Beantwoord

Hoger factuurbedrag

  • 18 May 2023
  • 6 reacties
  • 375 Bekeken

Waarom betaal ik 10.86 euro per maand in plaats van 10.00 euro op jullie web-site staat ook nog steeds 10.00 euro. Is dat om dat ik nog vaste klant bent en toch niets aan mijn contract kan veranderen of opzeggen ivm boete of is het een foutje. Mijn buren betalen nog steeds 10.00 euro.

icon

Beste antwoord door Damien 22 May 2023, 14:19

Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb het zelfde ik heb al jaren een abonnement deze loop nog tot 2024 afgesloten voor twee jaar maar zins januari woord er ook 10,86  af geschreven van mijn rekening heb gebeld met simpel kreeg het antwoord dat alls duurder was geworden maar is het niet zo dat ze zonder bericht een vast contract kunnen verhogen mijn man heeft ook een vast contract voor twee jaar maar die betaald gewoon 10 Euro .En het krommen aan dit verhaal is dat ze wel reclame maken voor 10 Euro.Ik ben hier niet blij mee en hoop dat Simpel dit snel terug draait en het te veel betaalde bedrag verrekend met mijn abonnement 
Charles Harberts

Ook ik ben al vele jaren klant. Ik vind het beneden peil dat nieuwe contracten worden aangeboden voor €10,00 terwijl bestaande contracten werden verhoogd naar €10,86. Heet dit klantenbinding??

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Daan Daniels,

 

Welkom op onze community!

 

De verhoging in jouw abonnement heeft te maken met de inflatiecorrectie die wij hebben toegepast. Hierover ben je ingelicht in de factuurmails van december en januari. Simpel is eenmaal per jaar gerechtigd om de prijzen van lopende abonnementen te verhogen i.v.m. inflatie. De inflatiecorrectie is ook opgenomen in onze algemene voorwaarden.
Inflatie wordt achteraf berekend. Vorig jaar heb jij voor je bundel de actieprijs betaald. Klanten die nu lid worden, betalen dit jaar nog het actietarief. Stel komend jaar word de inflatie berekend op 8.6%, zullen alle klanten die in 2023 een contract hebben aangesloten, achteraf ook de inflatiecorrectie als toeslag krijgen.  

Voor meer informatie over de inflatiecorrectie verwijs ik je graag door naar onze community pagina over deze inflatiecorrectie.


Groet, Damien
Simpel 

Ik snap wel hoe het werkt, Damien. Het is en blijft krom. Als de inflatie 2% wordt, dan komt dat bij mij er ook bij. Dus iemand die langer klant is wordt benadeeld en betaalt meer. 

Na einde contract maar is gaan shoppen.

Reputatie 1
Badge +8

Hi @J0Kombrink en @Daan Daniels 

 

Begrijpelijk dat jullie hier zo over denken, echter is het niet zo dat mensen die langer klant zijn worden benadeeld door ons.

Wij voeren deze correctie sinds vorig jaar voor iedereen door die verlengt of een nieuw abonnement afsluit, dus niet alleen bestaande klanten. Deze correctie wordt bij iedere provider achteraf doorgevoerd, omdat wij helaas ook niet van te voren weten wat de inflatie over een bepaald jaar gaat worden. Je ontkomt bij bijna geen een provider meer aan de inflatiecorrectie tegenwoordig. Je kan dit per provider opzoeken, door hun naam te zoeken op Google met inflatiecorrectie er achter. Overigens sluiten wij ons als provider als laatste aan bij dit rijtje, aangezien dit de eerste keer is in 16 jaar dat wij de inflatiecorrectie hebben doorberekend. Dus eigenlijk hebben de langste klanten het langst inflatie vrij een abonnement gehad ;)

 

Een hele fijne dag toegewenst!

 

Groet, Damien 
Simpel

Reageer