Skip to main content
Beantwoord

klacht over bereikbaarheid

• September 16, 2025
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Goedemorgen,

Ik zocht anderhalve week geleden contact met Simpel omdat ik een abonnement heb opgezegd maar ik toch nog berichten over aankomende incasso's ontving. Ik begon met Whatsapp contact. Dat wordt immers aanbevolen en binnen 24 uur heb je bericht terug staat op de website. Dat is echter niet het geval. Na meer dan 24 uur kreeg ik een bericht om al mijn info nogmaals te sturen omdat ivm privacy alles verdwijnt na 24 uur. Uiteraard deed ik dit maar ook toen geen antwoord binnen 24 uur maar weer datzelfde bericht of ik mijn info nogmaals kon sturen. En ook de derde dag. Nu anderhalve week later heb ik nog steeds geen menselijke reactie omdat ik op een gegeven moment gestopt ben met het steeds opnieuw sturen van info. 

Aangezien Whatsapp dus niet werkt besloot ik te bellen. Ik kreeg na lang wachten en diverse malen de aansporing om Whatsapp te gebruiken, uiteindelijk een vriendelijke jongeman aan de lijn die mijn probleem leek te gaan oplossen. 

Vervolgens wilde ik jullie laten weten over de slechte bereikbaarheid via Whatsapp. Ik besloot dat via Facebook te doen, aangezien op de website staat dat daar binnen 2 uur op gereageerd wordt. Ik schrijf daar mijn hele verhaal inclusief screenshots van de Whatsapp geschiedenis. Ik vermeld erbij dat het om een klacht gaat. Krijg ik als antwoord weer zo'n nietszeggend bericht van óf een chatbot óf een persoon die duidelijk niets gelezen heeft. Hieronder het bericht van Simpel.

‘Goedemiddag! Bedankt voor je vraag. Om je verder te kunnen helpen en alles correct na te kijken, heb ik de volgende gegevens van je nodig: Voornaam Postcode+ huisnummer Telefoonnummer Geboortedatum Zodra ik deze informatie heb ontvangen, kan ik het voor je nakijken en je verder helpen. Alvast hartelijk dank voor je medewerking!’

Vervolgens antwoord ik dat het bericht is bedoeld om een klacht in te dienen en daarna hoor ik dagen niets meer (vrijdag geantwoord, nu dinsdag en nog geen reactie). 

Kortom, ik ben al anderhalve week bezig om via Whatsapp en Facebook contact te krijgen, wat jullie promoten als de makkelijkste en snelste manieren om contact te leggen, en heb nog geen zinnig antwoord teruggekregen. 

Wat ik jullie wil meegeven is: zet niet iets op de website wat je bij lange na niet kan waarmaken. Het is werkelijk treurig en frustrerend dit.

Beste antwoord door Raveena

Beste, 

Hartelijk dank voor je bericht en voor het delen van je ervaring. We begrijpen dat je situatie bijzonder frustrerend is geweest, en willen je allereerst onze oprechte excuses aanbieden voor de gebrekkige communicatie en het uitblijven van een passende reactie.

Je hebt meerdere pogingen ondernomen om contact te krijgen via de kanalen die wij als snel en toegankelijk promoten, zoals WhatsApp en Facebook. Dat deze niet hebben voldaan aan de verwachtingen die wij zelf schetsen op onze website, is teleurstellend en niet zoals het hoort. Het feit dat je herhaaldelijk je gegevens hebt moeten aanleveren zonder inhoudelijke opvolging, en vervolgens ook via Facebook geen serieuze reactie hebt ontvangen, is niet acceptabel.

We waarderen het dat je de moeite hebt genomen om dit onder de aandacht te brengen. Meldingen zoals die van jou helpen ons om onze dienstverlening kritisch te bekijken en te verbeteren. We zullen je klacht intern doorzetten, zodat hier serieus naar gekeken wordt en er actie ondernomen kan worden om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.

Mocht je nog steeds geen inhoudelijke reactie hebben ontvangen op je oorspronkelijke vraag over de incasso’s na opzegging van je abonnement, dan raden we aan om telefonisch contact op te nemen en daarbij te verwijzen naar deze klacht. We begrijpen dat dit niet ideaal is, maar willen er alles aan doen om dit alsnog goed af te handelen.

Nogmaals dank voor je signaal, en onze excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Team Simpel 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 16, 2025

Beste, 

Hartelijk dank voor je bericht en voor het delen van je ervaring. We begrijpen dat je situatie bijzonder frustrerend is geweest, en willen je allereerst onze oprechte excuses aanbieden voor de gebrekkige communicatie en het uitblijven van een passende reactie.

Je hebt meerdere pogingen ondernomen om contact te krijgen via de kanalen die wij als snel en toegankelijk promoten, zoals WhatsApp en Facebook. Dat deze niet hebben voldaan aan de verwachtingen die wij zelf schetsen op onze website, is teleurstellend en niet zoals het hoort. Het feit dat je herhaaldelijk je gegevens hebt moeten aanleveren zonder inhoudelijke opvolging, en vervolgens ook via Facebook geen serieuze reactie hebt ontvangen, is niet acceptabel.

We waarderen het dat je de moeite hebt genomen om dit onder de aandacht te brengen. Meldingen zoals die van jou helpen ons om onze dienstverlening kritisch te bekijken en te verbeteren. We zullen je klacht intern doorzetten, zodat hier serieus naar gekeken wordt en er actie ondernomen kan worden om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.

Mocht je nog steeds geen inhoudelijke reactie hebben ontvangen op je oorspronkelijke vraag over de incasso’s na opzegging van je abonnement, dan raden we aan om telefonisch contact op te nemen en daarbij te verwijzen naar deze klacht. We begrijpen dat dit niet ideaal is, maar willen er alles aan doen om dit alsnog goed af te handelen.

Nogmaals dank voor je signaal, en onze excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Team Simpel 

• Auteur
  • Lezer
  • September 17, 2025

Beste Raveena,

Dankjewel voor je uitgebreide en inhoudelijke reactie. Dat stel ik zeer op prijs. 

Vriendelijke groet, Amanda

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 17, 2025

Hoi, ​@amanda 

Wat fijn om te horen dat je iets hebt gehad aan mijn reactie. Dank je wel voor je vriendelijke woorden en dat waarderen we enorm.

Als je nog vragen hebt of ergens tegenaan loopt, weet dan dat je altijd welkom bent om contact met ons op te nemen. We helpen je graag verder.

Ik wens je een fijne avond verder!

Met vriendelijke groet,

Raveena