Beantwoord

Inflatiecorrectie

  • 11 January 2023
  • 63 reacties
  • 4245 Bekeken

Reputatie 2

Na jaren een abonnement te hebben bij Simpel van 10€ welke ik in augustus 2022 weer verlengd heb, moet ik in 2023 ineens 8,6 % meer betalen. Tevens heb ik een 2e abonnement afgesloten waar ik maar 6€ voor betaal. Dit klopt toch niet?

icon

Beste antwoord door Charlie 12 January 2023, 17:14

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 6

Natuurlijk lees ik niet alles door, ook niet van de community. Dan zou ik zeker heel veel tijd te kort komen. Maar de belangrijke dingen lees ik wel, zoals waar ik mee akkoord ga (algemene en aanvullende voorwaarden) en de belangijke informatie​​​​​​ die ook verschijnt op de pagina bij het bestellen. De jaarlijkse indexatie wordt daar ook vermeld. 

Simpel heeft gewoon als bedrijf voldaan aan de regels, wetgeving van duidelijk informeren van de klanten (transparantie).

Afspraken zijn er nu eenmaal, ook in het dagelijks leven. 

Reputatie 2

Ben ik niet met je eens ik heb namelijk mijn abonnement verlengt er van uitgaande dat er geen aanpassingen zouden plaats vinden

Hebben ze me ook niet vermeld. Maar als jij er zo gemakkelijk over denkt waarom reageer je dan.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Dirk Merkus

Zoals je voorafgaande berichten hebt kunnen lezen hebben wij dit ruim een maand van te voren kenbaar gemaakt in onze e-mail. Je bent natuurlijk als klant zijnde wel zelf verantwoordelijk of je onze mails door leest of niet. Kies je ervoor om onze mails niet te lezen? Dan kan het in dit geval voorkomen dat je belangrijke informatie mist. Echter, is dit dan niet een fout van Simpel en of van een ander geweest. Hetzelfde geldt voor het doorlezen van de Algemene Voorwaarden.

Wij hebben in dit geval voldoende geïnformeerd hierover en zijn hier dan ook transparant mee geweest. Als het niet in de voorwaarden stond beschreven en je kreeg ineens te maken met de inflatie correctie, dan was het een heel ander verhaal geweest. Alleen dit laatste is in dit geval niet van toepassing. 

Groet, Noor 
Simpel

Reputatie 2

Noor, zoals ik al vertelde heb ik mijn contract in augustus verlengd, hierbij heeft u mij niet verteld dat er in de voorwaarden iets was veranderd. Dus pas in december een bericht geven? Dus hoezo transparant.

Tevens geeft u steeds geen antwoord maar steeds het zelfde riedeltje.

Tevens gebruik aub uw eigen naam

Reputatie 2

??????

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Dirk Merkus

Voordat je een bestelling of verlenging bij ons kan indienen wijzen we jou erop om de voorwaarden door te lezen en pas na het aanvinken van het akkoord kan je verder met de bestelling of verlenging. Onze taak om jou te informeren hierover hebben wij in dit geval gedaan, dit is dan het stukje transparantie waarover je hebt. Indien je ervoor kiest om niet de voorwaarden te lezen, dan is dit toch wederom jouw eigen verantwoordelijk en niet die van Simpel. 

Helaas kan ik jou niet de reactie geven die jij hoogstwaarschijnlijk van mij wilt lezen. Als klant zijnde ben je zelf verantwoordelijk voor het lezen van de regels omtrent het abonnement. Mocht je de voorwaarden toch nog een keer willen doorlezen dan kan je dat uiteraard doen via onze website. Dit waren de voorwaarden die voor jou abonnement gelden toen je jouw abonnement had verlengd.  Onder punt 16 vind je de informatie terug omtrent de inflatie correctie. 

Groet, Noor 
Simpel

Reputatie 2

Jullie veranderen de voorwaarden zonder dit te vermelden, had ik dit geweten dan had ik net maar 1 jaar verlengd.

Tevens vind ik het nog steeds vreemd dat jullie mij niet gemeld hebben dat de voorwaarden waren veranderd. Bijvoorbeeld een verzekering of bank meld dit.

Ik zit nu 2 jaar aan jullie vast, waar ik verschrikkelijk van baal.

Tevens vindt ik het ook vreemd, dat jullie niet aan je klanten hebt gemeld dat je overgenomen bent door t-mobile.

Dus kortom jullie zijn niet transparant en dat valt bij mij persoonlijk onder het hoofdstuk creatief oplichten.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dirk Merkus,

Ik sluit me in deze aan bij wat @Snowboard eerder heeft aangegeven. Het doornemen van de algemene voorwaarden voordat je hier een akkoord op geeft is je eigen verantwoordelijkheid. Wij stellen deze ter beschikking, zowel op voorhand, als in de orderbevestiging die naar jouw e-mailadres wordt verstuurd als op onze website. Dat lijkt mij transparant genoeg. 

Verder bedraagt de algemene voorwaarden 19 punten, waarvan de één vrij kort is en de ander iets langer. Langer dan 5 minuten heb je niet nodig om deze volledig door te lezen. 

 

Mocht je nog vragen hebben met betrekking tot de inflatiecorrectie die nog niet eerder zijn beantwoordt, dan verneem ik het graag van je! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Wat een onzin, maar ik heb geduld en dan nooit weer bij jullie. Oplichters eerste klas 

Zelfs je naam klopt niet.

Reputatie 6

Kun je niks beters verzinnen dan medewerkers van Simpel te beledigen? 

Reputatie 6
Badge +9

Wat een onzin, maar ik heb geduld en dan nooit weer bij jullie. Oplichters eerste klas 

Zelfs je naam klopt niet.

 

Reputatie 2

Kun je niks beters verzinnen dan medewerkers van Simpel te beledigen? 

Wie beledig ik dan? Of werk jij ook voor simpel?

Het is algemeen bekend dat ze nooit een eigen naam gebruiken. Maar jij het het niet met mij eens te zijn, maar reageer hier dan niet.

Het is mijn mening🤔

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dirk Merkus,

 

De community is opgericht met het doel om informatie en kennis te delen ten aanzien van Simpel diensten. Even een verwijzing naar de voorwaarden van de Simpel community: “De Simpel Community mag niet worden gebruikt als persoonlijk klachtportaal of om eigen diensten of producten aan te bieden of hiervoor reclame te maken. Het is eveneens niet toegestaan om spam of phishingsberichten te plaatsen en/of schade toe te brengen aan de infrastructuur van de Simpel Community.” (zie deze website). 

 

Je hebt nu meerdere malen laten weten het niet eens te zijn met de inflatiecorrectie, waarvan ik begrijp dat het niet leuk is dat je deze ontvangt. Maar je blijft hetzelfde herhalen, wat het topic onoverzichtelijk maakt voor anderen. Mocht je nog andere vragen hebben over de inflatiecorrectie, dan verneem ik het graag. Ik wil je verder verzoeken te stoppen met het herhalen van jouw opmerkingen. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Bepaal.jij dat, geeft.eerst maar een een juridisch verantwoord antwoord en vertel mij niet steeds dat ik alles moet doorlezen, wees zelf transparant.

Grt

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Dirk Merkus ,

Dat kan ik goed begrijpen!

We proberen bij Simpel zo transparant mogelijk te zijn, daarom horen we de verschillende feedback ook aan betreft de inflatie, hier wordt écht iets mee gedaan voor de volgende lichting.

Algemene voorwaarden mogen jaarlijks gewijzigd worden zolang deze gepubliceerd worden. Dat is ook de reden dat je bij het verlengen opnieuw akkoord moet gaan met de voorwaarden, voor het geval dat je nog verouderde voorwaarden op je contract had. Neem bijvoorbeeld de wat oudere doelgroep bij Simpel, met 80-plussers die gewoon niet vaak verlengen en nog met een abonnement (en de voorwaarden) uit 2016 zitten. Je mag er altijd van uit gaan dat voorwaarden wijzigen op het moment dat je deze opnieuw moet accepteren. 

Toch begrijp ik je goed hoor, ik lees ook niet alles door. Zelf heb ik een abonnement bij T-Mobile waarbij het mij ook niet duidelijk was dat inflatie zou worden doorgevoerd. Er zat niets anders op dan het te accepteren. 

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

In maart 2022 kreeg ik onderstaande mail. Achteraf beter niet kunnen doen. 1x 10 euro bespaart, maar nu maandelijks 0,86 euro meer betalen. Nog even volhouden tot maart 2024. Haal de buit binnen. Joepie. 

 

Joepie! Je mag je abonnement met telefoonnummer xxxx verlengen.

Supergoed nieuws, want als trouwe klant van Simpel blijf je in de prijzen vallen. En niet alleen omdat Simpel de beste prijs + het best geteste mobiele netwerk heeft. Want als je nu verlengt mag je kiezen uit onze Beste verleng-Deals. En je krijgt ook nog eens een maand GRATIS abonnement. Alsjeblieft! 🎁 😃 

Deze actie is van toepassing op een contractduur van 2 jaar, is tijdelijk en geldt alléén voor klanten die mogen verlengen. Haal de buit dus snel weer binnen!

De hoogte van het bedrag zit mij niet dwars, wel dat mijn contract eenzijdig aangepast is. Ik sluit een 2 jarig contract af, ik weet dan wat ik krijg en wat ik ervoor betaal. Tussentijdse veranderingen zoals meer data of een prijsverhoging of verlaging gaan dan langs me heen. Dus niet blijkt. Hierdoor voelt Simpel als onbetrouwbaar en zal na het uitdienen van mijn contract overstappen naar een andere aanbieder. Met vriendelijke groet, Hans 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @mdrenth & @Hansvk,

 

Uiteraard snap ik dat het vervelend is dat de inflatiecorrectie wordt toegepast. Echter staat dit wel benoemd in de algemene voorwaarden, zoals een aantal keer eerder benoemd in dit topic, die je moet accepteren voordat je kunt verlengen/een abonnement kunt aanvragen. Het betreft dus geen eenzijdige contract wijziging, want deze informatie is beschikbaar. Jammer om te lezen dat jullie na de einddatum op zoek zullen gaan naar een andere provider! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Dat stond in mijn algemene voorwaarden,

Wie mij bedonderd, zo snel mogelijk afscheid nemen.

Reputatie 6

Succes bij het zoeken naar een provider die geen algemene voorwaarden heeft. 

Reputatie 2

Sowboard, dom antwoord ik zoek een betrouwbare provider die niet sneaky zijn voorwaarden veranderd

Reputatie 6

Sowboard, dom antwoord ik zoek een betrouwbare provider die niet sneaky zijn voorwaarden veranderd

Dit zegt meer over jou Dirk Merkus dan over mij dus daar besteedt ik verder geen woord aan. 

Ben ik niet met je eens ik heb namelijk mijn abonnement verlengt er van uitgaande dat er geen aanpassingen zouden plaats vinden

Hebben ze me ook niet vermeld.

Zoals alle moderators al hebben gezegd het staat in de voorwaarden waar jij akkoord mee ging. Ook een moderator heeft het geaccepteerd al had ze het niet gelezen bij T-mobile. 

Simpel heeft je van tevoren op de hoogte gebracht toen je akkoord ging. Het stond openbaar. 

Feitelijk is een verlenging niets anders dan een nieuw abonnement zonder administratiekosten omdat je al klant bent maar met vernieuwde algemene (en aanvullende) voorwaarden 

Janine schreef:

Neem bijvoorbeeld de wat oudere doelgroep bij Simpel, met 80-plussers die gewoon niet vaak verlengen en nog met een abonnement (en de voorwaarden) uit 2016 zitten. Je mag  er altijd van uit gaan dat voorwaarden wijzigen op het moment dat je deze opnieuw moet accepteren.

Let op het woordje moet​​​​​​. Doe je niks houdt je wat je hebt. (maandelijks opzegbaar) 

Inderdaad is dit wel een beetje oplichting alles onder het mom inflatie he ;) Het gaat me niet om het bedrag maar het principe, zulke praktijken heb je bij dit soort aanbieders.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Nlniels 

Gezellig dat jij ook even aansluit!

Vervelend dat je er zo over denkt. Ik kan begrijpen dat jij je misschien benadeeld voelt of ontevreden bent over onze transparantie, dat mag beide en kan ik goed begrijpen. Providers wijzigen jaarlijks de voorwaarden en het is aan jezelf om dit door te nemen bij een contractvernieuwing. We vragen natuurlijk niet zomaar opnieuw voor een akkoord :)

Ik begrijp dat het een principe kwestie is en niet om de paar cent gaat, toch kan je deze berekening geen oplichting noemen omdat we wel aan alle voorwaarden hebben voldaan. Eventueel zou je dit artikel kunnen doornemen, hierbij geeft het ACM uitleg over inflatie en wanneer het terecht is.

Hele fijne dag gewenst!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reputatie 2

Ik kan het wel oplichting noemen omdat ik als vaste klant benadeeld ben door jullie.

Door dat jullie tussentijds de regeltjes veranderen, zonder overleg met mij.

Dus ik ben opgelicht door een niet transparant bedrijf.

Reageer