Beantwoord

waarom kan incasso alleen ingesteld worden via iDeal?

  • 26 April 2020
  • 1 reactie
  • 391 Bekeken

Wij zijn gevolmachtigden van een 80+er die geen internetbankieren heeft en ook niet wil. Ze wil wel een goedkoper mobiel abonnement en zodoende kwamen we bij jullie uit. Echter nu blijkt de eerste betaling alleen via iDeal te kunnen plaatsvinden… waarom kunnen we in haar geval geen sepa formulier bij jullie indienen samen met kopie bankpas of bankafschrift? IDeal / internetbankieren gaat ze sowieso niet nemen dus als het niet op een andere senior vriendelijke manier kan, dan zal de aanvraag alsnog geannuleerd moeten worden… We horen graag.

icon

Beste antwoord door Houscouss 28 April 2020, 16:39

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hoi Lientje,

Welkom op onze Community!

Simpel is een online sim-only provider. Om deze reden is het alleen mogelijk om de eerste betaling met iDEAL te voldoen en hiermee een machtiging af te geven voor de automatische incasso. Ook voor het wijzigen van de doorlopende machtiging op een ander rekeningnummer geschied door middel van een betaling met iDEAL.

De workaround in dit geval zou dus zijn dat iemand met internetbankieren de eerste betaling doet en dat vanuit de rekening van begunstigde een automatische maandelijkse overschrijving wordt gepland richting degene die de eerste betaling heeft gedaan.

Groetjes,

Houssam

Reageer