Beantwoord

Tussentijdse prijsverhoging

  • 16 January 2024
  • 6 reacties
  • 307 Bekeken

Vraag, kan ik weg zonder boetes wanneer de prijs tijdens mijn contract periode verhoogt word door Simpel?

icon

Beste antwoord door Damien 22 January 2024, 11:54

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Milo O Milo,

Jammer om te lezen dat je om deze reden wilt overstappen. 

Helaas is het niet mogelijk om deze reden jouw contract vroegtijdig te beëindigen. Indien je vroegtijdig wilt opzeggen dan kan dat alleen wanneer je overstapt met een afkoopsom. 
Je hebt hierbij de volgende keuzes: 

1. Je neemt het telefoonnummer mee en kiest voor een afkoopsom voor het abonnement bij ons. Dit zijn de resterende maanden van het contract minus de BTW (21%). Zij dienen een nummerbehoud verzoek in te dienen met een afkoopsom of Early Termination.   

Kies je voor optie 1? Dan kan je een berekening maken door het het maandbedrag te delen door 1.21, keer het aantal resterende maanden. Let op! Dit is nog niet het definitieve bedrag, deze krijg je van ons zodra het verzoek juist bij ons binnen is gekomen.  

2. Je neemt het telefoonnummer mee naar een andere provider en koppelt een nieuw telefoonnummer aan ons abonnement. Zodoende heb je wel twee aparte abonnementen lopen. Deze optie heet Contractvoortzetting.  

In beide gevallen vraag je nummerbehoud aan bij de nieuwe provider en geef je aan dat je per direct wil overstappen met de optie Early Termination of Contractvoortzetting. 

Ik wens je een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel

Badge

Simpel heeft de kosten voor het abonnement verhoogt en dat geeft jouw het recht om het contract te onbinden

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Milo O Milo en @Ruud1-rina 

 

Ik neem aan dat jullie refereren naar de inflatiecorrectie, aangezien wij buiten die correctie om geen verhogingen doen.
De inflatiecorrectie wordt door iedere provider in Nederland toegepast, en is wettelijk vastgesteld. Deze correctie wordt gebaseerd op de cijfers van het CBS in de maand juni.
Je kan meer lezen over de inflatiecorrectie in dit topic.

 

Een fijne dag verder! 

 

Groet, Damien
Simpel

De vraag is niet of inflatie correctie mag,

maar Simpel doet een actie aanbieding om klanten vast te houden.

Als je nu kiest voor verlengen betaal je de komende 2 jaar 10 euro per maand.

Dat is dus niet waar, ik betaal nu 10,57

Als er dan een verhoging komt, mag ik dan zonder boetes eerder weg als dat ik overeengekomen ben met jullie.

Leuk TV reclame, kom bij ons dan krijg je een XX MB's onbeperkt bellen voor 10 euro per maand.

Moet je wel 2 jaar blijven maar na een jaar verhogen wij de prijs in verband met de inflatie.

Dat is toch niet wat je verkoopt, of je moet ervan uit gaan dat mensen de kleine lettertjes lezen.

Ik heb vorig jaar een abonnement afgesloten van €8,50 per maand. Sinds 1 januari betaal ik ook ineens €8,98. Mijn man en en 2 zoons hebben nog wel gewoon hun oude bedrag. €10 en €7,50. 

Reputatie 6

Hij @Lientje69 

Dan hebben uw man en zonen waarschijnlijk nog een ouder abonnement. Zodra zij verlengen (lees: nieuw abonnement) krijgen zij ook te maken met inflatiecorrectie.

Dus voor hen als tip

Niet verlengen, dan ga je ook niet akkoord met de (nieuwe) algemene voorwaarden. Je behoudt wat je hebt. 

Reageer