Beantwoord

Onverwachte kosten

  • 27 December 2023
  • 2 reacties
  • 198 Bekeken

Badge

Ik ben al jaren klant en nooit verbruik buiten mijn bundel en nu ineens een factuur van 110 euro 

Als ik vraag om een specificatie krijg ik deze niet.

ik vertrouw dit niet; verbruik nooit zo veel en vervolgens geen transparantie vanuit simpel 

Aan een plafond om hoge kosten te voorkomen zijn kosten verbonden. Beetje gek 

 

 

icon

Beste antwoord door Janine 29 December 2023, 10:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Waarom zou je geen specificatie krijgen? Dit krijg je altijd in PDF formaat. Dat er kosten zijn voor een plafond is normaal. Dit wordt duidelijk aangegeven. Het is jouw keuze of je die wilt.

Succes.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @LenaF 

Welkom op de Community!

Vervelend dat je kosten onverwachts zijn opgelopen. Ik denk dat je doelt op een specificatie van waaraan je verbruik opgegaan is. Dit kan en mag een provider niet inzien, en daarom ook niet aan je geven. De specificatie op Mijn Simpel laat zien op welke tijdstippen je hoeveel data hebt verbruikt. Als je normaliter minder verbruikt, kan je het beste even rondkijken in je telefoon op zoek naar de oorzaak.

Indien de mobiele data aanstaat op jouw toestel kan het, afhankelijk van de instelling, altijd verbinding maken met het internet. Dit noemen we ook wel sluipverbruik. Hierbij kan je denken aan automatische updates, bijwerken van apps en/of het binnen halen van gegevens, berichten en/ of e-mails, bijvoorbeeld. Om dit verbruik tegen te gaan kan je wat aanpassen in de instelling van het toestel zelf. Je hebt namelijk de mogelijkheid om automatische updates uit te zetten of alleen toestemming te geven wanneer het toestel met het WIFI netwerk verbonden is. Óók kan je het verversen van apps op de achtergrond uitschakelen. De telefoon zal dan niet meer zo vaak de apps bijwerken en/ of berichten binnen halen.
 

Zoals Superster @Snowboard benoemt, kan je altijd via Mijn Simpel een Plafond instellen om jezelf te beschermen tegen onverwachte kosten.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer