Beantwoord

onverklaarbare sms verstuurd

  • 28 May 2022
  • 3 reacties
  • 273 Bekeken

Bij mijn zoon zijn in 6 minuten tijd 99 sms-jes verstuurd naar nu blijkt Burundi naar verschillende nummers. Zijn sim kaart is gelukkig geblokkeerd ivm buitenbundel kosten. Hoe is dit mogelijk? Mijn zoon was een spelletje aan het spelen clash of clans en zegt verder niks aangeklikt te hebben. Zijn telefoon maar helemaal uitgezet voelt toch niet goed. Een bezorgde moeder

icon

Beste antwoord door Charlie 30 May 2022, 09:20

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Goedemorgen @petervanderkooi,

 

Vervelend dat er buitenbundelkosten zijn gemaakt!

 

Wanneer er in korte tijd veel sms'jes naar verschillende telefoonnummers worden verstuurd, is er vaak sprake van een flubot. Op deze website vind je meer informatie over flubot en wat je hier tegen kunt doen. 

Verder raad ik je aan om wellicht gebruik te gaan maken van een Plafond. Dit is een dienst van 50 cent per maand en beschermt je tegen hoge buitenbundelkosten. Je stelt dit in via de Mijn Simpel pagina.

 

Groet, Charlie

Simpel

Dank je wel voor je reactie. Het plafond is inmiddels ingesteld en de telefoon is opgeschoond. Zoon is zich bewust dat hij niet zomaar alles moet aanklikken. Ben blij dat jullie zijn simkaart geblokkeerd hebben anders waren de kosten wel heel erg hoog opgelopen.

Reputatie 6

Hi @petervanderkooi  

Ik zou jullie toch nog even aanvullend adviseren om een controle te doen met malwarebytes.

Reageer