Mijn dochter is buiten haar bundel gegaan en heeft nu een rekening van 131...best een hoop. Ik zie dat zij 8 een bundel heeft gekocht? Zij zegt zelf dat ze dat niet heeft gedaan. Moet je altijd akkoord gaan met een MB aanvuller? Of gaat dit automatisch?
MB vult automatisch aan?
Beste antwoord door Raveena
Goedemiddag Maaike,
Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van een hoge factuur, vooral als het om onverwachte kosten gaat voor het dataverbruik van je dochter. Ik leg je graag uit hoe MB aanvullers werken en hoe die kosten ontstaan.
Zodra de datalimiet van je bundel bereikt is, sturen we altijd een sms met de melding dat de bundel op is. In die sms staat de optie om extra MB’s aan te schaffen via een MB aanvuller. Deze aanvuller wordt niet automatisch toegevoegd, je moet daar zelf akkoord op geven via de Mijn Simpel app of je online account.
Je dochter geeft aan dat ze geen MB aanvuller heeft gekocht. Het kan zijn dat dit per ongeluk is gebeurd, bijvoorbeeld door per ongeluk ergens op te klikken. Wij kunnen alleen zien dat er een MB aanvuller is toegevoegd, maar niet wie of hoe precies.
Daarnaast kan er naast het kopen van een MB aanvuller – ook data buiten de bundel zijn verbruikt. In dat geval wordt standaard € 0,15 per MB in rekening gebracht. Zeker bij apps die veel data gebruiken, zoals YouTube, Instagram of Spotify, kan het verbruik snel oplopen.
Wat kun je doen om dit in de toekomst te voorkomen?
Je kunt in de Mijn Simpel app een datalimiet instellen, zodat er automatisch wordt geblokkeerd zodra de bundel op is.
Ook kun je het buiten de bundel dataverbruik uitschakelen via de instellingen.
Verder kan het handig zijn om een datamanager app te installeren om het verbruik beter in de gaten te houden.
Als je denkt dat er iets niet klopt met de kosten of als je wilt dat we kijken naar een mogelijke coulance, laat het dan vooral weten. We kijken graag met je mee naar een oplossing.
Ik hoop dat dit je meer duidelijkheid geeft. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt!
Met vriendelijke groet,
Raveena
Simpel
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.