Skip to main content
Beantwoord

simpel doet aan misleiding van klanten

• 22 January 2025
  • 5 reacties
  • 165 Bekeken

Beste Allen,

Wij vinden het onterecht dat simpel je een contract aanbied voor 10 euro per maand voor 24 maanden.

Maar dan na 1 maand al inflatie correctie toepast en het bedrag dus verhoogd.

Dus dan houden ze niet aan wat er aangeboden was en in het contract staat.

Sterker nog de inflatie correctie wordt op sommige abbonementen wel toegepast en op sommigen niet.

Andere providers als ziggo en Vodafone passen ook inflatie correctie toe maar geven dan ook gelijk de kans om kosteloos op te kunnen zeggen.

Ik heb de klantenservice medewerker gesproken en die vond het ook krom en adviseerde om in de community dit even te zetten zodat ernaar gekeken kan worden.

Mvg

Beste antwoord door Chantal L.S.

Hi ​@Farrukh,

Op deze speciale pagina kan je alle informatie terugvinden over de inflatiecorrectie bij Simpel. De inflatiecorrectie staat in de Algemene voorwaarden en het is onderdeel van het contract. Hiermee ga je akkoord als je een nieuw abonnement afsluit of een abonnement verlengd.

Een provider mag niet binnen 3 maanden na het afsluiten van het contract, een inflatiecorrectie doorvoeren. Zijn je abonnementskosten gewijzigd binnen één maand? Dan kan ik aanraden om opnieuw contact met ons op te nemen, zodat we met je mee kunnen kijken in het systeem. 

Alvast een fijn weekend toegewenst!

Groet, Chantal
Simpel

Bekijk origineel

5 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 73 reacties
  • Antwoord
  • 24 januari 2025

Hi ​@Farrukh,

Op deze speciale pagina kan je alle informatie terugvinden over de inflatiecorrectie bij Simpel. De inflatiecorrectie staat in de Algemene voorwaarden en het is onderdeel van het contract. Hiermee ga je akkoord als je een nieuw abonnement afsluit of een abonnement verlengd.

Een provider mag niet binnen 3 maanden na het afsluiten van het contract, een inflatiecorrectie doorvoeren. Zijn je abonnementskosten gewijzigd binnen één maand? Dan kan ik aanraden om opnieuw contact met ons op te nemen, zodat we met je mee kunnen kijken in het systeem. 

Alvast een fijn weekend toegewenst!

Groet, Chantal
Simpel

• Auteur
  • Lezer
  • 2 reacties
  • 24 januari 2025

Beste Chantal,

Hoe kan het zo zijn dat als ik in september een abbonement afsluit er in januari al het bedrag omhoog gaat.

Terwijl jullie het bedrag van nieuwe abbonementen wel hetzelfde houden.

Als jullie het over inflatie correctie hebben moeten jullie al jullie bedragen aanpassen en niet alleen voor diegenen die al vast zitten aan een contract.

Groetjes

• Superster
  • 1195 reacties
  • 25 januari 2025

Beste ​@Farrukh  

Ik heb het even voor je opgezocht. Bij VodafoneZiggo wordt in oktober de inflatiecorrectie toegepast aan de hand van het CBS, bij Simpel in januari. Dit staat duidelijk in de algemene voorwaarden van Simpel waarmee je akkoord bent gegaan.

Bij Vodafone mag je kosteloos je abonnement opzeggen wanneer de inflatiecorrectie wordt toegepast binnen 3 maanden nadat je de overeenkomst hebt afgesloten. Dat staat bij Vodafone in de algemene voorwaarden.

• Auteur
  • Lezer
  • 2 reacties
  • 25 januari 2025

Klopt dat lijkt toch wel eerlijk om de klant minimaal de optie te geven om het contract kosteloos op te kunnen zeggen.

Maar dat kan simpel niet doen want dan gaat iedereen opzeggen en een nieuw abbonement nemen.

Want simpel past de inflatie correctie alleen toe op contracten die al zijn ingegaan.

Op de nieuwe abbonementen wordt geen inflatiecorrectie toe gepast.

Niet alleen Vodafone geeft de optie om te kunnen opzeggen bij verhoging dat doen de meeste providers alleen bij simpel ben je de pineut als je eenmaal hebt getekend.

• Superster
  • 1195 reacties
  • 26 januari 2025

Er is dus geen sprake van misleiding. Het probleem is dat de meeste mensen de algemene voorwaarden niet lezen waarmee ze akkoord gaan. Ook in de commercials staat  m.u.v. eventuele inflatiecorrectie i.c.m. tweejarig abonnement. De provider gaat er vanuit dat de voorwaarden worden gelezen.

Wat ik vreemd vindt is dat wat ​@Chantal L.S. schreef over binnen 3 maanden na het afsluiten van een contract een provider geen inflatiecorrectie mag doorvoeren, dit zou ook in de algemene voorwaarden geïmplementeerd mogen/moeten worden zodat zowel de contractant als Simpel weten waar ze aan toe zijn.

En dat 3 keer contact moet worden opgenomen met de klantenservice voor een vraagstuk lijkt me ook wat veel. Maar de uitleg is wel uitstekend van haar.

#ietsmeteenkastjeeneenmuur.