Skip to main content
Vraag

Waarom is mijn verleng aanbod slechter dan wanneer ik een nieuwe klant ben?

• August 20, 2026
  • 0 reacties
  • 2 Bekeken

Ik kreeg een aanbod om mijn huidige Sim Only te verlengen en voordat ik dat deed, ben ik toch even gaan kijken naar welke deals er zijn (zowel bij Simpel als bij de concurrentie).

Ik zie een mooie deal bij Simpel die ik wilde aangaan, maar wat schetst mijn verbazing? Ik kan dat als bestaande klant niet. 

Het aanbod dat ik krijg, kost me omgerekend 11.45 per maand en daarvoor krijg ik 50GB en onbeperkt bellen.
Als ik nieuwe klant ben, kost het abonnement wat ik kies  8,25 per maand en daarvoor krijg ik 60 GB (50 kan ik niet kiezen) en onbeperkt bellen. Het verschil zou nog groter zijn als ik in mijn verlengaanbod wel voor 60 GB zou gaan (12,80 per maand). Een verschil van ruim 4,5 euro per maand!!

Ik vind dat nogal een verschil en daaruit maak ik op dat nieuwe klanten interessanter zijn dan bestaande klanten. Wat ik erg teleurstellend vind.

Waarom komt het verlengaanbod niet enigzins in de buurt van het aanbod voor nieuwe klanten?? Wat is dat toch met bedrijven dat nieuwe klanten met allerlei acties gelokt worden???