Beantwoord

Kosten lopen snel op zonder dat ik veel gebruik maak

  • 17 November 2021
  • 1 reactie
  • 194 Bekeken

Ineens moet ik 50 en 80 euro betalen en ik weet niet hoe dat kan, ik gebruik mijn telefoon weinig.

icon

Beste antwoord door Phil 18 November 2021, 13:10

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Ruud Noorlander,

Begrijpelijk dat je wat meer over de situatie wilt weten als je met extra kosten wordt geconfronteerd.

Allereerst raad ik je sowieso aan om naar de kosten van de huidige periode te kijken of de factuurspecificatie te openen indien het over een voorgaande bundelperiode gaat. Beide overzichten tref je aan in je Mijn Simpel account. Op de overzichten staat gespecificeerd hoe je extra kosten zijn ontstaan. In het geval van bellen en sms’en kan je ook precies zien hoeveel gesprekken en sms-berichten er zijn geweest en met welke telefoonnummers.

Wanneer je extra kosten zijn ontstaan door internetgebruik, dan is het achterhalen van de oorzaak iets lastiger. Qua internetverbruik mogen wij enkel bijhouden op welke momenten je data verbruikt en hoeveel data je verbruikt, het is voor ons echter niet inzichtelijk waaraan je MB’s op zijn gegaan. Als er een datamanager op je telefoon ingesteld staat dan kan je via die weg vaak nog wel terugzien waar je MB's aan op zijn gegaan.

Om ongewenste buitenbundelkosten te voorkomen zijn er een aantal maatregelen die je kan nemen, denk aan het instellen van een Plafond of het bestellen van MB-aanvullers wanneer je bundel (bijna) op is. Op deze pagina lees je daar meer over.

Groetjes,

Phil

Reageer