Skip to main content
Beantwoord

Onverwachte factuur ontvangen over periode na bevestigde opzeggingsdatum

• October 13, 2025
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Mijn abonnement is opgezegd met einddatum 25-09-2025 (bevestiging aanwezig). Toch heb ik op 26-09-2025 een factuur ontvangen met abonnementskosten voor 26-09-2025 t/m 25-10-2025, plus plafondkosten 26 aug – 25 sep €0,50; totaal €4,32 incl. btw (btw €0,75).

Hoe komt het dat ik na een einddatum abonnemenstkosten moet betalen?
Het nummer / sim heb ik in de periode (en daarvoor) niet gebruikt.

Ik wilde om het “simpel” te houden in 2024 de rest van het abonnement in één keer afkopen/betalen om het direct te regelen. Dat kon toen niet. Nu ander half jaar later dus loopt het minder simpel dan gehoopt.

De bevestiging:

De factuur:

Beste antwoord door Raveena

Goedemiddag, ​@leerentveld 

Bedankt voor je bericht. We begrijpen dat dit verwarrend is en willen dit graag goed voor je uitzoeken.

Hoewel je abonnement is beëindigd per 25-09-2025, worden de kosten op de factuur van 26-09-2025 automatisch gegenereerd voor de periode 26-09 t/m 25-10, omdat het systeem op dat moment nog geen volledige verwerking had afgerond. Dit kan soms een factuur opleveren die achteraf gecorrigeerd wordt.

Daarnaast zie je plafondkosten van €0,50 voor gebruik in de periode vóór de einddatum (26 aug – 25 sep). Ook als het nummer niet actief gebruikt is, kunnen er kosten ontstaan door bijvoorbeeld achtergrondverkeer of automatische updates.

Om je dossier veilig en volledig te kunnen bekijken, vragen we je vriendelijk om privécontact met ons op te nemen via het contactformulier op onze website. Vermeld daarbij je klantnummer of het 06-nummer waarop het abonnement loopt, zodat we je direct kunnen helpen.

Zodra we je gegevens hebben ontvangen, zorgen we dat je verzoek zorgvuldig wordt opgepakt.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Team Simpel

1 reactie

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 15, 2025

Goedemiddag, ​@leerentveld 

Bedankt voor je bericht. We begrijpen dat dit verwarrend is en willen dit graag goed voor je uitzoeken.

Hoewel je abonnement is beëindigd per 25-09-2025, worden de kosten op de factuur van 26-09-2025 automatisch gegenereerd voor de periode 26-09 t/m 25-10, omdat het systeem op dat moment nog geen volledige verwerking had afgerond. Dit kan soms een factuur opleveren die achteraf gecorrigeerd wordt.

Daarnaast zie je plafondkosten van €0,50 voor gebruik in de periode vóór de einddatum (26 aug – 25 sep). Ook als het nummer niet actief gebruikt is, kunnen er kosten ontstaan door bijvoorbeeld achtergrondverkeer of automatische updates.

Om je dossier veilig en volledig te kunnen bekijken, vragen we je vriendelijk om privécontact met ons op te nemen via het contactformulier op onze website. Vermeld daarbij je klantnummer of het 06-nummer waarop het abonnement loopt, zodat we je direct kunnen helpen.

Zodra we je gegevens hebben ontvangen, zorgen we dat je verzoek zorgvuldig wordt opgepakt.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Team Simpel