Skip to main content
Antwoord

klacht opzegging

• September 12, 2025
  • 9 reacties
  • 205 Bekeken

Rick Stultiens

Wij hadden 3 abonnementen lopen. Bij elk abonnement wat het een uitdaging om over te stappen, stop te zetten, en het teveel betaalde bedrag terug te krijgen. 
de abonnementen zijn al maanden geleden gestopt, nog altijd geen terugbetaling ontvangen en tot overmaat van ramp zijn de incassos weer gestart voor bijzondere bedragen.

Het lijkt erop dat de klantenservice niet bij machte is om dit op te lossen, ondanks toezeggngen via app, messenger en email. Een tip - sluit nooit een abonnement af met dit bedrijf.

ik heb het lang uitgesteld om dit te melden op deze manier maar de maat is nu wel vol. 

Beste antwoord door Sevn

Hi ​@Rick Stultiens

Wat vervelend om te horen dat je deze problemen ervaart. Het spijt me dat we je niet direct hebben kunnen helpen. Het is zeker niet de bedoeling dat je te veel betaalde bedragen niet terugkrijgt.

Dit is een complexere situatie die we graag in detail willen bekijken. Ik heb je een privébericht gestuurd om dit verder met je op te pakken, zodat we je persoonlijke gegevens en de specifieke omstandigheden van jouw situatie kunnen bespreken en een passende oplossing kunnen vinden.

Groet,
Sevn

9 reacties

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 15, 2025

Hi ​@Rick Stultiens

Wat vervelend om te horen dat je deze problemen ervaart. Het spijt me dat we je niet direct hebben kunnen helpen. Het is zeker niet de bedoeling dat je te veel betaalde bedragen niet terugkrijgt.

Dit is een complexere situatie die we graag in detail willen bekijken. Ik heb je een privébericht gestuurd om dit verder met je op te pakken, zodat we je persoonlijke gegevens en de specifieke omstandigheden van jouw situatie kunnen bespreken en een passende oplossing kunnen vinden.

Groet,
Sevn

Rick Stultiens

Wat een correct bericht.

ik heb al maanden prove berichten ontvangen en de belofte dat dit opgelost wordt.

En zonuist ontvsng ik zelfs een betaalherinnering, tereijl ik nog geld van jullie zou morten ontvangen.

ik heb al 4x een schriftelijke toesegging gehad dat djt opgelost wordt maar helaas nog zonder daadwerkelijk resultaat.

dus geen correct antwoord meer hier op de websire, maar een passende oplossing!!!!! 

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 17, 2025

Beste ​@Rick Stultiens 

Dank je wel voor je bericht.

Wat vervelend om te horen dat je al zo lang wacht op een oplossing. We begrijpen dat dit frustrerend is en willen je hiervoor onze oprechte excuses aanbieden.

Omdat we via dit platform geen toegang hebben tot je persoonlijke gegevens, kunnen we je situatie hier niet inhoudelijk bekijken. Wil je alsjeblieft rechtstreeks contact met ons opnemen.

Dan kunnen we je dossier erbij pakken en zorgen voor een passende oplossing.

We staan voor je klaar en helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet, 

Raveena

Simpel 

Rick Stultiens

Dit is al 10x gedaan en al 10x toegezegd dat ik een vedrag terug ontvang.

resultaat: nog altijd niets ontvangen na 3 maanden en wederom een factuur. 
SCHANDALIG

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 26, 2025

Beste ​@Rick Stultiens 

Wat vervelend om te horen dat je al zo lang wacht op een terugbetaling en dat je ondanks herhaalde toezeggingen nog steeds geen oplossing hebt ontvangen. Dat is absoluut niet hoe het hoort, en we begrijpen dat je hier boos en teleurgesteld over bent.

Om dit nu écht goed voor je op te lossen, willen we je vragen om persoonlijk contact met ons op te nemen. Vermeld daarbij je klantnummer of het factuurnummer, zodat we je direct kunnen helpen en dit niet nóg langer hoeft te duren.

We nemen je klacht serieus en zorgen dat je niet opnieuw van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Team Simpel 

• Beginner
  • September 30, 2025

Hoi ​@Rick Stultiens,

ik herken jouw verhaal helaas volledig. Heb ook jarenlang 4 abonnementen gehad bij Simpel. Dat liep allemaal prima totdat we zijn overgestapt naar een ander provider. Moest daarna ook achter letterlijk elk abonnement aan zodat het op de juiste manier wordt stopgezet. Doe je dat niet blijven ze doorgaan met incasso’s. Met 3 abonnementen is mij dat gelukt, met de 4e ben ik nu al meer dan 3 maanden bezig. Ook vele toezeggingen gehad, maar er wordt administratief uiteindelijk niets gedaan dus de ellende blijft doorgaan. Ik heb bij het laatste stop te zetten abonnement de laatste incasso gestorneerd, dus krijg geen geld meer van ze maar zij ook niet van mij, maar ontvang ondertussen wel herinneringen en nu ook factuur met boetekosten. Voor de boete werd dan wel weer een tegoed door Simpel aangemaakt, maar die is kennelijk gewoon weer ingetrokken op factuurmoment zodat de factuur met boete gewoon uit kan. Vraag me niet hoe dit mogelijk is, het is gewoon een schandalige gang van zaken en ook Simpel-onwaardig maar kennelijk vinden ze het zelf niet zo’n probleem. 
Lang verhaal kort, blijf volhouden, doe ik ook. Ergens zullen ze er zelf toch ook een keer flauw van worden lijkt mij.

Groet Robbert

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • October 3, 2025

Beste ​@Journal

Dank je wel voor je open en uitgebreide bericht, Robbert.

Wat je beschrijft, klinkt ontzettend frustrerend, en het spijt ons dat je deze ervaring hebt gehad. Het stopzetten van abonnementen hoort duidelijk en zorgvuldig te verlopen, en het is absoluut niet de bedoeling dat je daar maanden achteraan moet zitten. We begrijpen dat dit vertrouwen schaadt, zeker wanneer toezeggingen niet worden nagekomen en administratieve fouten blijven voortduren.

We nemen signalen zoals deze serieus. Als je nog steeds tegen problemen aanloopt met het laatste abonnement, dan raden we aan om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Zo kunnen we je situatie persoonlijk en gericht bekijken en hopelijk alsnog tot een nette oplossing komen.

Dank voor je geduld en het delen van je ervaring. We hopen dat het snel wordt rechtgezet.

Ik wens je een fijne dag verder!

Met vriendelijke groet, 

Raveena 

• Lezer
  • November 12, 2025

Gezien de berichten hiervoor ben ik er hopelijk op tijd bij. Mijn abonnement is afgelopen, opgezegd op tijd, en ik heb hier bewijs van: emails van Simpel en het staat duidelijk in mijn account. En toch wordt er onterecht abonnementsgeld afgeschreven na de einddatum! Ik heb het geld meteen terug laten storten. Ik heb géén kosten gemaakt in de laatste twee maanden en ik heb géén plafond ingesteld. Toen heb ik met een medewerkster gebeld. Die zou het regelen en ik heb toch een aanmaning gekregen. Ik betaal absoluut geen incassokosten van 15 euro. Dat is belachelijk. Was trouwens een onaangenaam gesprek waarin de medewerkster weigerde te zeggen dat mijn incasso zou worden stopgezet. Dit deed ze pas na veelvuldig vragen.

De contactmogelijkheden zijn slecht bij Simpel en ik moest dus na de opzegging een community account aanmaken om hier te kunnen melden wat er loos is. Iets dat dus helaas regelmatig voorkomt wat ik zo links en recht op het forum zie. 

Ik lees hierboven dat er persoonlijk contact moet worden opgenomen per telefoon: dat heb ik dus al gedaan en dat resulteerde tot niks. En de medewerkster zei ook dat er geen bericht komt van het stoppen van de incasso. Ik dacht het dus wel, dat moet geregeld worden. 

Mogelijk dat dit bericht tot het gewenste resultaat leid en wel per omgaande. 

Met vriendelijke groet,

1. Retra

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 13, 2025

Beste ​@Retra ,

Dank voor je bericht en dat je dit zo duidelijk hebt uitgelegd. Ik snap heel goed dat het frustrerend is om na je opzegging toch nog een factuur en zelfs een aanmaning te ontvangen. Dat hoort natuurlijk niet zo te gaan.

In de meeste gevallen wordt dit gelukkig rechtgezet zodra we het hebben nagekeken. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je uiteindelijk kosten moet betalen die niet terecht zijn.

Wil je voor de zekerheid even bellen met onze klantenservice? Dan kunnen we direct in je gegevens kijken en dit voor je oplossen. Zo weet je zeker dat alles netjes wordt afgehandeld.

Met vriendelijke groet,

Raveena

Simpel