Beantwoord

Ik moet meer betalen dan dat ik verbruikt heb.

  • 8 September 2020
  • 2 reacties
  • 159 Bekeken

Ik heb een 2G abonnement van 7,50 euro, op mijn mobiel heb ik mijn verbruikersgrens exact op 2G gezet dus ik ga er nooit overheen en dat geeft ie ook aan. Toch krijg ik nu opeens een factuur die aangeeft dat ik 7,12 euro buiten mijn tarief heb gebruikt waardoor ik nu 14,62 moet betalen, dit kan toch helemaal niet? Mijn gegevens gaan automatisch uit zodra ik 2G bereikt heb en ik heb het niet weer ingeschakeld. Dit is ook niet de eerste keer dat dit is gebeurd, ik heb eerder ook een soortgelijke bedrag moeten betalen omdat ik zogenaamd buiten mijn tarief heb verbruikt, terwijl ik destijds de 2G nog niet eens had behaald, maar 80%. 

Hoe kan dit gebeuren? Is de limiet instelling onbetrouwbaar?

 

Hier een afbeelding van mijn gegevens instelling:

 

icon

Beste antwoord door Sanne 10 September 2020, 10:09

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hoi!

Ik kan mij goed voorstellen dat het verschil in verbruik en kosten vragen oproept.

Je kan op de Mijn Simpel pagina het verbruik van jouw abonnement inzien. Mogelijk wijkt dit ook iets af van wat je hier in jouw telefoon ziet. Het dataverbruik op de telefoon is niet altijd even accuraat.

Via de Mijn Simpel pagina kan je ook nog een plafond inschakelen. Dit is een limiet op de kosten die wij aanbieden. 

Groet, Sanne

Oké dankjewel voor de uitleg! 

Ik heb vanaf nu af aan de plafond ingesteld :thumbsup_tone2:

 

Reageer