Skip to main content

Deze zomer had ik voordat we op vakantie gingen (binnen zone 1) een MB-aanvuller gekocht, voor de zekerheid. Inderdaad kwam na een tijdje de melding “80% verbruikt, je kunt een MB-aanvuller kopen". Dat had ik al vooraf gedaan, dus ik maakte me geen zorgen.

Maar een paar dagen later kreeg ik de melding “100% verbruikt, je betaalt vanaf nu het buitenbundel-tarief". Daar schrok ik van, want ik weet dat dat heel erg duur is! Er was op die plaats geen wifi, dus ik kon/durfde niet na te kijken hoe het dan zat met mijn MB-aanvuller. Later met wifi nagekeken, en de MB-aanvuller stond er gewoon nog.

TIP: het zou mooi zijn als de melding ‘je betaalt nu buitenbundel-tarief’ alléén komt als je geen MB-aanvuller hebt, of als die op is. Of als dat niet kan, dat de melding iets aangeeft als ‘wanneer je nog geen MB-aanvuller hebt gekocht, betaal je nu buitenbundel-tarief'.

Tip Bij hollandsnieuwe kan je niet buiten je bundel. Op is op, dan werkt het gewoon ff niet tot je eventueel aanvult. Ik ben zoveel meer tevreden dan toen ik bij simpel zat. Alleen dochter nog weg bij simpel dan is alles weer zorgeloos interpret :)

Ik zou gewoon overstappen, want simpel is niet simpel meer. Nooit geweest als je eenmaal ziet hoe Hollandsnieuwe werkt. 


Hi @mistraller 

Bij de auteur speelt een andere situatie dan waar jij het over hebt. Ook al staat het duidelijk wat de looptijd is bij punt 9 ben ik ook van mening dat deze regel een wangedrocht is. Dat Simpel hiervoor kiest om de bundels voordelig te kunnen aanbieden, kosten heeft gemaakt, is onzin. Bij afkopen betaal je Simpel die kosten als gebruiker van de diensten. 

 

Looptijd

 

  • 9.

    Je Abonnement heeft een minimale looptijd. Deze vind je terug op het contractsformulier. Als je je Abonnement wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op- of na het verstrijken van de minimale looptijd. Na de minimale looptijd wordt je Abonnement omgezet in een Abonnement voor onbepaalde tijd. Je Abonnement is dan elk moment opzegbaar. De opzegtermijn is altijd een maand


Hi @MLa18 

Ik begrijp je gedachten echt wel maar dit is gewoon hoe het systeem werkt. Die melding krijg je wanneer de reguliere maandbundel is verbruikt. De MB aanvuller is dan weer aan de beurt tot het einde van de looptijd van de maand van je gekozen bundels. 


Reageer