Beantwoord

waarschuwingsbericht 80% verbruikt 4 uur later ontvangen na 50,- buitenbundelkosten


Mijn telefoon is nu geblokkeerd omdat ik 50,- buitenbundel heb verbruikt. Dat zou 1 juni om 05.10 uur zijn gebeurd. Ik krijg om 09.05 bericht dat ik 80% heb verbruikt en om 09.41 100%. Iets na 10.00 wordt mijn telefoon geblokkeerd. Lijkt me niet dat ik hier nu voor moet betalen. Wist niet beter dat ik nog tegoed had.
icon

Beste antwoord door Sanne 5 June 2019, 10:52

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +8
Hi Olivier!

Welkom op onze community!

Wat vervelend dat je hogere kosten dan verwacht hebt gemaakt, graag verwijs ik je door naar deze topic voor het antwoord op jou vraag.
Hier vind je naast je antwoord ook tips om extra kosten te voorkomen.

Groetjes Tess
Maar de waarschuwing kwam 4 uur te laat en zei dat ik nog 20% had (80% verbruikt) terwijl ik al blijkbaar buiten bundel zat.
Is toch anders dan antwoord waar je naar verwijst.
Niet gek dat ik niet op tijd verbruik stop dan.
vind dan ook niet dat ik daar voor moet betalen.
ben niet tijdig en niet juist geinformeerd.
Reputatie 3
Badge +7
Maar de waarschuwing kwam 4 uur te laat en zei dat ik nog 20% had (80% verbruikt) terwijl ik al blijkbaar buiten bundel zat.
Is toch anders dan antwoord waar je naar verwijst.
Niet gek dat ik niet op tijd verbruik stop dan.
vind dan ook niet dat ik daar voor moet betalen.
ben niet tijdig en niet juist geinformeerd.


Hoi! De meldingen worden "real time" verstuurd.

Als je het internetverbruik op Mijn Simpel opent, zie je de starttijd van het internetgebruik. Dit is niet perse de tijd dat de bundel op is. Duurt een internetsessie enkele uren, dan staat nog de starttijd vermeld.

Hier op de community kan ik jouw verbruik specifiek niet inzien. Om echt even jouw verbruik met de meldingen te controleren, kan je contact met de klantenservice opnemen.

Niet echt real time als ik pas 4nuur later gewaarschuwd wordt.
Reputatie 3
Badge +7
Hi!

Op de screenshot kan ik niet helemaal genoeg van de internetsessie inzien. Het enige wat ik hier zie staan is de tijd dat deze internetsessie gestart is. Loopt de sessie 6 uur lang door, dan kan de melding maar zo op tijd verstuurd zijn. Blijft een app bijvoorbeeld open staan, dan loopt het verbruik ook door.

Kan je persoonlijke contact met ons opnemen? Dan kan ik dit wat verder voor je uitzoeken 😊

Hier zojuist exact hetzelfde. Vanavond om 19.30u bericht dat er 100% bundel is gebruikt en even later een bericht dat we €50 boven bundel zitten en sim kaart is geblokkeerd :astonished: Hoe is dit uiteindelijk opgelost? zie dat het een bericht van 8 maanden geleden is…. 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi Jeannette,

Ook welkom op onze Community!

Aii, balen dat de buitenbundelkosten nu al zijn gemaakt.. Om geen (onverwachte) hoge kosten meer te kunnen maken, is het instellen van het Plafond daar de juiste tool voor. Hiermee verzeker je jezelf in ieder geval dat er geen buitenbundelkosten worden gegenereerd boven het persoonlijk ingestelde limiet. @JeannetteVenema, kan je mij anders in een privébericht het mobiele nummer sturen waar het om gaat? Ik check graag nog de mogelijkheden voor je na!

Groetjes, Houssam

Hoi Jeannette,

Ook welkom op onze Community!

Aii, balen dat de buitenbundelkosten nu al zijn gemaakt.. Om geen (onverwachte) hoge kosten meer te kunnen maken, is het instellen van het Plafond daar de juiste tool voor. Hiermee verzeker je jezelf in ieder geval dat er geen buitenbundelkosten worden gegenereerd boven het persoonlijk ingestelde limiet. @JeannetteVenema, kan je mij anders in een privébericht het mobiele nummer sturen waar het om gaat? Ik check graag nog de mogelijkheden voor je na!

Groetjes, Houssam

Hoi Houssam, hoe stuur ik jou een PB? 

Hoi Jeannette,

Ook welkom op onze Community!

Aii, balen dat de buitenbundelkosten nu al zijn gemaakt.. Om geen (onverwachte) hoge kosten meer te kunnen maken, is het instellen van het Plafond daar de juiste tool voor. Hiermee verzeker je jezelf in ieder geval dat er geen buitenbundelkosten worden gegenereerd boven het persoonlijk ingestelde limiet. @JeannetteVenema, kan je mij anders in een privébericht het mobiele nummer sturen waar het om gaat? Ik check graag nog de mogelijkheden voor je na!

Groetjes, Houssam

Hoi Houssam, hoe stuur ik jou een PB? 

Ik heb geprobeerd de klantenservice te bellen, wachttijd 15 minuten. Kunnen jullie mij ook bellen? 

Reputatie 6

Hallo @JeannetteVenema  wanneer je op zijn gebruikersnaam klikt zie je Stuur bericht. Daarmee stuur je een privébericht.

Reageer