Beantwoord

vraag over buitenbundel kosten

  • 22 September 2020
  • 8 reacties
  • 257 Bekeken

Deze week ben ik met 300mb over mijn abbonoment heen gegaan en ik krijg een factuur van 40 euro extra, waarom is dat zo veel?

 

Thanks

icon

Beste antwoord door Karin303 22 September 2020, 18:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9

buiten bundel tarief is 0.15 cent per mb

Ik snap er geen fuck van... normaal als je MBs op zijn stopt  het geen whats app etc maar ze blijven er gewoon eraf gaan 🤬  ik was in de veronderstelling dat het stopt als de MBs, op zijn ,dat was ook het geval bij mijn andere provider maar wat schets mijn verbazing het gaat ongevraagd door terwijl ik dat niet wil ,er staat 0 MBs bij het plaatje van het verbruik waardeloos  ,als dat zo blijft stap ik snel over op een andere provider.

Reputatie 6
Badge +9

Dat is bij Simpel dus niet zo.....je krijgt wel een waarschuwing als je MB 's opraken  0mb bij plaatje van verbruik betekent dus dat je geen mb's meer hebt, dan kun je aanvuller bestellen of geen data meer verbruiken

Dat dacht ik dus ook Karin vandaar mijn verbazing dat ik gewoon MBs blijf verbruiken terwijl er 0 MBs op staan dat vind ik dus ook raar ik ga er vanuit dat het bereik buiten de deur dan ook stopt dat is dus niet het geval ik kan gewoon appen 🤬 en moet straks dus bij betalen 

Reputatie 2

@Sietske waarom zo boos? Je kan je ook gewoon inlezen voor je ergens voor een aantal jaar tekent toch? Het is niet zo dat dit niet vooraf bekend wordt gemaakt ofzo. Je hebt bij Simpel een plafond die je zelf kan instellen. Dus als jij een abonnement hebt van € 10,- kan je je plafond instellen op € 10,- en dan kan je dus geen extra kosten maken. Misschien dat maar even doen? 

 

Mickey

Daar heb je gelijk in

Ik heb een abonnement  van 6 eu per maand  1gb 100 bel min en 500 sms die ik niet gebruik  ik hou normaal zelfs over dus  gelijk mijn telf gecheckt  of iets verkeerd stond wat mijn mbs opslokt ,ik wacht de nieuwe maand nog even af en dan stel ik sowieso  het plafon in want ik lees hier dat het om grote bedragen gaat als je abonnement overschrijdt...ik had niet gelezen dat als het  verbruik op 0 staat dat dan je dan nog mbs verbruikt dat was bij mijn vorige provider  niet zo .

Dan nog een ? Als je foto's maakt zeggen ze altijd gebruik je geen mbs  alleen als je ze verstuurd  wat schat mijn verbazing hij neemt dan ook mbs, mijn man zei nee hoor ,die maakt ook even wat foto's  en toen moest hij wel toegeven  dat ik gelijk had .

Graag hoor ik van jullie of dat ook zo is 🤔

Reputatie 2

@Sietske 

Hangt af van hoe je die foto’s maakt denk ik. 
Als je je camera vanuit de Instagram app, Facebook app opent of je Snapchat camera gebruikt met al die gekke filters ofzo en wat je allemaal nog meer hebt tegenwoordig, dan kan ik me voorstellen dat dit wat data kost. 

Ook als je vanuit whatsapp je camera opent en een foto neemt zonder deze meteen echt te verzenden kan ik me nog voorstellen dat deze naar een tijdelijke map wordt geupload ofzo. 

Maar als je geen externe app en gewoon via je gewone telefoon camera app een foto maakt moet dat niet zo zijn. Dat kan namelijk ook als je je toestel helemaal op vliegtuigmodus zet of zelfs als je de simkaart eruit haalt. Dan kan je gewoon foto’s maken alleen niks versturen omdat je geen verbinding hebt.  

Vraag me echt heel erg af waar je dan zou zien dat het je toch data heeft gekost om foto’s te maken...

Klopt dit weet ik ook vandaar dat wij dit zo gek vinden mijn man geloofde het ook niet maar nu wel hij heeft het zelfde abonnement

Maar bedankt voor de info

Reageer