om mee te denken en anderen op weg te helpen.

Voor iedereen die meeleest: het gedeelde topic bevat handige informatie die goed aansluit bij dit onderwerp. Zeker de moeite waard om even te bekijken als je met een soortgelijke vraag zit. Zo helpen we elkaar verder!

Groet,
Bryan

Reageer