Skip to main content

Ik heb een vraag over de procedure van het aanmelden Via Via Voordeel!

 

Meerdere keren heb ik contact gehad met de klantenservice van Simpel ([email protected]), dus daarnaar doorverwijzen lost het niet op. Ik krijg daar geen goede reactie op, alleen dat ik de vergoeding niet krijg. Terwijl mijn intentie was de vergoeding (beloning) te krijgen en ik naar mijn weten heb gehandeld naar de voorwaarden van Simpel.

Tijdens de mailwisselingen heb ik de URLs, de HTML-pagina en de gegevens van mij en van het nieuwe abonnement gedeeld.

Ik heb dus gevraagd waarom we de 10 euro nog niet ontvangen hadden, dat was de vraag.

 

Het is al wel even geleden, maar dat komt omdat er vermeld stond dat de verrekening een paar maanden op zich kon laten wachten. Daarna heb ik meerdere keren contact met de klantenservice gehad.

 

  • Op https://www.simpel.nl/via-via-voordeel-delen heb ik mijn gegevens ingevuld en een link aangevraagd (gegenereerd) waarmee ik vervolgens het nieuwe abonnement heb besteld. Ik heb de pagina van de link geopend, dat was volgens mij een soort sorten-url die werd geredirect naar https://www.simpel.nl/via-via-voordeel?mgmco_saleid=<base64-achtig-nummer> (ik heb de url nog, want heb die pagina toentertijd opgeslagen). Op die pagina https://www.simpel.nl/via-via-voordeel?mgmco_saleid=<base64-achtig-nummer> heb ik dus het type abonnement gekozen en op doorgaan geklikt. Op die volgende pagina de gegevens van de nieuwe abonnee ingevuld en alles verder afgerond.

 

Had ik dit anders moeten doen?

 

Ik krijg de beloning niet omdat:

- "U gaf hierbij aan geen e-mail gehad te hebben nadat de nieuwe klant zich had aangemeld. Wij hebben dit voor u nagekeken en zien geen link terug dat verstuurd zou zijn naar [email protected], er is dus geen link gebruikt voor het bestellen van het abonnement."

Hoi @dvanderberg


Vervelend om te lezen dat je de korting niet hebt ontvangen. Helaas heb ik via deze weg geen zicht waarom de korting helaas voor jou is afgewezen. 
Dit kan namelijk verschillende oorzaken hebben, zo heb ik de meest voorkomende oorzaken op een rijtje voor je gezet. 
 

  • Je hebt tijdens de bestelling de link een keer onderbroken, door bijvoorbeeld terug te gaan naar de vorige pagina 
  • De bestelling is binnen de bedenktermijn geannuleerd 
  • Je hebt niet het emailadres ingevuld in het formulier die bij ons bekend staat

Heb je de bestelling niet op de correcte wijze besteld? Dan kunnen wij jammer genoeg niet de verrekenen. Dit kan natuurlijk alleen wanneer je voldoet aan alle eisen. 
Hopelijk kunnen wij de korting een volgende keer wel voor je toepassen. 

Ik wens je een fijne dag. 

Groetjes, Noor 
Simpel


Dat is wel heel kort door de bocht!

 

Mogelijk heb ik op vorige* geklikt om te kijken welke abonnementen er nu werkelijk waren, maar dan maakt je nog steeds gebruik van de aangeklikte, de geopende link ( https://www.simpel.nl/via-via-voordeel?mgmco_saleid=<base64-achtig-nummer> ). De bestelling is zeker niet geannuleerd en heb zeker het juiste e-mailadres ingevuld, ik heb daar nog een mail over ontvangen (zat in spam).


De beloning is voor het aanbrengen van een nieuwe klant. Dat doel is bereikt voor u. Als er een bug zit in uw procedure kan ik als klant daar toch niet de benadeelde van zijn.

Ik heb de moeite genomen om toentertijd de link te genereren en via die link de nieuwe klant aan te melden. Ik heb aan de voorwaarde voldaan.
De nieuwe klant en de abonnee, van waaruit de link is aangemaakt, zouden beiden een beloning van € 10,- krijgen.
U houdt u niet aan uw afspraak.

 

*je klikt op de https://www.simpel.nl/via-via-voordeel?mgmco_saleid= <base64-achtig-nummer> en maakt de keuze van het type abonnement. Dan klik je op bestellen (doorgaan) en kom je op https://bestel.simpel.nl/sim-only/gegevens om de gegevens van de nieuwe abonnee in te vullen. Als je dan op vorige klikt ben je weer op https://www.simpel.nl/via-via-voordeel?mgmco_saleid= <base64-achtig-nummer> wat de unieke link is voor de de bestelling met beloning te plaatsen.

 

 

************************************

Dit stond toen ook in de pagina, dat verzin ik toch niet.

<meta name=description content="Met Via Via Voordeel van Simpel krijg je nu €10 korting op je nieuwe sim-only abonnement als je via mij bestelt!"><link rel=canonical href="https://www.simpel.nl/via-via-voordeel?mgmco_saleid=xxxxxxxx">

Hi @dvanderberg

Bedankt voor jouw reactie. 

In mijn antwoord had ik enkel een aantal veel voorkomende oorzaken benoemd omdat ik verder geen inhoudelijk zicht hebt op jouw abonnement en de link die je hebt opgevraagd 🙂 Indien je graag wilt weten waarom het mis is gegaan met de korting, dan kan je mij een privé bericht sturen met daarin jouw 06 nummer, klantnummer en NAW gegevens. Wil je sneller geholpen dan kan je uiteraard ook direct contact opnemen met onze klantenservice via de mogelijke opties. 

Ik wens je een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel!


Reageer