Onverklaarbaar hoog data verbruik

  • 6 November 2023
  • 47 reacties
  • 1579 Bekeken

Zijn er meer simpel gebruikers die opeens een hoog data verbruik hebben zonder daar zelf verantwoordelijk voor te zijn? 
Ik heb mijn telefoon niet gebruikt en heb alleen data aan staan voor whatsapp. Op 2 appjes na niets ontvangen of verstuurd die dag. Wifi ondersteuning staat uit, downloaden uit, update uit.  En toch 4000mb! afgeschreven. Als je om een tijds specificatie vraagt krijg je een slot van 6 uur.  Schiet je niets mee op. Ook mijn telefoon houd bij hoeveel data ik gebruikt heb en die zegt ook dat ik geen 4000 verbruikt heb. Je hebt geen poot om op te staan. Kan dat zomaar? Hoe kan je bewijzen dat er iets fout gaat bij simpel? 


47 reacties

Bij het aanzetten van mijn telefoon na een crematie (hij stond dus echt uit) kreeg ik een sms 80 procent verbruikt en daarna meteen honderd procent gebruikt. Meteen mijn telefoon uitgezet gelukkig. Schade beperkt tot 34 euro. mijn zoon heeft s middags kort gecheckt bij datamanager en daarna meteen de telefoon weer uitgezet.   Op de specificatie stond dat ik tot s avonds 20.00 internet heb gebruikt. Dat klopte dus niet, want hij stond uit!!! Ik heb zo'n beetje 2 maanden heen en weer gechat met simpel, maar telkens hetzelfde antwoord. PRIVACY en PRIJSPLAFOND!!!!  Maar ik gebruik altijd maar een heel klein gedeelte van mijn mb"s. Toen maar opgegeven. Inmiddels zet ik mijn mobiele data nauwelijks nog aan, omdat ik bang ben dat dit weer gebeurd.   Maar goed om hier te horen dat er dus meer klachten zijn. Dus ga ik maar  wachten tot het abonnement afloopt.

Reputatie 6

Hi @Fintelman 

Uit interesse. Vertel eens, hoe ziet uw wifi netwerk eruit.

@Evieroskam @Michiel75 worden jullie ook nog lid van de facebook groep https://m.facebook.com/groups/319292784288375/ ? Graag dit bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht brengen. Jammer genoeg heb ik mijn facebook account ruim een jaar geleden verwijderd. Had 5000 vrienden……. nu nieuw aangemaakt! Ik geef het in ieder geval niet op! Dit kan absoluut niet!

@Snowboard hoe bedoel je dat? Heb hier een netwerk rechtstreeks aangesloten op glasvezel netwerk.

Reputatie 6

@Fintelman ik bedoel of je na het modem nog wat extra hebt.

Hier ook, heb jaren lang geen gebruik gemaakt van upgraden dus 5GB data. Heb nu upgrade naar 15 GB dat morgen ingaat 18 nov.  was nog niet aan limiet van 5 GB, krijg melding 80% gebruikt ik check blijkt dat bij SIM wissel (duo SIM telefoon) SIM 1 (simpel) aan staat dus uitgezet. Krijg ik het bericht Data geblokkeerd wegen te hoog gebruik buiten bundel…. € 50,= dat kan toch niet!
Is typisch dat er nu zoveel mensen hier over klagen is dit een nieuw verdien model = oplichterij!

@Fintelmanik bedoel of je na het modem nog wat extra hebt.

Niks extra’s @Snowboard 

Hier ook, heb jaren lang geen gebruik gemaakt van upgraden dus 5GB data. Heb nu upgrade naar 15 GB dat morgen ingaat 18 nov.  was nog niet aan limiet van 5 GB, krijg melding 80% gebruikt ik check blijkt dat bij SIM wissel (duo SIM telefoon) SIM 1 (simpel) aan staat dus uitgezet. Krijg ik het bericht Data geblokkeerd wegen te hoog gebruik buiten bundel…. € 50,= dat kan toch niet!
Is typisch dat er nu zoveel mensen hier over klagen is dit een nieuw verdien model = oplichterij!

Wordt lid van https://m.facebook.com/groups/319292784288375/

om te zien wat we kunnen doen. Bij Radar in 2021 een soortgelijk geval beschreven. Vreemde blijft dat je GEEN inzicht krijgt in waar de MB’s aan besteed zijn en dat er GEEN opties zijn om eea te escaleren naar het hogere management. 

Badge

Hi beste Simpel gebruikers, wij vinden het heel vervelend dat jullie hier last van hebben, intussen hebben wij in onze systemen onderzoek gedaan of wij een fout bij Simpel kunnen vinden. Wij hebben hier geen fouten kunnen achterhalen.

Wij kunnen helaas niet inzien waaraan de data is verbruikt, het verzoek is dan ook om in je telefoon te controleren in de data managers of je kan achterhalen waar het verbruik hoger is dan normaal. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de ios en android updates via het 4G netwerk zijn gegaan en niet via de wifi, aangezien de updates vaak in de afgelopen perioden worden gedaan.

 

Wij horen graag wat jullie bevindingen hierbij zijn, mocht je het niet terug kunnen halen neem dan contact op met de klantenservice, zo kunnen we op nummer kijken of we samen een oorzaak kunnen vinden voor dit ongemak.

Intussen is het advies om toch gebruik te maken van een dataplafond om te voorkomen dat er onnodige kosten worden gemaakt.

Hi @SimplyOmar 

 

dank voor dit bericht. Is al wat vriendelijker! Er zijn twee zaken die mij hierin niet bevallen. Ten eerste kun je mij niet vertellen dat mijn wifi 197min onafgebroken niet heeft gewerkt. En waarom is eea dan niet gebeurd bij mijn vrouw? Zij heeft dezelfde instelling op haar telefoon en ook een abonnement bij Simpel. Ten tweede vind ik het vreemd dat ik niet de kans heb gekregen mijn telefoon van 4g af te halen omdat de drie sms-jes van jullie in dezelfde minuut verschenen! 
 

Met name dat laatste steekt mij. Graag ontvang ik dan ook kwijtschelding van de extra gemaakte kosten.

 

vr gr

Eric

Badge

Hi @Fintelman, heb je misschien ook kans gezien naar je datamanager te kijken? Dit zou ons ook helpen om de situatie in kaart te brengen. Misschien dat je kan zien welke app veel data heeft gebruikt. Dit kan ook helpen om andere gebruikers in de toekomst betere en snellere antwoorden te geven.

Als je me dat hier kan vertellen zou dat fijn zijn. 

Verder ontvang ik graag in een privébericht jouw telefoonnummer en gegevens. Als je het goed vindt neem ik dan contact met je op.

Reputatie 6

Heey @SimplyOmar 

Het lijkt me goed als je kenbaar maakt/kunt maken welke functie je bekleedt. In je profiel staat nu: starter als gebruikerstitel 

Zomaar aan een (willekeurige) lezer/starter, wat je nu bent, persoonlijke gegevens verstrekken geeft  vraagtekens denk ik. 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Snowboard

Goed gezien dat dit je is opgemerkt! Jouw ogen zijn laatste tijd wel heel scherp! 🤓

Gelukkig is @SimplyOmar een van de moderators binnen het team van Simpel en kan hij onze klanten ook helpen waarbij nodig is.
Maar het is natuurlijk wel zo handig dat dit ook bij zijn profiel staat vermeld. Ik zal dit eens bij hem aankaarten! 

 

Zoals gewoonlijk bedankt voor jouw input @Snowboard! 😁

Groetjes, Noor 
Simpel

Reputatie 6

👍😎

Ja ook wij hebben twee weken geleden dit meegemaakt. Er kwamen in 1 minuut tijd ineens 3 sms’jes binnen. 1. 80% verbruik 2. 100% verbruik 3. Blokkering en 40 euro betalen om op te heffen. Een data abonnement van 14 GB met nog twee weken te gaan tot nieuwe bundel. Ineens alle data weg!! Gebeld naar klantenservice maar natuurlijk ligt alles aan ons, alle smoezen mbt verbruik kwamen voorbij. We hebben in huis al jaren 3 Simpel abonnementen en nog nooit zoiets absurds meegemaakt. Ik kom geen stap verder. Om toch bereikbaar te zijn hebben we de 40 euro betaald. En een MB aanvuller. Je moet iets. Amper het netwerk aan durven zetten. Enkel onderweg even indien nodig. Vandaag is de nieuwe bundel ingegaan. Het overgebleven MB aanvuller waar je ook nog flink voor betaald is (natuurlijk) verdwenen nu de nieuwe bundel er weer is. Dat pakken ze ook mooi mee 😠

Bij mij is eea netjes opgelost! Heb via @SimplyOmar aangeboden gekregen de teveel gemaakte kosten terug te krijgen. Nou had ik netjes mijn belkosten voldaan, dus we gaan nog even kijken hoe dit kan worden opgelost. Prima dat SIMPEL het dan toch oplost. Beter laat dan nooit!

Mijn Schoonvader is al jaren klant bij simpel en nooit problemen gehad tot afgelopen oktober.

Hij heeft een telefoon zonder internet en heeft toch (volgens simpel) 'nachts om 4.00 uur op internet gezeten en moet nu 65,00 euro betalen, leg dit maar eens uit!!!!!! 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Sylmaan

Vervelend om te lezen dat is dit gebeurd. 

Echter, is het niet mogelijk om internet af te schrijven als een toestel geen instellingen voor internet heeft. Zou je kunnen toelichten wat voor toestel hij heeft? Indien hij toestel heeft die minimaal het 3G netwerk ondersteund, dan zal het toestel wel deze optie hebben. Elke moderne toestel heeft tegenwoordig internet opties. Enkel 2G toestellen, die wij overigens niet meer ondersteunen, hebben deze optie niet. 


Ik zie je reactie graag tegemoet. Je mag mij natuurlijk ook een privé bericht sturen en of contact opnemen met onze klantenservice.

Groet, Noor

Simpel
 

Hoi Noor,

Ik heb de telefoon van mijn schoonvader heel goed bekeken en alle functies geopend, maar nergens internet te vinden.

Het is een Fysic F15 mobiele klaptelefoon voor senioren.

 

Reputatie 6

Hoi @Sylmaan

Indien hij toestel heeft die minimaal het 3G netwerk ondersteund, dan zal het toestel wel deze optie hebben. Elke moderne toestel heeft tegenwoordig internet opties. Enkel 2G toestellen, die wij overigens niet meer ondersteunen, hebben deze optie niet. 
 

Heey @Simpel 

Dit klopt zo niet. 

@Sylmaan ik heb even voor je meegekeken, de telefoon is volgens deze pagina  geschikt voor 4G maar ondersteund geen internet en email. 

Heel vreemd dan deze kosten. 

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Sylmaan.

Ik zou je graag willen vragen om even contact met ons op te nemen zodat wij inhoudelijk met jou mee kunnen kijken naar het desbetreffende abonnement. Via deze weg heb ik helaas geen zicht op het abonnement/verbruik die jouw schoonvader heeft. 

 

@Snowboard elk toestel die 3G/4G ondersteunt kan in principe gebruik maken van het internet. Het is natuurlijk aan de leverancier van het toestel om te bepalen om hier eventueel internet aan toe te voegen of niet. 
Gezien de handleiding van dit toestel is het in dit geval niet van toepassing. 

Groet, Noor 
Simpel

Reputatie 6

Hi @Noor 

Ik denk dat het wat gecompliceerder ligt dan jij(/jullie) denkt of misschien weet. 🙂

Maar dat is een stukje off topic. 

Reageer