Beantwoord

Plafondinstellingen ongewild ge-reset

  • 12 July 2020
  • 9 reacties
  • 274 Bekeken

Badge

Ik heb eigenlijk zolang ik weet een plafond ingesteld om ongewenste kosten te voorkomen. Sinds een paar maanden ook 2 abbonementen afgesloten voor mijn kinderen en juist vanwege de plafond-functionaliteit hiervoor gekozen. Alle accounts netjes ingesteld. Marr.... toch krijg ik vandaag een €50 overschrijding via de email! 1 van mijn kinderen was buiten zijn bundel beland. Ik was verbaasd, dat zou nu juist onmogelijk moeten zijn. Wat blijkt uit mijn account: voor al mijn nummers is geen plafond ingesteld. Ergens lijken de instellingen te zijn ge-reset. Dat is fraai zeg. 

Ik vind dit een kwalijke zaak en vraag bij deze Simpel om opheldering. 

icon

Beste antwoord door Phil 13 July 2020, 14:04

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Het is dan het beste om even de klantenservice te bellen, zij kunnen bij de gegevens

Badge

Ik heb nog eens zitten graven in Junior zijn SMS berichten, en hij heeft wel degelijk in voorgaande maanden een SMS ontvangen dat zijn bundel de 80% naderde. 

Gisteren tijdens het opnieuw instellen van de plafonds, ook voor mijn eigen abonnement, waren mijn instellingen ook plots weer verdwenen. Er gaat dus echt iets serieus fout. 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @hjramaker,

Dat klinkt zeer ongewenst allemaal! 

Wat je omschrijft zou eigenlijk echter niet moeten kunnen, juist om dit soort situaties te voorkomen wijzigen wij geen instellingen aangaande het Plafond en voeren wij geen resets uit zonder toestemming. Daarom raad ik je aan om contact met ons op te nemen zodat we de abonnementen erbij kunnen pakken en dit kunnen onderzoeken. 

Groetjes,

Phil

Badge

Hoi Phil,

En dan is bellen daarvoor de beste optie?

Groetjes,

Henk-Jan

 

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @hjramaker,

Dat is inderdaad het meest efficiënt. :grin:

Groetjes,

Houssam

Heel bijzonder, ik had precies hetzelfde in dezelfde periode! Ook al lange tijd een plafond en na de vakantie opeens € 50 extra kosten...

Reputatie 4
Badge +8

Hi @sterrr66,

In principe gaat bovenstaande voor elk abonnement op waardoor het niet mogelijk is dat een Plafond zomaar gedeactiveerd of gereset wordt. Uiteraard kijken we graag met je mee naar de situatie, contact met onze klantenservice is dan de beste optie.

Groetjes,

Phil 

Ik had mijn plafond ingesteld op max 50 euro vanwege Corona en mijn vriend die in Engeland woont dacht iets meer ruimte te hebben! Nu krijg rekeningen van over 700 euro omdat kennelijk mijn planond op 600 euro staat! Ten eerste welke debiel zou dat doen en ten tweede ik heb helemaal niet hoeven te bellen of internetten dank zij wifi thuis! De datums dat ik kennelijk over 300 euro internet hebt verbruikt zijn onmogelijk maar als je vraagt om een gespecificeerde uitleg is niemand thuis! Deze maand weer 652 euro!! Ik koop bundels voor 7 euro en op is op dacht ik!!!! Nu vandaag kreeg ik een mail binnen 5 dagen betalen of ik word afgesloten en een uur kater vandaag ben ik afgesloten!!! Ik heb nooit zo slecht geslapen als de afgelopen dagen!!!

Reputatie 3
Badge +7

Hi @VeNassy ,

Ik kan mij voorstellen dat je van oplopende kosten schrikt! Staat het plafond ingesteld, dan kan je met het verbruik niet over dat bedrag heen. Ook kan het plafond alleen zelf via Mijn Simpel worden aangepast. Staat het plafond nu nog hoog, dan adviseer ik deze omlaag te zetten.

Verder is het raadzaam om in jouw telefoon het gegevensverbruik van de afgelopen periode na te lopen. Kijk ook of instellingen zoals slimme netwerkwissel of wifi ondersteuning ingeschakeld staan. Als laatste, staat zowel wifi als mobiel internet aan dan kan je toestel tussen de twee schakelen. Zet mobiel internet uit als je thuis bent en wifi hebt. 

Groet, Sanne

Reageer