Beantwoord

Verhoging abonnementskosten zonder mededeling vooraf.

• 2 January 2023
  • 60 reacties
  • 5217 Bekeken

Reputatie 2

Het blijkt dat het abonnementsgeld per 1 januari 2023 is verhoogd van Euro 10,-- naar Euro 10,86 per maand. Dit werd bij mij niet vooraf gemeld. Ben ik de enige die geen bericht vooraf heeft ontvangen? Niet zoals het hoort!

icon

Beste antwoord door Snowboard 4 January 2023, 10:21

Bekijk origineel

60 reacties

Hi @John ToBeExKlant,

Het geeft ons geen winst, want door de inflatie worden ook onze kosten hoger. Overigens heb jij destijds ook gebruik gemaakt van een deal met meer voordeel op anderen. Als jij kunt verlengen, kun je ook weer naar de actiebundel/-tarief overstappen. Verder ben je akkoord gegaan met de voorwaarden, waarin wij de inflatiecorrectie benoemen. Zodoende blijft het contract tot stand.

Groet, Charlie

Simpel

Hi @John ToBeExKlant,

Het geeft ons geen winst, want door de inflatie worden ook onze kosten hoger. Overigens heb jij destijds ook gebruik gemaakt van een deal met meer voordeel op anderen. Als jij kunt verlengen, kun je ook weer naar de actiebundel/-tarief overstappen. Verder ben je akkoord gegaan met de voorwaarden, waarin wij de inflatiecorrectie benoemen. Zodoende blijft het contract tot stand.

Groet, Charlie

Simpel

lekker je achter de voorwaarden verstoppen en niet hand in eigen boezem steken , heb nooit EEN probleem gehad met simpel maar dit is er wel een waar je me mee kwijt bent ik wacht netjes mijn contractduur af en daarna zal het zeker geen simpel meer worden zo simpel is dat.

Lees zo veel ontevreden klanten van simpel na verhoging abonnementen, dat wij een vuist gaan maken naar simpel en bij het aflipen van bestaamde contracten NIET meer bij simpel gaan verlengen, omdat het een onbetrouwbare speler in de markt is…

Net via charli van simpel het bericht gehad dat je als ontevreden klant niet teveel mag reageren op andere ontevreden klanten.

Wij zien dat je vaker dezelfde reactie plaatst op verschillende plekken in onze community, dit is in strijd met onze community-regels. Het niet volgen van deze regels kan leiden tot het verwijderen van jou als gebruiker, dit willen wij natuurlijk voorkomen.

Wij verzoeken je nogmaals vriendelijk hiermee te stoppen, voor alle overige vragen staan wij natuurlijk voor je klaar.

Met vriendelijke groet,
Team Simpel

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Jan Vermeulen,

Dat klopt inderdaad! Je ontevreden uiten mag best, maar het is niet nodig om dit in 10 verschillende topics te kopiëren en plakken. 

Groet, Charlie

Simpel

Hi @Jan Vermeulen,

Dat klopt inderdaad! Je ontevreden uiten mag best, maar het is niet nodig om dit in 10 verschillende topics te kopiëren en plakken. 

Groet, Charlie

Simpel

verwijderen als gebruiker topics of verwijderen van je simpel abbonement ???die laatste zou voor velen een oplossing zijn om van je lopende abbo af te komen.

Niet alleen is de prijsstijging niet toegepast op nieuwe abonnementen. Maar ze krijgen er ook meer voor.

Hi @Jan Vermeulen,

Groet, Charlie

Simpel

verwijderen als gebruiker topics of verwijderen van je simpel abbonement ???die laatste zou voor velen een oplossing zijn om van je lopende abbo af te komen.

Je account op dit forum staat volgens mij los van de account waarmee je klant bent van Simpel. Ik heb in ieder geval een account moeten maken om een bericht hier te kunnen plaatsen, want kon hier niet inloggen met mijn login van mijn klantenaccount.

Badge +7

Hey @Henk Elemans 

Daar heb je gelijk in.

Nogmaals: Ik begrijp dat je uitgaat van een vast maandbedrag, maar op het moment dat je een contract afsluit, behoren daar immers voorwaarden bij. In deze voorwaarden staat dat inflatie doorberekend kan worden op je abonnement. Alle nieuwe klanten betalen net zoals jij vorig jaar deed, eerst het normale tarief, maar per volgende 1 januari worden ook zij meegenomen met de inflatie berekening.

Los hiervan wijzigt ons aanbod regelmatig, daarom komt het soms voor dat klanten die nu mogen verlengen of een contract afsluiten, een voordeligere bundel hebben dan jij destijds hebt afgesloten. Dit gebeurt overigens redelijk vaak, het is nu alleen natuurlijk zo dat jij je extra benadeeld voelt omdat het samenvalt met de inflatie. Wanneer jij weer aan de beurt bent om te verlengen, krijg je ongetwijfeld een mooie deal met meer data + je maandbedrag wordt dan weer gereset naar het actietarief. Per volgende 1 januari wordt hier dan weer inflatie op berekend.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Zeer onfatsoenlijk, onredlijk en asociaal. Inmiddels zijn er diverse aanbieders met beter

condities. Laten wij massaal overstappen naar deze aanbieders, zo simpel is dit.

Want Simpel hoeft dit dus niet door te voeren, maar doet het wel. Als Simpel zijnde zou

ik mijn trouwe klanten meteen aanbieden met datgene waarmee zij adverteren en dit met

onmiddellijke ingang. Bovendien vraag ik mij af of dit niet een onderwerp voor Kassa, Radar

of Meldpunt is. 

Badge +7

Hey @Gerard van Laar ,

Vervelend dat je er zo over denkt.

Dit kan ik goed begrijpen. Ik wil niet in herhaling vallen, maar soortgelijke berichten zijn al beantwoord. Wij vallen onze de vleugel van T-Mobile, alle merken onder T-Mobile voeren al jaren inflatie door, om de merken recht te trekken, is dit bij ons ook het geval geworden. Het is natuurlijk aan jezelf om hier een mening over te hebben en/of over te stappen als gevolg hiervan. 

Zoals eerder aangegeven is de inflatie rechtelijk en terecht doorgevoerd. Misschien heb je nog iets aan het volgende artikel van het ACM. Hier geven ze aan welke voorwaarden we moeten voldoen, welke we ook hebben voldaan.

Desondanks wens ik je een fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer