Beantwoord

onduideljike email verbruik.

  • 20 February 2019
  • 2 reacties
  • 524 Bekeken

Badge
goedendag,

vanmorgen een bericht gekregen van simpel dat ik 100% van mijn bundel heb verbruikt. gen probleem. direct data etc uitgezet. in de app staat extra verbruikskosten = 0,00 euro. echter heb ik een mail gekregen van simpel dat mijn overige kosten zijn opgelopen tot 50 euro. alleen een alinea later wordt er ook weer iets anders aangegeven. ik vind dit nogal onduidelijk en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. wat word nou echt bedoeld met de mail. er staat de kosten zijn al 50 euro maar ik heb het gevoel dat ze bedoelen de kosten "kunnen" oplopen tot 50 euro

Alvast heel erg bedankt voor de persoon die mij wil helpen,


M.v.g.

Tom Imholz
icon

Beste antwoord door Robert 21 February 2019, 13:09

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Badge +9
Hi Tom,

Dat klinkt inderdaad erg verwarrend. Omdat ik vanuit de community niet kan inzien welke berichten je precies hebt ontvangen zal ik je alvast voorzien van wat algemene informatie over data-sessies en de 100% waarschuwing.
Wat er wel kan gebeuren is dat er een data-sessie wordt gestart voor (bijvoorbeeld) 100mb terwijl je misschien nog 50mb binnen je bundel over had.
Dan wordt midden in die data-sessie wel je bundeltop bereikt en een sms uitgestuurd maar loopt de data tussen het bereiken van die top en het moment dat jij de 100% sms ontvangt gewoon door.
Het kan daarom zo zijn dat tegen de tijd dat je je data hebt uitgeschakeld er dus alweer een aantal mb's verbruikt zijn.
Hierom wordt altijd aangeraden je verbruik op Mijn Simpel in de gaten te houden en een plafond in te stellen. Op die manier kan er tijdig een MB-aanvuller besteld worden indien nodig en worden eventuele buitenbundelkosten voorkomen.

Meer informatie over het plafond vind je hier.

Om dieper in te gaan op het verbruik en deze specifieke situatie kan je het beste even contact opnemen met de Simpel klantenservice.
Ze kunnen aan de hand van je klantgegevens je verbruiksoverzicht inzien en je hier meer informatie over geven.

Gr, Robert
Badge
Beste Robert,

Klantenservice van simpel gaat nergens over. Simol werkt hetzelfde als YouPhone en is net zo slecht. Volgend jaar weer terug naar tele2 en ik raad iedereen simpel af.

Mijn grootste ergernis was vooral dat ik de mail kreeg van de boete, maar ondertussen was het verbruik in de app nog niet bijgewerkt. Daar stond dus dat ik eogenlijk nog 200 mb over had.

Toch boete gehad van 50 euro

Reageer