Skip to main content

Vaste klanten worden toch echt wel gediscrimineerd.

  • 23 June 2024
  • 8 reacties
  • 237 Bekeken

Het is vaak zo dat er wel iets word aangeboden voor vaste klanten als het aanbod voor nieuwe klanten toch beter is dan wat de vaste klant op dat moment heeft.

Ik heb al gezocht of dit onderwerp al eens besproken is, 3 jaar geleden,en daar werd nonchelant gegooid met woord(lees smoes) “tijdelijke acties”.

Ik heb het abbo dat eerst €10,-- was voor 14Gb, dat is verhoogd vanwege inflatie.

Niks mis mee, kan ik begrijpen, ik ben toch best wel tevreden over simpel.

Normaal was het verschil 1GB tussen aanbod en mijn vast abbo.

Maar ik vindt 18GB+onbeperktbellen+5G voor € 10,-- nieuwe klanten + gratis aansluiten!!!

toch wel een te groot verschil t.o.v. 14GB+onbeperkt bellen+5G voor €10,57.

Maar wil ik mijn abbo wijzigen dan krijg ik dit??

18GB+onbeperkt+5G  kost mij dan €11,83 <<-- zoals de amerikanen dan zeggen WTF??

Dit is letterlijk discriminatie, toch?

 

Dit is dus letterlijk : “minder service voor meer betalen”

Hoe zou simpel dat zelf vinden als ODIDO aanbiedt 150mbps aan management van simpel en dan maar 120mbps leverd?

Wedden dat CEO en managers dit niet accepteren!!!

Waarom gebeurd dit dan wel bij vaste klanten?

Ziggo heeft dit ook geflikt, maar die heb ik ook aan de oren getrokken en is opgelost.

Lossen jullie dit ook op.

Of komt de smoes: “ja maar dit is een tijdelijke aanbieding”

Tijdelijke aanbieding  die wel jaren geldig is, als je hem afsluit, en lekker 4GB extra opleverd.

#aanbieding=#Discriminatie

 

 

Dit is de eerste keer dat ik hier post, waarmee ik wil zeggen dat er , naar mijn mening, toch wel iemand een domme negatieve beslissing heeft genomen t.o.v. vaste klanten.

Nu is het verschil 4GB, wat gebeurd straks? 10GB verschil en nieuwe klanten krijgen 300MBPS snelheid?

Niet netjes hoor, je vaste klanten naaien. Want zo voelt het wel…

 

Fijne dag verder en verwacht wel een fatsoenlijke oplossing en geen smoes.

 

8 reacties

Reputatie 6

 

Maar wil ik mijn abbo wijzigen dan krijg ik dit??

 

Fijne dag verder en verwacht wel een fatsoenlijke oplossing en geen smoes.

 

Hi @DddSprayshop 

Wijzigen is iets anders dan verlengen. Kijk even op jouw Mijn Simpel of je kunt verlengen. Dan krijg je hetzelfde aanbod als nieuwe klanten, zonder aansluitkosten.

https://www.simpel.nl/sim-only/verlengen

 

Maar wil ik mijn abbo wijzigen dan krijg ik dit??

 

Fijne dag verder en verwacht wel een fatsoenlijke oplossing en geen smoes.

 

Hi @DddSprayshop 

Wijzigen is iets anders dan verlengen. Kijk even op jouw Mijn Simpel of je kunt verlengen. Dan krijg je hetzelfde aanbod als nieuwe klanten, zonder aansluitkosten.

https://www.simpel.nl/sim-only/verlengen

 

Beste snowboard,

Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar het is en blijft een smoes.

Ik ben al lid bij Simpel.nl sinds 2015 en ik weet wat de mogelijkheden zijn bij simpel.nl

Je kunt pas verlengen als er nog maar een half jaar van je abbo loopt, dat vergeet jij te vermelden!!. en verlengen is ALTIJD zonder aansluitkosten.

Dus waarom je dat vermeldt hebt (aansluitkosten terwijl je al abbo hebt) is mij een raadsel.

Wat mij stoort en wat jij probeerd te omzeilen: 18GB i.p.v. 14GB..

 

Simpel.nl is de voordeligste aanbieder, KPN,ODIDO, Ziggo hebben allemaal duurdere abbo's en de abbo's in de prijsklasse €10,00 leveren deze providers minder dan 10GB en gemiddeld 50MBPS snelheden, dus maar 1/3 van de simpel.nl snelheid!!!

 

Oftewel, Simpel.nl steekt torenhoog boven hun uit met hun aanbiedingen.

Leg mij nu maar eens uit waarom een nieuwe klant 18GB mag krijgen en ik als vaste klant tevreden ben met 14GB?

 

Mijn mening is dat Simpel.nl gewoon het aanbod kan doen:

Nieuwe klant? 14GB, onbeperktbellen zonder aansluitkosten voor gewoon €10,--

Meer dan voldoende om nieuwe klanten te halen. Echt meer dan voldoende.

 

En steeds klakkeloos alles accepteren is dom, je mag je mening geven en proberen dezelfde service te krijgen als ieder ander, tenminste in dit specifiek geval.

Wat mij wel verbaast: jij bent geen Simpel.nl medewerker en je mijns inziens niet goed gelezen hebt wat ik geschreven heb. 18GB nieuwe klant t.o.v. 14GB vaste klant is , in mijn ogen, een te groot verschil!!

Ik accepteer dit gewoon niet, ongeacht welke smoes of papiertje wat een helpdesk medewerker voor zich heeft liggen.

 

Ik accepteer een actie, geen tekst.

 

Reputatie 6

DddSprayshop schreef:

 

Beste snowboard,

Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar het is en blijft een smoes.

Ik ben al lid bij Simpel.nl sinds 2015 en ik weet wat de mogelijkheden zijn bij simpel.nl

Je kunt pas verlengen als er nog maar een half jaar van je abbo loopt, dat vergeet jij te vermelden!!. en verlengen is ALTIJD zonder aansluitkosten.

Dus waarom je dat vermeldt hebt (aansluitkosten terwijl je al abbo hebt) is mij een raadsel.

 

Beste DddSprayhop, 

Ik kan me voorstellen dat je in de openingstekst de vergissing maakt dat je een abbo/abonnement kunt wijzigen. 

@Simpel er staat op de tarieven pagina in de pdf pagina's consument en zakelijke klanten waar ik al heb gekeken een fout. Een abonnement kun je niet wijzigen. Vervolgens staat het goed dat je wel de bundels kunt wijzigen. 

 

Omdat door andere mensen die eerder een abonnement hebben afgesloten mogelijk €20,- aansluitkosten zijn gerekend. 

Wat mij stoort en wat jij probeerd te omzeilen: 18GB i.p.v. 14GB..

 

Ik omzeil niks maar er zijn verschillende actie aanbiedingen voor nieuwe klanten en die kunnen in de loop van de tijd veranderen. Daarom spreek ik liever over aanbiedingen dan de prijs/prijzen die nu gelden. 

 

Simpel.nl is de voordeligste aanbieder, KPN,ODIDO, Ziggo hebben allemaal duurdere abbo's en de abbo's in de prijsklasse €10,00 leveren deze providers minder dan 10GB en gemiddeld 50MBPS snelheden, dus maar 1/3 van de simpel.nl snelheid!!!

 

Oftewel, Simpel.nl steekt torenhoog boven hun uit met hun aanbiedingen.

Je bent klant bij Simpel dus de aanbiedingen bij  andere (premium) providers heb je eigenlijk feitelijk niks mee te maken. 

Leg mij nu maar eens uit waarom een nieuwe klant 18GB mag krijgen en ik als vaste klant tevreden ben met 14GB?

 

In principe hoef ik je niet uit te leggen waarom je tevreden bent als vaste klant met 14 GB, dat is jouw keuze en daar ben je vrij in. De grotere bundels / de prijs is idd om nieuwe klanten te lokken. Dat doet elke provider. 

 

Mijn mening is dat Simpel gewoon het aanbod kan doen:

Nieuwe klant? 14GB, onbeperktbellen zonder aansluitkosten voor gewoon €10,--

Meer dan voldoende om nieuwe klanten te halen. Echt meer dan voldoende.

 

En steeds klakkeloos alles accepteren is dom, je mag je mening geven en proberen dezelfde service te krijgen als ieder ander, tenminste in dit specifiek geval.

 

Wat mij wel verbaast: jij bent geen Simpel.nl medewerker en je mijns inziens niet goed gelezen hebt wat ik geschreven heb. 18GB nieuwe klant t.o.v. 14GB vaste klant is , in mijn ogen, een te groot verschil!!

 

Ik heb het dus wel goed gelezen maar ik benader het anders zoals eerder verwoord. Je kunt de bundels wijzigen als bestaande klant met de op dat moment bestaande tarieven EN voorwaarden. Je kunt niet je abonnement wijzigen, mogelijk wel verlengen. Daartoe heb ik de link eerder bijgevoegd. Op jouw Mijn Simpel vindt je de mogelijkheden tot wijziging van de bundels en (mogelijk) de optie tot verlenging. 

 

Ik accepteer dit gewoon niet, ongeacht welke smoes of papiertje wat een helpdesk medewerker voor zich heeft liggen.

 

Ik accepteer een actie, geen tekst.

 

Aah, je bent lachwekkend.

Je probeerd het feit te ontkrachten door voorwaardes en regels.

 

En nog steeds is het krom dat nieuwe klanten 4gb meer aangeboden krijgen voor 79ct minder dan de vaste klant die al 9 jaar trouw is aan simpel.nl.

 

En weet je wat een feit is?

Jij reageerd...en simpel.nl niet…denk daar maar eens over na.

Deze discussie levert jouw helemaal niks op dan ?? ja dan vul je zelf maar in.

Lijkt me beter dat je je tijd besteedt aan solicitatie voor helpdesk medewerker bij simpel.nl.

Want jij zult nooit iets kunnen betekenen voor mij dan een nutteloze discussie waar toch niks uit komt.

Of ben jij in staat om een klant iets aan te bieden ter compensatie? Nope.

Gewoon een tiepmiep die ergens online zit en …..ja...en…….

 

Een echte medewerker zou namelijk een verlenging kunnen vrijschakelen zodat ik ook 18gm heb voor €10.00.

en dat kun jij niet al typ je 1000 en 1 woorden, want al je moeite is in feite een sprookje want je kunt niks regelen, maar dan ook helemaal niks.

 

Jij bent eigenlijk wat men in de Internetmond noemt een trol..Iemand die niks maar dan ook niks kan toevoegen aan de vraag waarvan ik eigenlijk hoopte dat een simpel.nl medewerker op zou reageren.

Maar ik zal op een andere manier contact zoeken met simpel.nl

Want ik vermoedt dat jij het toch niet kan laten om je voor te doen als simpel medewerker.

 

fijne dag verder

 

 

 

Even ter info:

Stel de voorwaarde is dat simpel.nl eist dat ik dezelfde aanbieding krijg maar dan wel 2 jaar moet verlengen, dan is dat volledig oké.

 

Maar “snowboard” kan dat niet regelen of aanbieden!!!!

Zo “simpel” is het, pun intended….

Reputatie 6

Jammer van je reactie. Je hebt geen feitenkennis noch argumenten.  Simpel heeft geen CEO als 1 van de dochterbedrijven van Odido, Odido wel. Het voormalige T-Mobile. 

Jouw reactie lijkt meer op een reactie van een internettrol. 

Hier wil ik het verder bij laten. Kan best zijn dat een medewerker van @Simpel nog reageert. 

Fijne dag ook. 

 

Reputatie 1

Waarom kunnen sommige mensen zo zeuren en onredelijk zijn? Altijd maar bang dat je tekort komt.

Om nieuwe klanten binnen te halen is het aanbod soms mooier dan het abonnement van een bestaande klant. 

Maar DddSprayshop, ik schat zo in dat ook jij in het verleden voor Simpel hebt gekozen vanwege een aantrekkelijke deal. Jij hebt toen mogelijk ook iets gekregen dat beter was dan hetgeen bestaande klanten op dat moment hadden. Daar heb je toen vast niet wakker van gelegen. Doe dus even redelijk en accepteer eens dat nieuwe klanten iets krijgen dat net een stapje beter is. Zodra jij kan verlengen kan jij hier ook van profiteren. Maar dit is vast niet wat je wilt horen. 
 

Als ik jou zo begrijp ben jij in ieder geval van mening dat vaste klanten worden gediscrimineerd. Althans, zo heb je het onderwerp genoemd. 

Ik kan je vertellen dat ik als vaste klant een verlengingsaanbod heb gekregen dat nog beter is dan dat voor nieuwe klanten. Bij verlenging krijg ik een maand gratis, ook weer onbeperkt bellen en 20 GB data. Dit voor (na de eerste maand gratis) € 11,- per maand. Lijkt mij een nette aanbieding als dank voor mijn vaste klant zijn. Ik heb hier dus voor gekozen. Ik voel mij zeker niet gediscrimineerd. Ben dus zelfs voordeliger uit dan het aanbod voor nieuwe klanten.

Mocht jij dit verlengaanbod nog niet gehad hebben, dan is het daarvoor waarschijnlijk nog te vroeg.

Overigens, zodra je wel een aanbod krijgt, dan kan de aanbieding wel weer anders zijn. Misschien wel beter dan wat ik gekregen heb. Laat het dan vooral even weten in dit forum, dan kan ik dan gaan klagen. 😂

Ik ga in ieder geval niet met jou in discussie. Of je de situatie nú accepteert of niet. Als je echt geen vrede kan hebben met de situatie, zoek dan gewoon een andere aanbieder. Anderzijds kan je ook proberen om niet altijd het onderste uit de kan te willen hebben. Dat leeft een stuk plezieriger. 

@Bas belt 

Je hoeft ook helemaal niet te reageren.

Lees mijn eerste 2 regels van mijn eerste post: Exact wat jij ook verteld. Maar helaas is er niets voor mij op dit moment mogelijk.Abbo loopt af in februari, dus rond aug, sept zal ik pas weer mijn voordelen zien.

Een echte medewerker van Simpel.nl had mij die info van jou kunnen geven.20GB voor €11,--

Dat is alles waar ik op aan het wachten was. Zo “simpel” was het.

“beste DDDsprayshop” de kans is groot dat jij bij verlenging het aanbod 20GB voor €11,00 krijgt.

 

Mijn beleid is ”niet geschoten is altijd mis, en “nee”heb je , ja kan je krijgen”

Ter info: Wij hadden een abbo bij ziggo, jaren lang waar een internetpakket bij zat van 250mbps

Toen zag ik opeens dat pakket met 500mbps zelfs €3, goedkoper was.

Gebeld, medewerker eraan, geregeld, nieuw modem en 500mbps voor dezelfde prijs.

Later verhoogd ziggo dit naar 600mbps en dit jaar kregen we mail van ziggo en kon ik “gratis” wat eigenlijk dezelfde prijs is, naar 1gbps. Mooi toch, dat ziggo toch opeens aan haar klanten denkt..

Dus ja, ik dacht nu bij simpel :”Niet geschoten is altijd mis!


Ben ik dan een zeur en onredelijk? In jouw ogen wel, in mijn ogen niet. Net zoals smaak, heeft ieder ook een eigen mening.

 

 

 

 

Reageer