Skip to main content

Opzegging wegens wanprestatie – klantnummer c251045292

• August 22, 2025
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

HtKim
Forum|alt.badge.img

Aanvulling op mijn brieven data  6 & 7 augustus per email, uw klantcontactformulier en uw bedrijfschat.
Met als onderwerpen Onverklaarbaar dataverbruik én bijlages.

Vanwege bovenstaand genoemde onverklaarbare dataverbruik stuurde ik simpel een email, LET OP op een door d e klantenservice gegeven emailadres namelijk [email protected].

De brief begint als volgt 
“Arnhem, 7 augustus 2025

Betreft: Aanvulling op mijn klacht van 6 augustus 2025 – klantnummer cxxxxxx292

Geachte heer/mevrouw,

Op dinsdag 6 augustus jl. heb ik u per brief uitgebreid geïnformeerd over het feit dat mijn toestel sinds 14 juli vrijwel continu verbonden is geweest met mijn wifi-netwerk, terwijl ik mijn mobiele data uitgeschakeld heb. Desondanks registreert u onverklaarbaar dataverbruik binnen mijn bundel, oplopend tot inmiddels 1.619 MB volgens uw app, terwijl mijn toestel in dezelfde periode slechts 873 MB aan mobiel dataverkeer heeft geregistreerd. In mijn eerdere brief heb ik dit onderbouwd met schermafbeeldingen.

Aanvullende controle

Gisterenavond (6 augustus) heb ik dit opnieuw gecontroleerd. Mijn toestel stond op dat moment volledig inactief, verbonden met mijn eigen wifi-netwerk, en mobiele data stond uit. Ook was de optie ‘overschakelen naar mobiele data bij zwak wifi-signaal’ uitgeschakeld. Toch blijkt er volgens uw registratie tussen 18:00 en 00:00 uur nog 7 KB aan mobiel dataverbruik te zijn geweest.

Ik heb inmiddels ook de functie ‘bellen via 4G’ (VoLTE) en ‘roaming’ uitgeschakeld, om álle mogelijke achtergrondactiviteit via uw mobiele netwerk uit te sluiten. Er is dus géén technische verklaring meer mogelijk vanuit mijn toestel.

Ultimatum en opzegging wegens wanprestatie

Gezien de aard van deze fout en het ontbreken van enige reactie op mijn klacht van 6 augustus, stel ik u hierbij een laatste termijn van vier werkdagen (dus tot uiterlijk maandag 11 augustus 2025) om:

Uiterlijk op die datum schriftelijk te reageren

….blablabla”
ik heb gebruik gemaakt van uw contactformulier en er een bevestiging van ontvangen op 6 augustus 16.32 uur.

Deze email is ook verzonden naar de bedrijf-watsapp van Simpel op telefoonnummer 061843095

Dáár krijg ik van Simpel simpelweg elke keer dezelfde simpele reactie

Sorry voor de late reactie! heb je nog hulp nodig? reageer dan even blablabladan helpen we je snel en veilig verder. blablabla zo goed en veilig mogelijk helpen. 

Sinds 13 augustus krijg ik elke keer dat ik die gegevens invoerde exact dezelfde reactie, zo houdt Simpel me al sinds mijn allereerste brief op6 augustus aan het lijntje.

Want ook eerdere en bovenstaande email verschijnt telkens terug in mijn mailbox met de begeleidende tekst : 

Delivery Status Notification (Failure

IK HEB EEN AANGETEKENDE BRIEF GESTUURD NAAR HET OP SIMPELS WEBSITE GENOEMDE ADRES 

Simpel BV

postbus 3222

2280GE Rijswijk

>  die kwam ongeopend retour!! 

Ik heb u helder, veelvuldig en schriftelijk om opheldering gevraagd nadat ik problemen constateerde binnen twee weken na mijn aansluiting bij Simpel op 14 juli, de aanhoudende problemen met mijn abonnement wel te verstaan! in het bijzonder de onjuiste registratie van dataverbruik en de gebrekkige bereikbaarheid van uw klantenservice. In die brief heb ik mijn klachten uitgebreid toegelicht.

Tot op heden heb ik echter geen passende oplossing van u ontvangen. De geboden ondersteuning is ontoereikend en het probleem bestaat nog steeds. Daarmee schiet u tekort in uw contractuele verplichtingen.

Ik stel u hierbij nogmaals in de gelegenheid om binnen vier dagen na dagtekening van deze brief dus uiterlijk op 26 augustus alsnog een deugdelijke oplossing te bieden. Indien u dat nalaat, ontbind ik de overeenkomst wegens wanprestatie.

Dat betekent dat mijn abonnement per direct wordt beëindigd, zonder boete of afkoopregeling en met behoud van mijn huidige telefoonnummer.

Ik vertrouw erop dat u mijn opzegging correct verwerkt en dit binnen de gestelde termijn schriftelijk bevestigt.

Met vriendelijke groet,

Kim ten Haken 

1 reactie

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 25, 2025

Hi ​@HtKim!

Vervelend om te lezen dat je problemen hebt ervaren met onverklaarbaar dataverbruik en de bereikbaarheid van de klantenservice. Dat begrijpen we goed, want het kan erg frustrerend zijn wanneer je geen duidelijk antwoord krijgt.

Om je hier persoonlijk mee te helpen, stuur me alsjeblieft een privébericht met de volgende gegevens:

• Je mobiele nummer (06-nummer)

• Huisnummer

• Postcode

• Achternaam

• Geboortedatum

Dan kunnen we je situatie direct nakijken en verder helpen.

Groet,
Sevn