Skip to main content
Beantwoord

Waarom betalen nieuwe klanten veel minder?


Hoi,

Iemand enig idee waarom bestaande klanten veel meer moeten betalen dan nieuwe klanten? Ik heb vorig jaar het abonnement van mijn zoon met 2 jaar verlengd. Gewoon een op dat moment goede keuze.

 

Nu loopt dat abonnement nog 1 jaar.

 

Op dit moment een nieuw abonnement:

10 GB, inclusief onbeperkt bellen 8.50 euro

18 GB, inclusief onbeperkt bellen 10.00 euro

 

Als ik huidige abonnement aanpas betaal ik voor precies hetzelfde 11.63 euro of 13.22 euro

Op zich is 3.13 euro natuurlijk niet heel gek veel extra, maar procentueel is het toch bijna 27 procent meer.

 

Paul

 

14 reacties

Reputatie 1
Badge +3

Hi @pauldejonge,

 

Begrijpelijk dat je hier vragen over hebt.


De actiebundels zijn inderdaad alleen van toepassing op nieuwe abonnementen, of bestaande abonnementen, die aanmerking komen voor een verlenging.
Op het moment dat jij het abonnement afgesloten hebt, of voor het laatst verlengd hebt, maakte jij ook gebruik van een mooie deal, die op dat moment van toepassing was. 
Om de zoveel tijd komen we met nieuwe (aantrekkelijkere) deals, waar jij ook gebruik van kan maken, zodra je mag verlengen.

Mocht je hier nog vragen over hebben dan verneem ik dit natuurlijk graag.

 

Groet, Jahduar

Simpel

 

Hi @pauldejonge,

 

Begrijpelijk dat je hier vragen over hebt.


De actiebundels zijn inderdaad alleen van toepassing op nieuwe abonnementen, of bestaande abonnementen, die aanmerking komen voor een verlenging.
Op het moment dat jij het abonnement afgesloten hebt, of voor het laatst verlengd hebt, maakte jij ook gebruik van een mooie deal, die op dat moment van toepassing was. 
Om de zoveel tijd komen we met nieuwe (aantrekkelijkere) deals, waar jij ook gebruik van kan maken, zodra je mag verlengen.

Mocht je hier nog vragen over hebben dan verneem ik dit natuurlijk graag.

 

Groet, Jahduar

Simpel

 

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dit nog steeds heel oneerlijk naar bestaande en trouwe klanten. Ik weet niet hoe het met de topicstarter zit, maar ik ben denk ik al bijna 10 jaar bij simpel en dit gebeurt om de zoveel tijd, dat ik dit zie gebeuren. Ik begrijp dat jullie volledig in je recht staan en dat we er niet zoveel aan kunnen doen, maar het zou jullie sieren als jullie ook eens zoiets zouden aanbieden voor bestaande klanten die elke keer een lang abbonement afsluiten ipv ze te laten wachten tot het laatste half jaar. Nu komt het over alsof jullie liever nieuwe klanten hebben dan bestaande klanten behouden die al ± 10 jaar een abbonement bij jullie betalen.

Reputatie 6

Hoi,

Iemand enig idee waarom bestaande klanten veel meer moeten betalen dan nieuwe klanten?

 

Als ik huidige abonnement aanpas betaal ik voor precies hetzelfde 11.63 euro of 13.22 euro

Op zich is 3.13 euro natuurlijk niet heel gek veel extra, maar procentueel is het toch bijna 27 procent meer.

 

Paul

 

Hi @pauldejonge 

Het feit is eigenlijk dat bij een aanpassen, wijzigen van je bundels op jouw, jullie abonnement je het actietarief verliest en je terecht komt op de op dat moment reguliere tarieven die je ook terugvindt op de tarieven pagina. 

Bij een verlenging (lees: nieuw abonnement) kun je kiezen uit dezelfde gunstige aanbiedingen en ga je akkoord met de nieuwe voorwaarden. 

Reputatie 6

Naomisimpel schreef:

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dit nog steeds heel oneerlijk naar bestaande en trouwe klanten.

Hi @NaomiSimpel 

Naomi, eerlijk zijn mag altijd dat ben ik ook, wordt altijd gewaardeerd 😎

Ook al begrijp ik jou en de topicstarter. Je bent idd akkoord gegaan met de voorwaarden waarmee je in principe bij elke provider te maken hebt.

Ik kan er ook een andere benadering aan geven.

Stel iemand, anderen, jij hebt een oud abonnement afgesloten, niks gewijzigd dan blijven de oude voorwaarden van toepassing en betaal je geen inflatiecorrectie.

 

Dat van die geen inflatiecorrectie is natuurlijk niet waar, want die wordt wel toegepast. Ook terecht. Maar het punt is dat je idd 2 jaar verlengd om weer even van het gezeur af te zijn. 

 

Feit is ook dat de wereld erg veranderd,  en dat de databundel uit het verleden niet meer zo afdoende blijkt te zijn als toen.

 

De keuze voor simpel was bijna 7 jaar geleden gebaseerd op het plafond. Het tweede abonnement werd vooral hier genomen vanwege het aanwezige eerdere abonnement. 

 

Feit is nu ook gewoon dat ik dus niet meer zondermeer ga verlengen in de toekomt, maar eerst ook maar weer eens kritisch de andere opties ernaast ga leggen.

Reputatie 6

Hi @pauldejonge 

Goed dat je hierop een terugkoppeling geeft. Wanneer je al zo lang klant bent dan zal je het wel weten, dus geloof ik je. Maar de communicatie naar de klant moet wel kloppen, niet alleen op de community. Iets klopt niet.

@Simpel informatie op de site, klantenservice en wat staat bij de Algemene voorwaarden (16) komt niet met elkaar overeen. Misschien moet de informatiepagina bijgewerkt worden?

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

Nee. Sluit je op of na 1 oktober 2023 een abonnement af? Of verleng je op of na 1 oktober 2023 je abonnement? Dan verhogen we je abonnementskosten niet voor het jaar erop.

Ook als je een abonnement vóór 6 januari 2022 afsloot, berekenen we geen inflatiecorrectie.

En wat betreft je vraag.

Dit gebeurt om nieuwe klanten te lokken. Kun je verlengen /verleng je kun je gebruik maken van de nieuwe actiebundels.

Reputatie 6

Ik geloof dat @Simpel mijn vraag gemist heeft.

Reputatie 1
Badge +3

Hi @Snowboard,

 

Hi @pauldejonge 

Goed dat je hierop een terugkoppeling geeft. Wanneer je al zo lang klant bent dan zal je het wel weten, dus geloof ik je. Maar de communicatie naar de klant moet wel kloppen, niet alleen op de community. Iets klopt niet.

@Simpel informatie op de site, klantenservice en wat staat bij de Algemene voorwaarden (16) komt niet met elkaar overeen. Misschien moet de informatiepagina bijgewerkt worden?

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

Nee. Sluit je op of na 1 oktober 2023 een abonnement af? Of verleng je op of na 1 oktober 2023 je abonnement? Dan verhogen we je abonnementskosten niet voor het jaar erop.

Ook als je een abonnement vóór 6 januari 2022 afsloot, berekenen we geen inflatiecorrectie.

En wat betreft je vraag.

Dit gebeurt om nieuwe klanten te lokken. Kun je verlengen /verleng je kun je gebruik maken van de nieuwe actiebundels.

Wat hiermee bedoeld wordt is, dat specifiek voor het opvolgende jaar geen inflatie correctie van toepassing zal zijn, als je het abonnement op of na 1 oktober hebt afgesloten/verlengd. 
Ik zal dit doorzetten, om na te laten gaan, of de tekst verduidelijkt kan worden. Wat mij betreft geeft het gedeelte ‘Dan verhogen we je abonnementskosten niet voor het jaar erop.’ wel enigszins duidelijkheid hierover.

 

Groet, Jahduar

Simpel

De communicatie is in ieder geval niet simpel dan.

😇 

@Snowboard 

Bedankt voor je antwoorden. Ergens snap ik je antwoord wel hoor, met lokken van nieuwe klanten. Blijft het punt staan dat je oude klanten ook best mag waarderen. Daar kun jij natuurlijk niets aan veranderen. Ik snap ook helemaal dat ik keuzes heb gemaakt in het verleden. Het enige wat ik hier weer van leer is dat keuzes beter doordacht moeten worden aan veranderende omstandigheden, en dat Simpel misschien voor de toekomst gewoon niet zo'n goede keus is.

Reputatie 1

Door dit heb ik al 2 abonnementen opgezegd en een derde volgt.

Ik had een contract getekend zodat ik die hele periode de zelfde maand bedrag zal betealen anders waarom zou ik voor 2 jaar tekennen.

De reden van simpel inflatie ja klopt doe dan bij een nieuwe contract  en niet die al lopen

Het beste simpel

Reputatie 6

Hi @Jahduar 

Ik ga nu toch even een vraag stellen ter controle, ook voor mezelf en neem @pauldejonge als voorbeeld.

Pauldejonge heeft een abbonement al 7 jaar. Als een klant akkoord is gegaan met de algemene voorwaarden bij de aanschaf van een abonnement en er toen nog geen inflatiecorrectie werd benoemd in de Algemene voorwaarden en de klant verder niet verlengd dan blijven toch de oude voorwaarden van kracht en hoeft een inflatiecorrectie niet te worden betaald?

Verder heb ik in de eerdere vraag duidelijk rood gemaakt waar ik me ook op heb gericht. Je reactie op dat gedeelte lijkt niet te kloppen. 

Reputatie 1
Badge +3

Hi @Snowboard,

 

Dit klopt. De inflatiecorrectie is vanaf 6 januari 2022 opgenomen in onze algemene voorwaarde.

Als het abonnement voor deze datum is afgesloten/verlengd, zal er geen inflatiecorrectie van toepassing zijn, tenzij er natuurlijk verlengd wordt.

Bedankt voor je oplettendheid @Snowboard en ik hoop dat hiermee ook je vraag beantwoord is.

 

Groet, Jahduar 

Simpel

Reputatie 6

Helemaal duidelijk @Jahduar

Reageer