Beantwoord

Verhoging abonnementskosten zonder mededeling vooraf.

  • 2 January 2023
  • 55 reacties
  • 3437 Bekeken

Reputatie 2

Het blijkt dat het abonnementsgeld per 1 januari 2023 is verhoogd van Euro 10,-- naar Euro 10,86 per maand. Dit werd bij mij niet vooraf gemeld. Ben ik de enige die geen bericht vooraf heeft ontvangen? Niet zoals het hoort!

icon

Beste antwoord door Snowboard 4 January 2023, 10:21

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 2

Ik heb het zelfde! Zo ineens zie ik me rekening van €7,50 naar €8,15 zijn gegaan. Vind het wel erg apart.

Reputatie 4
Badge +3

Hetzelfde hier. Geen melding vooraf, dat vind ik niet netjes. Ik heb in mei 2022 een contract van 2 jaar voor 10 euro afgesloten, dus ik vind het vreemd dat ik opeens 86 ct méér moet gaan betalen binnen de contractperiode.

Ook vind ik het niet netjes naar trouwe klanten toe dat nieuwe klanten gewoon de oude prijs van 10 euro betalen, en wij trouwe klanten dus méér moeten betalen.

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb het even opgezocht, maar blijkbaar is dit in de factuurmail van 3 december aangekondigd. Desalniettemin vind ik het niet netjes. Ik heb in de ruim 25 jaar dat ik mobiele abonnementen heb, nog nooit meegemaakt dat het maandbedrag aangepast wordt tijdens de looptijd van het contract. En zoals gezegd: nieuwe klanten betalen 10 euro en niet 10,85. Waarom wordt daar die inflatiecorrectie niet doorgevoerd? Beste Simpel, acquisitie is leuk, maar retentie is veel belangrijker. Op deze manier voel ik me, als jarenlange trouw klant, behoorlijk gepasseerd!

Reputatie 2

Heb zelf niet meegekregen dat ze het gingen verhogen. Maar inderdaad vind het niet kunnen dat ze het bij vaste klanten zo spontaan doen. Heb 2 jarig contract, dan zou je zegge het staat vast wat je hebt afgesloten.

Reputatie 1

Hier hetzelfde, maar dit is echter maar bij 1 van de 3 abbonementen die we hebben. De andere twee zijn nog wel altijd 10,00. 

Snap ook niet waarom nieuwe abbonementen dan ook gewoon niet 10,86 zijn, erg oneerlijk naar vaste klanten toe :(

Reputatie 1

Zojuist dit bericht ontvangen...

 

"Dit heeft te maken met het moment wanneer een abonnement is afgesloten of is verlengt. Sluit je op of na 1 oktober een abonnement af? Of verleng je op of na 1 oktober je abonnement? Dan verhogen we je abonnementskosten niet voor het jaar erop. Ook als je een abonnement vóór 6 januari 2022 afsloot, berekenen we geen inflatiecorrectie."

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Een contract is geldig voor een bepaalde loopduur. Tijdens deze duur kan niet zomaar eenzijdig aan de voorwaarden getornd worden, dan heeft de andere partij in principe recht om de ander aan het contract te houden dan wel de overeenkomst op te zeggen.

 

Zoals gezegd: dit heb ik in 25 jaar nog nooit meegemaakt. Bepaalde langlopende contracten, of contracten die automatisch verlengd worden (na de actietijd) mogen geindexeerd worden. Denk bijvoorbeerld aan je internet/tv-abo. Dit sluit je vaak af voor een jaar, tegen korting en een vaste prijs. Daarna ga je de volle mep betalen en wordt elk jaar de prijs verhoogd. Maar tijdens dat eerste contractjaar staat die prijs vast.

Ik ben aan het uitzoeken of dit zomaar mag wat Simpel hier doet. Simpel heeft dit in de algemene voorwaarden staan, maar dat wil niet zeggen dat dit binnen de kaders van de wet is. Ook heb ik dit aangekaart bij de Consumentenbond.

Reputatie 1

Het lijkt erop dat het helaas mag, maar het blijft te bizar voor woorden hoe je als vaste klant meer moet betalen dan mensen die een nieuwe afsluiten. Verhoog dan die abbonementsprijzen ook, dan komt het al een stuk eerlijker over

 https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

Reputatie 1
Badge +4

Hi allen @JvO@Nynkuhh@robertvanweersch en @SweetSix

Elke provider in Nederland is gerechtigd om ieder jaar in januari zijn tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Echter, kunnen providers er ook voor kiezen om dit niet te doen. Wellicht hebben jullie het voorafgaande jaren gemerkt dat dit niet eerder is voorkomen. Deze voorwaarden heeft daarnaast altijd in onze contracten gestaan.

In de factuurmail van december hebben we laten je weten wat de inflatiecorrectie voor het jaar erop wordt en dat de prijsstijging in gaat in januari. Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jullie toen jullie het abonnement hebben afgesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties en de bijbehorende voorwaarden. Meer inhoudelijke informatie hierover vind je terug op onze website

Groet, Noor 

Simpel

Reputatie 2
Badge

Ik voel me in het pak genaaid door Simpel. Absoluut niet netjes zo met je trouwe vaste klanten om te gaan. 

Reputatie 2

Er mag dan iets gestaan hebben in de mail van december, als zoveel mensen dat gemist hebben (zo ook ik) was dat blijkbaar onvoldoende duidelijk.

Heb in juni 2022 een abonnement (= contract !!) voor 2 jaar afgesloten: 8 GB per maand voor € 10 per maand.

Simpel verhoogt dit nu naar € 10,86 terwijl ze de hele dag door op TV reclame maken voor een abonnement van 12 GB per maand à € 10. Met “dank” aan iemand die al vele jaren klant is.

Misschien mag dit volgens de wet, maar het voelt toch als onrechtvaardig en onfatsoenlijk.

Reputatie 3

Zeker niet netjes, omdat nieuwe abonnementen nog steeds hetzelfde kosten. Als inflatiecorrectie wordt toegepast, moet dit voor iedereen gelden, ook voor nieuwe klanten!

Bestaande (lees trouwe) klanten betalen ineens meer. Dit mag inderdaad misschien volgends de wet, maar zoals de inflatiecorrectie nu wordt doorgevoerd is niet te rechtvaardigen! Bied dan op zijn minst ook de extra opties voor de huidige klanten (bijv. extra GB data) die ook aan nieuwe klanten wordt verstrekt. Nu worden bestaande klanten genaaid (sorry, heb er geen betere woorden voor) ...

 

What the heck. Jaren klant bij Simpel en ineens flikken ze dit? Volgens mij staat dit helemaal niet in mijn contract (edit: staat er blijkbaar sinds januari 2022 in). Dit is in al die jaren nog niet gebeurd…

 

Het is ook nog maar de 3de van de maand, toch betaal ik ineens inflatie over december? Wat een gezeik is dit ineens. Hoe is dit nou eerlijk?

 

Voor die prijs mag er dan ook wel wat meer basisfunctionaliteit bij, zoals (buitenland) bellen afrekenen op de seconde i.p.v. 30 en voice over IP.

 

Als jullie niks doen, zijn jullie mij kwijt als klant.

Reputatie 1

Er mag dan iets gestaan hebben in de mail van december, als zoveel mensen dat gemist hebben (zo ook ik) was dat blijkbaar onvoldoende duidelijk.

Heb in juni 2022 een abonnement (= contract !!) voor 2 jaar afgesloten: 8 GB per maand voor € 10 per maand.

Simpel verhoogt dit nu naar € 10,86 terwijl ze de hele dag door op TV reclame maken voor een abonnement van 12 GB per maand à € 10. Met “dank” aan iemand die al vele jaren klant is.

Misschien mag dit volgens de wet, maar het voelt toch als onrechtvaardig en onfatsoenlijk.

Ik heb precies hetzelfde. Verleng al jaren mijn contract. En een paar weken later zie je reclame op tv dat je 12 GB voor het zelfde bedrag krijgt. Mijn abonnement is 10 euro tot 30 juni 2024. Simpel mag dit ongevraagd verhogen en zet dat ergens vaag in een mail, maar ík mag niét voor het zelfde geld tot 12 GB verhogen binnen de duur van het abonnement. Ik voel me als jaren lange trouwe klant flink bedonderd. Ik was altijd heel tevreden maar dit valt me erg tegen.

Hier het zelfde ik vind het ook niet kunnen al jaren klant omdat je een vaste abonnement hebt dacht ik blijf bij simpel maar het schijnt niet zo simpel te zijn ik maak hier bezwaar tegen op de site van simpel kan iedereen nog een abonnement afsluiten voor€10 dan 2 jaar of gaan ze na een jaar ook vrhogen en volgens mij moeten ze dat aankondigen  zo dat de klant kan kiezen blijven of vertrekken 😠

Reputatie 4
Badge +3

Wat voor zin heeft het, om een contract voor bijvoorbeeld 2 jaar af te sluiten, omdat je verzekerd wil zijn van hetzelfde factuurbedrag, om vervolgens na 7 maanden een verhoging voorgeschoteld te krijgen? Wat stelt een contract dan nog voor?

Jammer dat Simpel zich verschuilt achter flauwe regeltjes en duidelijk dus inzet op acquisitie in plaats van retentie. Met een steeds minder groeiende bevolking (zie RTL Nieuws van vandaag) is dat een zeer slechte keuze op de lange termijn, dan moet je juist inzetten op behoud van klanten. En voor de duidelijkheid: het gaat me niet om die lullige 80+ cent, het gaat me om het principe: ik sluit een contract af voor 2 jaar, maar al na 7 maanden wordt dit eenzijdig gewijzigd, terwijl nieuwe klanten het oude bedrag blijven betalen. Zeer klantonvriendelijk!

Hi allen @JvO@Nynkuhh@robertvanweersch en @SweetSix

Elke provider in Nederland is gerechtigd om ieder jaar in januari zijn tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Echter, kunnen providers er ook voor kiezen om dit niet te doen. Wellicht hebben jullie het voorafgaande jaren gemerkt dat dit niet eerder is voorkomen. Deze voorwaarden heeft daarnaast altijd in onze contracten gestaan.

In de factuurmail van december hebben we laten je weten wat de inflatiecorrectie voor het jaar erop wordt en dat de prijsstijging in gaat in januari. Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jullie toen jullie het abonnement hebben afgesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties en de bijbehorende voorwaarden. Meer inhoudelijke informatie hierover vind je terug op onze website

Groet, Noor 

Simpel

Nou ik kijk naar factuur zag dat het abonnementsgeld € 10 en verder lees ik niet dus dat is niet voeldoende van simpel im ben al jaren abonnee lees nooit factuur mail ik kijk alleen of het bedrag klopt want daar is de factuur voor niet voor wat er gaat komen

Reputatie 5
Badge +9

Hi allen @JvO@Nynkuhh@robertvanweersch en @SweetSix

Elke provider in Nederland is gerechtigd om ieder jaar in januari zijn tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Echter, kunnen providers er ook voor kiezen om dit niet te doen. Wellicht hebben jullie het voorafgaande jaren gemerkt dat dit niet eerder is voorkomen. Deze voorwaarden heeft daarnaast altijd in onze contracten gestaan.

In de factuurmail van december hebben we laten je weten wat de inflatiecorrectie voor het jaar erop wordt en dat de prijsstijging in gaat in januari. Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jullie toen jullie het abonnement hebben afgesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties en de bijbehorende voorwaarden. Meer inhoudelijke informatie hierover vind je terug op onze website

Groet, Noor 

Simpel

 

Het punt is dat het wel degelijk staat aangegeven in de algemene voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan.

Paraaf: Factuur en betaling.

Lid: 16

Simpel is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing 
wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het 
voorafgaande jaar.

Reputatie 3

Hi allen @JvO@Nynkuhh@robertvanweersch en @SweetSix

Elke provider in Nederland is gerechtigd om ieder jaar in januari zijn tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Echter, kunnen providers er ook voor kiezen om dit niet te doen. Wellicht hebben jullie het voorafgaande jaren gemerkt dat dit niet eerder is voorkomen. Deze voorwaarden heeft daarnaast altijd in onze contracten gestaan.

In de factuurmail van december hebben we laten je weten wat de inflatiecorrectie voor het jaar erop wordt en dat de prijsstijging in gaat in januari. Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jullie toen jullie het abonnement hebben afgesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties en de bijbehorende voorwaarden. Meer inhoudelijke informatie hierover vind je terug op onze website

Groet, Noor 

Simpel

Vooral de eerste zin wordt niet geheel toegepast. Als de tarieven worden verhoogd n.a.v. inflatie, moet dit voor IEDEREEN gelden, niet alleen voor bestaande klanten die het abonnement vóór oktober hebben afgesloten!! Vaste klanten worden hier gediscrimineerd en dat mag niet!!

P.S. Er wordt al druk gezocht naar een 'nette’ provider om naar over te stappen.

Reputatie 1
Badge +4

Hi @M.Bakema,

Jammer om te lezen dat je naar een andere provider overstapt om deze reden. Ook bij andere providers zal je te maken krijgen met inflatie correcties, dit gebeurt dus niet alleen bij Simpel. 

Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties. Nieuwe klanten worden in dit geval dus niet uitgezonderd van deze voorwaarden. Ik raad je graag aan om onze voorwaarden nog eens een keer door te lezen. 

Groet, Noor

Simpel

Dit is commercieel zaken doen en zodra men RECHT heeft of GERECHTIGD is zal men niet nalaten dat recht te gebruiken echter de betalende leden pakken GEEN INFLATIE CORRECTIE . Dat zou ook een RECHT moeten zijn voor de gewone mens . Dus je betaald gewoon en je koopkracht zakt weer verder. Verder hoor je hier niemand over in den Haag 

@Noor nee hoor, niet alle providers hebben deze naaistreek. Waarom wordt de inflatie nu al afgerekend op de 3de waarbij het overgrote deel december is?

 

Sowieso is het raar, inflatie wordt door kosten zoals elektra, internet en telefoon bepaald. Hierdoor blijft ie juist groeien...

 

Reputatie 5
Badge +9

Hi allen @JvO@Nynkuhh@robertvanweersch en @SweetSix

Elke provider in Nederland is gerechtigd om ieder jaar in januari zijn tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Echter, kunnen providers er ook voor kiezen om dit niet te doen.

Groet, Noor 

Simpel

Dit lijkt me duidelijk @Noor wat je eerder schreef. 

 

"Dit heeft te maken met het moment wanneer een abonnement is afgesloten of is verlengt. Sluit je op of na 1 oktober een abonnement af? Of verleng je op of na 1 oktober je abonnement? Dan verhogen we je abonnementskosten niet voor het jaar erop. Ook als je een abonnement vóór 6 januari 2022 afsloot, berekenen we geen inflatiecorrectie."

 

 

 

Reputatie 3

@Noor 

inflatiecorrectie betekent dat deze voor IEDEREEN geld, niet alleen voor klanten die al vóór 1 oktober 2022  het abonnement hadden afgesloten. Dat nieuwe klanten hiervan het eerste jaar zijn uitgezonderd is ook niet correct. Inflatiecorrectie wordt nu toegepast op een oneerlijke manier !

Goede manier van klanten trekken en vervolgens zonder dat ze er iets aan kunnen doen na een jaar extra te laten betalen!!

Als voorbeeld: Alles in de supermarkt wordt duurder n.a.v. inflatiecorrectie, niet alleen voor trouwe klanten (die bijvoorbeeld al een klantenkaart hebben), maar voor iedereen. Deze prijsstijging is wettelijk toegestaan, mits het voor iedereen geld. Dat is de correcte manier waarop de inflatiecorrectie moet worden toegepast en niet zoals dit nu door Simpel wordt gedaan en gebracht.

Het zou een betere optie zijn om bijv. de extra GB aan data (die ook bij nieuwe klanten wordt geboden) ook aan de bestaande klanten door te voeren. Daarmee betalen zij meer en krijgen ze er nog iets voor terug. Zoals het nu wordt uitgevoerd is een geheel scheve verhouding tussen oude en nieuwe klanten.

Rechtvaardigen dat dit volgens de wet mag is een erg laffe houding naar mijn idee. Bestaande klanten worden simpelweg (woordspeling) genaaid….

Reageer