Beantwoord

Mega factuur

  • 17 September 2020
  • 5 reacties
  • 183 Bekeken

Door een wifi-vergissing (ik dacht een paar keer op wifi te zitten maar dat bleek niet zo te zijn) nu geconfronteerd met een factuur van €. 270,00 (over 1 maand). Was te ondervangen geweest met een 6 GB bundel van € 7,00 per maand meer i.p.v. de 4GB bundel. Zo wordt goedkoop toch nog duurkoop. Abonnement loopt helaas nog bijna twee jaar. Plafond ingesteld en over een tijdje maar opzeggen. In de huidige tijd - met grote fotobestanden en veel streaming - moeten providers eigenlijk niet meer op extra mb’tjes vanwege verbruik in Nederland willen verdienen. Dat is eigenlijk best wel 10 years ago. Klanten bindt je door een aantrekkelijke prijs en een goede service. 

icon

Beste antwoord door Karin303 17 September 2020, 20:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Je kunt natuurlijk ook zelf je mobiele gegevens uitschakelen als je die niet gebruikt en alleen inschakelen als er geen Wifi in de biurt is..…

Hoge factuur is natuurlijk wel zuur....misschien deklantenservice eens bellen, als het de 1e keer is dat je buiten je bundel gaat zijn ze soms wel coulant

Ik ben in juli van dit jaar met 2 aansluitingen overgestapt naar Simpel. Ik kwam van KPN met een relatief duur ‘all in’ abonnement. Dan heb je eigenlijk geen benul van het exacte dataverbruik. Ik ben fotograaf van beroep en ik heb regelmatig te maken met grotere bestande die ik binnenhaal. Door schade en schande wijs geworden houd ik met name het dataverbruik buiten de EU goed in de gaten. Ik had er geen rekening mee gehouden dat forse kosten voor mobiel dataverbruik  - anno 2020 - ook nog in Nederland zouden kunnen spelen (722mb verbruik €. 108,00 aan kosten) en dat stelt mij teleur. Vandaar mijn opmerking over het ‘gekruidenier’ met beperkte bundeltjes. Bied toch voor een paar tientjes meer de optie van onbeperkte data met een fair use policy. Dan ben je als provider van heel veel gedoe (en ontevreden klanten) af.  

Reputatie 6
Badge +9

Er zijn providers die dat aanbieden....Simpel nog lniet.....U koos een goedkopere provider en een  abonnement wat blijkbaar niet aansluit bij  uw behoeften, u maakte om kosten te besparen geen gebruik van een geschiktere bundel, stelde geen plafond in, ging ervan uit dat u  Wifi gebruikte, tja,.......geen idee van buiten bundelkosten die duidelijk vermeld  staan zoals dat hoort anno 2020.

Jammer dat u zo teleurgesteld bent , ik adviseer u dan toch voortaan eerst de tarieven en voirwaarden te bekijken voor u een volgend abonbement afsluit .

 

Even een nieuwsgierige vraag: werkt u bij Simpel? We zitten niet helemaal op 1 lijn denk ik. Heel veel teleurstellingen van consumenten zijn terug te voeren op onhandig handelen van diezelfde consument of het niet of onvoldoende lezen van tarieven en voorwaarden. U refereert daar een beetje aan want eigenlijk zegt u tegen mij: ‘eigen schuld, dikke bult’. Maar eigenlijk moet je als dienstverlener ervoor zorgen dat het niet zover komt. Had ik nog een paar files gedownload dan had ik zomaar aan de €. 500,00 kosten kunnen zitten daar waar de concurrent ‘onbeperkte data’ aanbiedt voor €. 25,00 per maand. Op goedkope abonnementen komen over het algemeen mensen af die niet veel te besteden hebben. Dat weet u, dat weet ik en dat weet Simpel. Maar goed, deze actie levert Simpel dan in ieder geval €. 270,00 (de factuur van augustus 2020) op maar verder - buiten het abonnementsgeld - geen eurocent meer want de klant stapt over naar een andere provider. Dat noemen we dan ‘korte termijn denken’. Simple as that. 

Reputatie 6
Badge +9

Nee ik werk niet bij Simpel ben net als u gewoon klant, heb wel voor ik dat werd de voorwaarden en prijzen vergeleken en het abo  gekozen wat het best bij  mij past net als nog heel veel andere tevreden klanten

Reageer