Beantwoord

Nogmaals inflatiekosten?

  • 22 January 2024
  • 7 reacties
  • 395 Bekeken

Reputatie 1

Voor de 2e keer sinds de contractduur is het abonnement opeens verhoogd?? Inflatie correctie?? Ik noem het graai correctie!!!! Wat een asociaal en laag bedrijf zijn jullie toch echt schandalig!! Schaam jullie diep!!!

icon

Beste antwoord door Janine 25 January 2024, 12:15

Bekijk origineel

7 reacties

In iets minder felle bewoordingen helemaal mee eens. Nog een paar maanden en dan mag ik overstappen. Jammer want verder geen klachten, maar dit is zo not done. Kan er niet bij dat je een vast contract afsluit, waarbij alleen ik 2 jaar vastzit en Simpel niet. 

Reputatie 6

In iets minder felle bewoordingen helemaal mee eens. Nog een paar maanden en dan mag ik overstappen. Jammer want verder geen klachten, maar dit is zo not done. Kan er niet bij dat je een vast contract afsluit, waarbij alleen ik 2 jaar vastzit en Simpel niet. 

Ik ben het helemaal met je eens @Hansvk .

Je kunt overstappen en de nieuwe provider zegt dan je abonnement op bij Simpel. Resterende kosten zul je nog moeten betalen. 

Beter zou zijn als je ook zelf kunt opzeggen en de resterende kosten betalen.  Maar in de algemene voorwaarden staat duidelijk dat er een minimale looptijd is zoals vermeld in het contract, daarna wordt het maandelijks opzegbaar. 

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Hansvk & @Vincent 10 

Wat jammer dat jullie hier niet tevreden over zijn.

Wanneer je een contract afsluit, sluit je een abonnement af voor bepaalde tijd met vastgestelde voorwaarden. Je bundel is maandelijks aan te passen en die staat daarom ook niet vast aan je abonnement. Als voorwaarde is het opgenomen dat het mogelijk is dat we een indexering doorvoeren op de abonnementskosten. Ik snap dat het niet prettig overkomt, maar dit is iets dat bij je contract hoort en wat eigenlijk elke provider hanteert. Een abonnement werkt anders dan bijvoorbeeld een energierekening welke je vast zet voor enkele jaren. De prijs staat niet vast.

Als je ervoor kiest te verlengen, betaal je uiteraard weer het actietarief.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Beste Janine,

Theoretisch kan ik inderdaad mijn bundels wijzigen. Waarschijnlijk heb je zelf nog nooit gekeken wat je dan gaat betalen. Wil ik goedkoper uitkomen dan moet ik mijn bundel verlagen van nu 8000MB naar 500MB en dan pas ben ik goedkoper uit. Linksom of rechtsom, ik zit vast aan mijn 2 jaar contract en natuurlijk door het een abonnement te noemen met een verplichte looptijd van 2 jaar is een manier om van jullie kant de prijs aan te passen. Ieder geval voor mij een reden om na het einde van mijn abonnement op te stappen en naar een andere provider te gaan.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Hansvk,

Dat kan ik begrijpen!

Jammer dat je het zo ziet. Ik wil je meegeven om even goed op onderzoek te gaan naar providers die je overweegt en hoe zij inflatie regelen. Zo kom je erachter dat elke provider een andere maand kiest om inflatie door te voeren en een andere maand kiest waaruit het CBS inflatiecijfer wordt meegenomen. Dit leidt tot grote verschillen per provider bij het doorvoeren van de inflatie. Wij pakken zelf juni, dit getal is in de afgelopen jaren nooit het hoogste cijfer geweest van de 12-maandelijkse CBS cijfers.

Even goede vrienden, ik wens je een fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Wat een onzin, schuilen achter contract voorwaarden.

Prijs verhogen en mensen wel vast aan het contract houden.

Erger nog, nieuwe abonnementen zijn wel nog 10 euro volgens de site.

Schandalg…

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Justin Demmers,

Jammer om te lezen dat je het zo ervaart. 

Echter, hebben providers niet voor niets algemene voorwaarden. Je bent als klant zijnde zelf verantwoordelijk om deze door te nemen. 
Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten en of verlengd, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties. Zij worden dus niet uitgesloten met deze voorwaarden. Dit soort correcties kunnen namelijk enkel achteraf in rekening worden gebracht en niet vooraf ook dient een abonnement x aantal maanden actief te zijn voordat een provider dit kan toepassen op een abonnement. In tegenstelling met de nieuwe klanten heb jij als bestaande klant eigenlijk veel langer gebruik kunnen maken van onze tarieven zonder de inflatie correctie als je al een tijdje klant bent bij ons. 

Ik wens je een fijne dag. 

Groet, Noor
Simpel

Reageer