Skip to main content
Beantwoord

opgezegd abonnement en nog steeds facturen ontvangen

• September 17, 2025
  • 7 reacties
  • 160 Bekeken

Ik heb eind juni het abonnement bij jullie opgezegd na jaren lid te zijn geweest. Daarvan krijg ik eind juni van jullie de bevestiging. Het abonnement stopt op 11 augustus. Op 16 augustus worden opnieuw de kosten voor de periode 11 augustus-11 september geincasseerd. Deze hebt ik teruggestort. Eind augustus krijg ik een aanmaning. Gebeld en gesproken met Milouska. ze zou het gaan regelen. Op 10m september krijg ik weer een aanmaning met een verhoging van 15 euro incassokosten. Gebeld en Sequr aan de lijn gehad. Hij zou het weer gaan regelen. Inderdaad is er een creditfactuur opgemaakt maar de incassokosten moet ik toch betalen. Er wordt op 16 september de incassokosten min het abonnementsgeld van mijn rekening afgeschreven. ik heb het opgegeven om de kosten te gaan stornenen want heb geen zin in nog hogere incassokosten. Het is schandalig dat jullie de administratie niet op orde hebben. Ik heb ruim voor de einddatum opgezegd en toch blijf ik aanmaningen ontvangen. 

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@Hullie 

Dank je wel voor je uitgebreide toelichting. Het is duidelijk dat je al meerdere keren contact hebt gehad en dat dit nog steeds niet goed is opgelost. Dat spijt ons enorm.

We begrijpen dat het frustrerend is om na een correcte opzegging toch aanmaningen en incassokosten te ontvangen. Dit had uiteraard niet mogen gebeuren, en we bieden onze oprechte excuses aan voor de verwarring en het ongemak.

Omdat we via dit platform geen toegang hebben tot je persoonlijke gegevens, kunnen we je dossier hier niet inzien. Wil je alsjeblieft rechtstreeks contact met ons opnemen, dan kijken we het meteen voor je na en zorgen we dat dit netjes wordt afgehandeld.

We willen dit graag goed met je oplossen.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Team Simpel 

7 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 17, 2025

Beste ​@Hullie 

Dank je wel voor je uitgebreide toelichting. Het is duidelijk dat je al meerdere keren contact hebt gehad en dat dit nog steeds niet goed is opgelost. Dat spijt ons enorm.

We begrijpen dat het frustrerend is om na een correcte opzegging toch aanmaningen en incassokosten te ontvangen. Dit had uiteraard niet mogen gebeuren, en we bieden onze oprechte excuses aan voor de verwarring en het ongemak.

Omdat we via dit platform geen toegang hebben tot je persoonlijke gegevens, kunnen we je dossier hier niet inzien. Wil je alsjeblieft rechtstreeks contact met ons opnemen, dan kijken we het meteen voor je na en zorgen we dat dit netjes wordt afgehandeld.

We willen dit graag goed met je oplossen.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

Team Simpel 

• Auteur
  • Lezer
  • September 21, 2025

Via welke weg rechtstreeks contact met jullie opnemen? via de chat kom ik er niet uit en als ik moet gaan bellen hang ik erg lang aan de telefoon. Heb ik al twee keer gedaan en heb daar niet zoveel zin meer in.

Kan ik geen e-mail sturen naar jullie? Of via de website de klacht indienen. Ik vind dat jullie erg moeilijk te bereiken zijn als er iets is. Ik hoor het graag van je.

Sonja Homan
  • Lezer
  • January 16, 2026

Ik heb mijn abonnement opgezegd per 23 december 2025 en zit met nummerbehoud bij de nieuwe provider.

nu zit ik in het buitenland en krijg aanmaning met kosten.

teneerste hadden jullie het geld afgeschreven voor de nieuwe maand 24 december 2025 tot 23 januari 2026.

Je snapt wel dat ik dit niet accepteer maar kan jullie nu niet bereiken omdat wij pas 29 januari 2026 terug ben in Nederderland.

dat jullie niet via mail te bereiken  zijn is echt te idioot voor woorden.

zo kan je wel zien dat het enige wat telt is geld innen en de klant komt op de laatste plaats.

ik eis dan ook dat jullie dit oplossen.

16 januari 11.15 AM

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • January 19, 2026

Beste ​@Sonja Homan  en ​@Hullie ,

Dank je wel voor je bericht. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit ontzettend frustrerend voor je is, zeker als je in het buitenland bent en onverwacht een aanmaning ontvangt terwijl je aangeeft dat je je abonnement al hebt opgezegd. Dat voelt natuurlijk niet prettig en ik begrijp heel goed dat je hier duidelijkheid over wilt.

Voor dit soort situaties is het belangrijk dat onze klantenservice je gegevens kan inzien en precies kan controleren hoe de opzegging en facturering zijn verwerkt. Zij kunnen dit voor je oplossen en ervoor zorgen dat alles klopt.

Je kunt ons bereiken via:

Chat op de website Chat

Telefonisch via de klantenservice Telefoon

Contact formulier website contact

Er wordt altijd gereageerd, al kan het soms iets langer duren dan je zou hopen. Maar je staat er zeker niet alleen voor, zodra je contact hebt, wordt dit verder voor je uitgezocht.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Groet, 

Raveena 

Simpel

• Auteur
  • Lezer
  • January 23, 2026

Hallo Raveena,

Via chat en telefoon heb ik al verschillende keren gedaan vorig jaar maar is niet opgelost. Als ik op website contact klik komt er te staan : deze site is niet bereikbaar. Lekker dan. Je kunt dus geen contact opnemen. En zoals Sonja al aangaf en ik ook eerder heb gedaan waarom kun je geen e-mail sturen en wordt het dan in behandeling genomen? dit is niet van deze tijd en is schandalig.

Hullie

• Superster
  • January 23, 2026

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • January 23, 2026

Hallo, ​@Hullie 

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat je hier inmiddels behoorlijk gefrustreerd van raakt, zeker omdat je vorig jaar al meerdere keren contact hebt opgenomen via chat en telefoon en de situatie nog steeds niet is opgelost. Dat is natuurlijk niet hoe het hoort te gaan, en mijn excuses dat je dit zo moet ervaren.

Omdat dit een openbaar platform is, kunnen we hier geen persoonlijke gegevens of accountinformatie bespreken. Daarom is het noodzakelijk om persoonlijk contact op te nemen, zodat we je veilig en gericht kunnen helpen.

Dat de contactpagina bij jou niet bereikbaar is, maakt het alleen maar vervelender. Ik snap dat dit de indruk wekt dat je geen kant op kunt, en dat is absoluut niet de bedoeling. Wat betreft e‑mail: ik begrijp je punt volledig. Het zou fijn zijn als je eenvoudig per mail je vraag kunt indienen en dat het dan netjes wordt opgepakt. Ik neem jouw feedback hierover mee.

Om je nu wél verder te helpen, kijk ik dit persoonlijk voor je na zodra je via een privé‑kanaal contact opneemt. Zo hoef je niet opnieuw alles uit te leggen en zorgen we dat het goed wordt opgepakt.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Laat het me weten zodra je persoonlijk contact hebt opgenomen, dan help ik je verder.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Team Simpel