Beantwoord

klacht

  • 19 July 2022
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

Met enige verbazing krijg ik een rekening te zien waarop 11,00 meer ingehouden wordt op een nummer waar ik niet door gebeld ben of gebeld heb. Dit is terug te zien in mijn historie en geblokkeerde nummers. onbekende nrs zoek ik eerst op. Neem nooit zomaar een telefoonnummer aan omdat je als consument door veel onbekende nrs gebeld word. Simpel mag het eerst uitzoeken, ik betaalde rekening minus het bedrag wat onjuist is. Laten ze maar uitleggen aan ons consumenten wat dit voor nr is. Ik kan het in ieder geval nergens vinden. Ik word niet graag belazerd nl en ik denk velen met mij.

icon

Beste antwoord door Janine 20 July 2022, 12:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Goedemiddag @Ilona Tholenaars-Zeegers ,

Welkom op onze Community!

Erg vervelend dat je onverwachte en tevens onbekende kosten hebt gemaakt. Gesprekken aannemen wanneer je in Nederland bent, brengt nagenoeg nooit kosten met zich mee. Het is waarschijnlijk dat het gaat om een informatienummer of doorschakelnummer. Een doorschakelnummer is een nummer dat je kan bellen om bepaalde instanties te spreken. Zij verbinden je door naar de juiste instantie maar rekenen hier wel hoge kosten per minuut voor. Zie hier deze post over een dergelijk doorschakelnummer. Wellicht schiet het je te binnen dat je een bedrijf of instantie hebt gesproken op de datum van de gemaakte kosten. Zie de specificatie op Mijn Simpel voor de exacte tijdstippen en het nummer zelf. 

Als je nog vragen hebt of het gesprek toch niet herkent, wil ik je vragen contact met ons op te nemen zodat we samen een kijkje kunnen nemen!

Groetjes,

Jane

Klinkklare onzin en ik ben niet de enige met deze klacht, dat lees je ook terug op het forum. Zoek dan eens uit wat dit voor nr is, ik kan het nergens vinden. Heb geen informatie nr opgevraagd heb niet in het buitenland gezeten noch het buitenland gebeld, mijn historie zegt niets over gebeld zijn of worden, of geblokte nrs. Dus wat er ook gebeurd, ik ga niet betalen voor iets wat niet klopt. Dus graag jullie onderzoek naar dit nr ajb en als duidelijk is wat dit voor nr is en achteraf denk ik oja, dan betaal ik de rest van de rekening en wil ook nog sorry zeggen maar om nu maar klakkeloos aannemen dat dit een bekend is???? Online is het  nergens naar toe herleiden. 

Reputatie 2
Badge +7

Dankjewel voor je snelle reactie @Ilona Tholenaars-Zeegers !

Vaak zien we terug dat klanten die dit nummer terugzien op de specificatie, gesproken hebben met een Nederlands bedrijf. Als je bijvoorbeeld op Google een bedrijf opzoekt om te contacteren, komen dergelijke doorschakelnummers naar voren die je vervolgens doorsturen naar het juiste bedrijf maar de kosten doorberekenen. Dit is een erg flauwe manier van de instanties achter de doorschakelnummers, om zo kosten te rekenen.

Omdat we op de Community geen persoonsgegevens of inhoudelijke info kunnen bespreken wil ik je vragen telefonisch contact op te nemen. We kijken het graag na.

Groetjes,

Jane

Reageer