Skip to main content
Beantwoord

Plafond bereikt


annie vermeer

Hallo. Ik heb al een paar keer gehad dat ik niet meer kon sms-en of bellen omdat ik een melding kreeg dat het plafond bereikt was terwijl ik van de 500 sms'jes die ik heb maar een paar verbruikt had en ik onbeperkt kan bellen. Kan iemand uitleggen wat ik kan doen als dit weer gebeurd?

Mvg annie

Beste antwoord door Snowboard

Dat is goed om te weten voor een oplossing. Ik vermoed dat datagebruik het euvel is

1.) Advies is zet mobiele gegevens alleen aan wanneer nodig. Gebruik zoveel mogelijk WiFi. 

2.) In de telefoon zou ik adviseren bij instellingen, gegevensgebruik zowel waarschuwing en limiet lager zetten dan je databundel.

Controleer bij WiFi, geavanceerd dat mobiele gegevens niet automatisch werken bij minder Wi-Fi signaal. Updates alleen via WiFi. 

Nu heb je bijvoorbeeld de keuze om door zelf goed te monitoren bijtijds te stoppen met mobiel internet of een MB-aanvuller aan te schaffen. Houdt daarbij ook de Simpel app in de gaten.

Zorg dus dat je een buffer hebt zou mijn advies zijn naast het plafond. 

Bekijk origineel

3 reacties

  • Superster
  • 1215 reacties
  • 1 januari 2021

Hallo @annie vermeer 

Wat voor telefoon heb je? 


annie vermeer

Ik heb een Samsung A 51


  • Superster
  • 1215 reacties
  • Antwoord
  • 2 januari 2021

Dat is goed om te weten voor een oplossing. Ik vermoed dat datagebruik het euvel is

1.) Advies is zet mobiele gegevens alleen aan wanneer nodig. Gebruik zoveel mogelijk WiFi. 

2.) In de telefoon zou ik adviseren bij instellingen, gegevensgebruik zowel waarschuwing en limiet lager zetten dan je databundel.

Controleer bij WiFi, geavanceerd dat mobiele gegevens niet automatisch werken bij minder Wi-Fi signaal. Updates alleen via WiFi. 

Nu heb je bijvoorbeeld de keuze om door zelf goed te monitoren bijtijds te stoppen met mobiel internet of een MB-aanvuller aan te schaffen. Houdt daarbij ook de Simpel app in de gaten.

Zorg dus dat je een buffer hebt zou mijn advies zijn naast het plafond. 


Reageer