Het blijkt dat het abonnementsgeld per 1 januari 2023 is verhoogd van Euro 10,-- naar Euro 10,86 per maand. Dit werd bij mij niet vooraf gemeld. Ben ik de enige die geen bericht vooraf heeft ontvangen? Niet zoals het hoort!
Hi
Het geeft ons geen winst, want door de inflatie worden ook onze kosten hoger. Overigens heb jij destijds ook gebruik gemaakt van een deal met meer voordeel op anderen. Als jij kunt verlengen, kun je ook weer naar de actiebundel/-tarief overstappen. Verder ben je akkoord gegaan met de voorwaarden, waarin wij de inflatiecorrectie benoemen. Zodoende blijft het contract tot stand.
Groet, Charlie
Simpel
Hi
Het geeft ons geen winst, want door de inflatie worden ook onze kosten hoger. Overigens heb jij destijds ook gebruik gemaakt van een deal met meer voordeel op anderen. Als jij kunt verlengen, kun je ook weer naar de actiebundel/-tarief overstappen. Verder ben je akkoord gegaan met de voorwaarden, waarin wij de inflatiecorrectie benoemen. Zodoende blijft het contract tot stand.
Groet, Charlie
Simpel
lekker je achter de voorwaarden verstoppen en niet hand in eigen boezem steken , heb nooit EEN probleem gehad met simpel maar dit is er wel een waar je me mee kwijt bent ik wacht netjes mijn contractduur af en daarna zal het zeker geen simpel meer worden zo simpel is dat.
Lees zo veel ontevreden klanten van simpel na verhoging abonnementen, dat wij een vuist gaan maken naar simpel en bij het aflipen van bestaamde contracten NIET meer bij simpel gaan verlengen, omdat het een onbetrouwbare speler in de markt is…
Net via charli van simpel het bericht gehad dat je als ontevreden klant niet teveel mag reageren op andere ontevreden klanten.
Wij zien dat je vaker dezelfde reactie plaatst op verschillende plekken in onze community, dit is in strijd met onze community-regels. Het niet volgen van deze regels kan leiden tot het verwijderen van jou als gebruiker, dit willen wij natuurlijk voorkomen.
Wij verzoeken je nogmaals vriendelijk hiermee te stoppen, voor alle overige vragen staan wij natuurlijk voor je klaar.
Met vriendelijke groet,
Team Simpel
Hi
Dat klopt inderdaad! Je ontevreden uiten mag best, maar het is niet nodig om dit in 10 verschillende topics te kopiëren en plakken.
Groet, Charlie
Simpel
Hi
Dat klopt inderdaad! Je ontevreden uiten mag best, maar het is niet nodig om dit in 10 verschillende topics te kopiëren en plakken.
Groet, Charlie
Simpel
verwijderen als gebruiker topics of verwijderen van je simpel abbonement ???die laatste zou voor velen een oplossing zijn om van je lopende abbo af te komen.
Een contract is geldig voor een bepaalde loopduur. Tijdens deze duur kan niet zomaar eenzijdig aan de voorwaarden getornd worden, dan heeft de andere partij in principe recht om de ander aan het contract te houden dan wel de overeenkomst op te zeggen.
Zoals gezegd: dit heb ik in 25 jaar nog nooit meegemaakt. Bepaalde langlopende contracten, of contracten die automatisch verlengd worden (na de actietijd) mogen geindexeerd worden. Denk bijvoorbeerld aan je internet/tv-abo. Dit sluit je vaak af voor een jaar, tegen korting en een vaste prijs. Daarna ga je de volle mep betalen en wordt elk jaar de prijs verhoogd. Maar tijdens dat eerste contractjaar staat die prijs vast.
Ik ben aan het uitzoeken of dit zomaar mag wat Simpel hier doet. Simpel heeft dit in de algemene voorwaarden staan, maar dat wil niet zeggen dat dit binnen de kaders van de wet is. Ook heb ik dit aangekaart bij de Consumentenbond.
Ik vraag me ook af of een factuur wordt gezien als rechtvaardig middel van communicatie over een abonnementswijziging, dus over toekomstige kosten. Immers, een factuur betreft de info van de betreffende maand.
Los van de juridische kant, vind ik het marketing technisch een hele foute beslissing. Ze hadden zij die het betreffen een verlenging kunnen aanbieden tegen interessante voorwaarden. Zo houden ze klanten binnen in plaats dat wordt gewerkt aan een slechte, onbetrouwbare reputatie. Gemiste kans
Niet alleen is de prijsstijging niet toegepast op nieuwe abonnementen. Maar ze krijgen er ook meer voor.
Hi
Dat klopt inderdaad! Je ontevreden uiten mag best, maar het is niet nodig om dit in 10 verschillende topics te kopiëren en plakken.
Groet, Charlie
Simpel
verwijderen als gebruiker topics of verwijderen van je simpel abbonement ???die laatste zou voor velen een oplossing zijn om van je lopende abbo af te komen.
Je account op dit forum staat volgens mij los van de account waarmee je klant bent van Simpel. Ik heb in ieder geval een account moeten maken om een bericht hier te kunnen plaatsen, want kon hier niet inloggen met mijn login van mijn klantenaccount.
Hey
Daar heb je gelijk in.
Nogmaals: Ik begrijp dat je uitgaat van een vast maandbedrag, maar op het moment dat je een contract afsluit, behoren daar immers voorwaarden bij. In deze voorwaarden staat dat inflatie doorberekend kan worden op je abonnement. Alle nieuwe klanten betalen net zoals jij vorig jaar deed, eerst het normale tarief, maar per volgende 1 januari worden ook zij meegenomen met de inflatie berekening.
Los hiervan wijzigt ons aanbod regelmatig, daarom komt het soms voor dat klanten die nu mogen verlengen of een contract afsluiten, een voordeligere bundel hebben dan jij destijds hebt afgesloten. Dit gebeurt overigens redelijk vaak, het is nu alleen natuurlijk zo dat jij je extra benadeeld voelt omdat het samenvalt met de inflatie. Wanneer jij weer aan de beurt bent om te verlengen, krijg je ongetwijfeld een mooie deal met meer data + je maandbedrag wordt dan weer gereset naar het actietarief. Per volgende 1 januari wordt hier dan weer inflatie op berekend.
Fijne dag!
Groetjes,
Janine
Simpel
Zeer onfatsoenlijk, onredlijk en asociaal. Inmiddels zijn er diverse aanbieders met beter
condities. Laten wij massaal overstappen naar deze aanbieders, zo simpel is dit.
Want Simpel hoeft dit dus niet door te voeren, maar doet het wel. Als Simpel zijnde zou
ik mijn trouwe klanten meteen aanbieden met datgene waarmee zij adverteren en dit met
onmiddellijke ingang. Bovendien vraag ik mij af of dit niet een onderwerp voor Kassa, Radar
of Meldpunt is.
Hey
Vervelend dat je er zo over denkt.
Dit kan ik goed begrijpen. Ik wil niet in herhaling vallen, maar soortgelijke berichten zijn al beantwoord. Wij vallen onze de vleugel van T-Mobile, alle merken onder T-Mobile voeren al jaren inflatie door, om de merken recht te trekken, is dit bij ons ook het geval geworden. Het is natuurlijk aan jezelf om hier een mening over te hebben en/of over te stappen als gevolg hiervan.
Zoals eerder aangegeven is de inflatie rechtelijk en terecht doorgevoerd. Misschien heb je nog iets aan het volgende artikel van het ACM. Hier geven ze aan welke voorwaarden we moeten voldoen, welke we ook hebben voldaan.
Desondanks wens ik je een fijne dag!
Groetjes,
Janine
Simpel
Ook ik ga na vele jaren trouwe klant te zijn geweest weg bij Simpel door dit geintje zodra mijn contract klaar is, als hier niets aan gedaan wordt.
Ik vraag mij af of het jullie daadwerkelijk zoveel meer oplevert dan dat het jullie gaat kosten door ontevreden klanten. Maar goed dat zal iemand vast wel ingecalculeerd hebben.
Dat jullie volledig volgens voorwaarden handelen hebben jullie al voldoende keren duidelijk gemaakt. Dat betwisten de meesten hier ook helemaal niet.
Maar het is gewoon onfatsoenlijk en zeer klantonvriendelijk om dit toe te passen in een periode waarin een klant nog gebonden zit aan het contract (en dit contact dus heeft afgesloten met een berekening in gedachten wat de totale kosten voor de gehele looptijd van dit contract zullen zijn). We hebben het hiet niet over contracten van vele jaren, maar slechts 1 of 2 jaar. Hou de kosten dan binnen de contractperiode constant op het overeengekomen tarief en pas de inflatiecorrectie pas toe op klanten die niet meer in een contract zitten. Dan hebben mensen de keuze om te kiezen of ze de verhoging kunnen of willen betalen of niet.
Als jullie menen dat het nodig is om inflatiecorrectie toe te passen om kostendekkend te blijven, dan zou ik het een stuk geloofwaardiger vinden als ook nieuwe abonnementen onderhevig zijn aan inflatie, dan wel krimpflatie. Als dat zo zou zijn zou ik er een heel stuk minder moeite mee hebben. Maar jaar na jaar gaan de data bundels omhoog voor eenzelfde prijs. Dus blijkbaar kan het elk jaar wel goedkoper. Als jullie een nieuw abonnement van 14GB voor 10 euro kunnen verkopen, dan kunnen jullie mij niet uitleggen dat abonnementen van 8 of 10 GB ineens niet meer kostendekkend zijn voor die 10 euro. Jullie maken echt geen verlies op die nieuwe abonnementen.
Om je dan te veschuilen achter de voorwaarden en te zeggen dat het allemaal “rechtelijk en terecht” is… tja dat kan allemaal wel wezen, maar dat vind ik gewoon laf en kortzichtig.
Ook de redenering van dat wij ook allemaal al ooit gebruik hebben gemaakt van het actietarief is flauwekul, want dat tarief was gewoon hetzelfde als voor bestaande klanten. En dat tarief kunnen we “gewoon” weer krijgen zodra de contractperiode voorbij is, want dan kan het opeens wel weer tegen die prijs. Maar zodra er een nieuw jaar begint kunnen jullie dat dus gewoon weer ophogen. Dit is gewoon een verkapte methode om net wat meer uit je klanten te knijpen dan ze hadden verwacht ten tijde van het afsluiten van het contract.
En nogmaals ik begrijp prima dat het allemaal volgens de voorwaarden is, maar het voelt gewoon niet goed zo. Als het nodig is vanwege gestegen kosten, verhoog dan de tarieven voor iedereen, ook nieuwe klanten dan heb ik er vrede mee. Het gaat mij echt niet om die paar centen, maar om het principe. Dat het er alle schijn van heeft dat het eigenlijk helemaal niet zo nodig is en dat het alleen toegepast wordt op klanten die toch voorlopig nog geen kant op kunnen. Let wel, dat is voorlopig. Als dit niet teruggedraaid wordt met terugwerkende kracht ben ik net als zovelen hier weg als klant.
Hey
Jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten als gevolg van de inflatiecorrectie.
Ik begrijp je punt. Het is mij als klantenservice medewerker niet duidelijk wat de financiële beweegredenen geweest zijn voor het doorvoeren van de inflatiecorrectie. Wel is het zo dat we sinds enkele tijd deel uitmaken van de T-Mobile familie. Binnen deze familie is er gekozen om bepaalde structurele voorwaarden per provider gelijk te trekken. Simpel voerde als enige merk nog geen inflatiecorrectie uit, daardoor is dit aangepast bij de jaarlijkse wijziging van de Algemene voorwaarden. Dit is gebeurd per 6 januari 2022. We mogen onze voorwaarden natuurlijk niet op een klant dwingen, hier moet je als klant zelf mee akkoord gaan bij een verlenging/nieuw contract.
Op het moment dat je verlengt met een nieuw contract ga je opnieuw akkoord met de voorwaarden, iedereen die nog niet verlengt heeft na 6 januari 2022, heeft nog geen akkoord gegeven. Zij worden met volgende lichting meegenomen mits zij een contractvernieuwing uitvoeren. Hier komt bij dat we bepaalde regels van het ACM moeten volgen. Zo moet je eerst minimaal drie maanden actietarief betaald hebben als klant voordat je als consument te maken mag krijgen met een indexering, wel zo eerlijk! Daarom kan het niet op directe wijze op de tarieven worden aangepast. Op den duur zal bijna elke klant opnieuw hebben verlengt, en betaald iedereen inflatiekosten. (Wanneer je overigens verlengt met een nieuwe deal, betaal je weer het normale actietarief tot het 1 januari is. Als er een correctie wordt doorgevoerd, zal er per 1 januari een verandering plaatsvinden).
Dan over op het punt van de abonnementen voor nieuwe klanten, ik begrijp dat het nét even verkeerd kan vallen als je na de verhoging van je abonnement, mooie scherpe deals ziet met hogere aantal MB's. Ons aanbod wijzigt regelmatig, daarom komt het voor dat je een minder mooie bundel hebt dan nieuwe klanten. Dit is eigenlijk altijd al geweest, zo boden we in 2020 nog slechts 5 GB voor €10,00, dit verhoogt op den duur een paar keer per jaar. Het ongelukkige is nu dat het samenvalt met de inflatiecorrectie. Stel dat je geen inflatiekosten zou betalen, en je zag dat er nu een betere deal was, had je wellicht helemaal geen contact opgenomen.
Ik hoor je écht en vind dat je een goed punt maakt, maar ik kan niets veranderen aan de inflatie.
Desondanks wens ik je een fijne dag!
Groetjes,
Janine
Simpel
wat de inflatiecorrectie voor het jaar erop wordt en dat de prijsstijging in gaat in januari.
Vertel mij dan eens waarom ik over de maand December al meer betaal ????
- contractduur 2 jaar: prijs per maand € 10,00
WAAR zie je dan staan dat dit een actietarief is ????
Hoeveel maanden vantevoren kan ik al verlengen ? Bij een ander dan he.
Hoi
Vervelend om te lezen dat je in de maand december extra kosten hebt gemaakt. Dit zal echter niet te maken hebben met de inflatie correctie ben ik bang.
Ik raad je aan om de factuur eens in zijn volledigheid te bekijken zodat je kan inzien waar deze kosten vandaan komen. Je kan uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice zodat wij de kosten kunnen toelichten indien gewenst.
Daarnaast is het natuurlijk jammer als je vanwege de inflatie correctie wilt overstappen. Echter, zou je in dit geval pas per de einddatum van jouw abonnement kunnen opzeggen. Houd er wel rekening mee dat inmiddels bij elke provider een inflatie correctie wordt toegepast. Het ontkomen hiervan zal dan een lastige opgave worden. Wil je niet per de einddatum van jouw contract wachten? Dan kan je jouw abonnement bij ons eventueel afkopen. Dit doe je door een bestelling te plaatsen bij jouw gewenste provider en bij hun kan je aangeven dat je jouw nummer wilt mee nemen met een afkoopsom.
Ik wens je vooralsnog een fijne dag.
Groet, Noor
Simpel
Inflatiecorrectie doorgevoerd Als gevolg van inflatie is Simpel gerechtigd om jaarlijks de maandkosten van je abonnement aan te passen. Het inflatiepercentage is bepaald door het CBS. In januari 2024 voert Simpel daarom een inflatiecorrectie van 5,7% door op je abonnement. Je vaste maandkosten zijn met dit percentage verhoogd. Heb je een plafond ingesteld? Indien nodig, passen we dit automatisch voor je aan. Meer weten? Ga naar simpel.nl/inflatiecorrectie.
Dus de inflatiecorrectie vanaf Januari gaan jullie al invoeren per December ???????
Ik blijf het vreemd vinden.
En ik heb al hele mooie en betere aanbiedingen gezien, dus ik stond toch al te popelen om bij jullie weg te gaan. Dit is gewoon dat extra duwtje.
Succes bij de andere provider
Niet waar, maar weet jij veel. Laat je gewoon voor de gek houden, dan kom je er wel.
Niet waar, maar weet jij veel. Laat je gewoon voor de gek houden, dan kom je er wel.
Och, dat zal wel meevallen.
Volgens mij zijn er 2 opties.
Of je sluit een 2-jarig abonnement af en na een jaar kun je meer betalen door de inflatiecorrectie
Of je sluit een 1-jarig abonnement af wat per maand duurder is. En na een jaar kun je weer overstappen.
Maar hoe ik het ook wendt of keer vrees ik dat je meer betaald.
Zoals gezegd. Ik wens je succes bij de nieuwe provider.
We gaan het zien.
Hey
Ik snap je punt heel goed, maar dit is simpelweg niet hoe het werkt bij een inflatiecorrectie.
Wij volgen immers enkel de wettelijke regels hierbij. Je mag als klant pas te maken krijgen met inflatiecorrectie als je minimaal drie maanden actietarief betaald hebt. Daar komt bij dat het in onze voorwaarden moet staan. Klanten die niet meer verlengt hebben na 6 januari 2022, hebben nog geen akkoord gegeven voor de vernieuwde voorwaarden.
Nogmaals, snap ik je goed, maar iedereen krijgt uiteindelijk te maken met inflatiekosten, mits zij het contract vernieuwen.
Fijne dag!
Groetjes,
Janine
Simpel
Hallo Janine,
Ik ben inmiddels geen klant meer, maar vind het vreemd dat deze inflatiekosten wel (ook aan mij persoonlijk in een email) aangekondigd zijn, maar het nooit daadwerkelijk zijn doorberekend in het maandbedrag dat ik iedere keer betaald heb. Waarschijnlijk omdat ik geklaagd heb en er tegenin ben gegaan. Mijn zoon heeft rond dezelfde tijd eenzelfde abonnement afgesloten en heeft dezelfde communicatie gehad. Hij is er niet tegenin gegaan en bij hem is het maandbedrag wel verhoogd ??!!
Vreemde praktijken, maar ik ben er gelukkig vanaf. Al zit ik nu bij een andere provider, maar willen jullie nog steeds € 10,- per maand van mijn rekening aftrekken!! Hierover al contact gehad en zou nu geblokkeerd moeten zijn. Eerst maar even afwachten of dit inderdaad nu is geregeld. Ik laat het anders per direct terugstorten, van mij krijgen jullie niets meer!
Nu nog wachten tot mijn zoon zijn contract afloopt, dan gaat hij ook naar een andere provider.
Vr.gr. Marcel.
Zoals aangegeven door meerdere collega's is deze correctie terecht en rechtelijk doorgevoerd.
Begrijpelijk dat je dit vervelend vindt, vooral omdat je dit niet gewend bent van simpel. Echter doen andere providers doen dit al jaren en het is gewoonweg onderdeel van contracten met alle telecombedrijven in Nederland.
Het is wettelijk zo geregeld dat iedere provider 1x per jaar een inflatiecorrectie kan doen gebaseerd op de cijfers van het CSB. De consumentenbond kreeg hier veel klachten over in 2023, dus zij hebben een artikel geplaatst met meer informatie hierover. https://www.consumentenbond.nl/internet/internet-tv-en-bellen-veel-duurder Dit werkt bij de meeste providers al jaren zo, en sinds vorig jaar hanteren wij dit dus ook. Je kan ook even een kijkje nemen op de websites van bijvoorbeeld Avrotros of Consuwijzer voor meer info over hoe het werkt en wat het inhoudt.
Verder heb jij, net als mensen die nu klant worden, in jouw eerste jaar (tot en met december) €10 betaald, en heb je daarna een correctie gekregen. Mensen die nu klant worden krijgen die correctie volgend jaar ook. Je wordt dus niet opgelicht of achtergesteld op andere klanten, je loopt gewoon voor op anderen qua inflatiecorrectie-cyclus.
Een fijne dag verder!
Groet, Damien
Simpel
Grote lariekoek, nieuwe klanten betalen gewoon weer € 10,- per maand en geen € 10,86, ook niet het 2e contract jaar. Zogenaamd als aanbieding ?? Die hele inflatiecorrectie is gewoon bullshit en geldklopperij bij bestaande klanten, terwijl een contract ondertekend is voor 2 jaar á € 10,- per maand. Contract is contract, bijv. een hypotheek wordt ook niet binnen de looptijd aangepast als dit niet vooraf overeengekomen is. Het is een mooi voorbeeld van verschuilen achter wettelijke regels.
De aangegeven correctie voor het 2e jaar is bij mij nooit doorgevoerd, dus die bewering klopt niet.
Het argument dat andere providers dit ook doen klopt ook niet. Ik heb al meer dan 10 jaar een 2e telefoonnummer bij een andere aanbieder en nooit iets meegemaakt van inflatiecorrectie binnen de contract tijd.
Maar zoals gezegd, ik ben al weg bij jullie en ben tevreden bij de andere provider en zal zeker mensen niet aanraden om een abonnement bij Simpel af te sluiten (ook niet actief afraden, mensen moeten zelf hun keuze maken). Mijn ervaring is in ieder geval slecht….
Gegroet.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.