Beantwoord

SMS vanuit Nederland versturen duurder dan een SMS versturen vanuit het buitenland?

  • 4 August 2023
  • 1 reactie
  • 124 Bekeken

Op de tarievenlijst voor het buitenland zie ik dat het versturen van een SMS vanuit Nederland naar bijv. Mexico (zone 3) €0,51 kost. Stuur je een SMS vanuit zone 1 (bijv. Frankrijk) naar zone 3 (bijv. Mexico), dan kost deze minder, namelijk €0,31.

Hoe kan het dat een SMS verstuurd met mijn telefoon vanuit Nederland naar Mexico duurder is dan een SMS verstuurd vanuit Frankrijk naar Mexico? Of zie ik iets over het hoofd?

icon

Beste antwoord door Damien 17 August 2023, 15:41

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1
Badge +8

Hi @mgtel 

 

Welkom op onze community!

 

Begrijpelijk dat dit vragen bij je oplevert, dit lijkt inderdaad erg onlogisch. Ik heb het ook even na moeten vragen😉

Waar het op neerkomt is het volgende: Als je vanuit Nederland naar het buitenland gaat sms'en, moet er eerst verbinding worden gemaakt met een soort '’algemeen buitenland'’, waarna de sms via daar wordt doorgezet naar Mexico. Op het moment dat je in bijvoorbeeld Spanje bent, ben je dankzij roaming al verbonden met een buitenlands netwerk, waardoor de kosten minder hoog oplopen voor ons als provider om dat sms'je door te sturen naar Mexico. 

Hopelijk schetst dat wat meer duidelijkheid :)

 

Een hele fijne dag verder!

 

Groet, Damien
Simpel

Reageer