Beantwoord

Ze hebben 50 euro in rekening gebracht voor 1500 megabyte!!!

  • 3 June 2024
  • 1 reactie
  • 64 Bekeken

Я Алимов Дмитрий Васильевич, клиент вашей компании, обращаюсь к вам по поводу дополнительных сборов за использование мобильных данных сверх лимита моего тарифного плана.

Согласно последнему законопроекту, за использование данных сверх установленного лимита взимается дополнительная плата. Я считаю, что данные расходы были списаны незаконно, поскольку я не получил должного предупреждения о приближении лимита данных, а условия тарифного плана не были мне представлены в ясной и прозрачной форме. На приложенном скриншоте видно, что все 3 уведомления были отправлены одновременно. То есть при этом я использовал около 100% своего пакета данных и 1500 мегабайт, за которые вы мне выставили счет в 50 евро??? Почему вы обманываете меня, говоря, что я был достаточно информирован? Нет, и еще раз нет!

На основании вышеизложенного прошу Вас пересмотреть и пересчитать сумму взимаемой комиссии. В противном случае я буду вынужден обратиться в компетентные регулирующие органы, такие как ACM (Управление по вопросам потребителей и рынка) и Klachtencompas, для решения этого вопроса.

Я уверен, что мы сможем решить этот вопрос мирным путем и избежать дальнейших действий. Прошу Вас связаться со мной в течение 10 рабочих дней с момента получения этого письма.

Заранее благодарю за внимание и быстрое решение данной проблемы.

Дмитрий Васильевич Алимов

icon

Beste antwoord door Jahduar 5 June 2024, 13:40

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Goedemiddag @alimoffclub,

 

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van zulke hogen kosten en dat je hier niet op zit te wachten.

Met betrekking tot het internetverbruik, is het echter wel zo dat Simpel een internetsnelheid aanbiedt, tot 150 Mbit/s. Dit kan betekenen, dat het heel snel kan gaan met de internetbundel, waardoor de waarschuwingen snel achter elkaar binnen kunnen komen.

Er wordt alleen internetverbruik geregistreerd, als je toestel aanstaat en als de mobiele data aanstaat. Je toestel geeft het internetverbruik door via de simkaart aan het netwerk. Het is verboden voor een provider om internetverbruik te registeren, dat niet door je telefoon is doorgegeven. Het is mogelijk dat er internet wordt geregistreerd, al heb je het toestel niet in handen. Er kunnen updates gedaan zijn of er worden e-mails, Whatsappjes of andere gegevens opgehaald op de achtergrond.    

Vanwege privacy regelingen (AVG privacy wet) is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel MB's daarbij verbruikt wordt. Het verbruik wat vanuit jouw simkaart wordt geregistreerd is terug te zien in Mijn Simpel in de Verbruik specificatie. Dit is dan ook het overzicht wat wij kunnen inzien, wij kunnen je dan ook niet informeren welke apps zoveel heeft verbruikt. Deze privacy regels gelden voor elke providers binnen NL.

Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien jouw mobiele gegevens aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel.

 

Ik denk graag met je mee, om hogere kosten en verbruik in de toekomst te voorkomen. Ik kan je het volgende aanraden: 

 - Je kan het Plafond aan zetten via je Simpel account, dit is een limiet dat voorkomt dat je buitenbundelkosten kan maken als je bundels op zijn.  

 - Ook raad ik je aan om zoveel mogelijk via een WIFI-verbinding te internetten en als je op de WIFI zit, je mobiele gegevens/mobiele data uit te zetten op je telefoon. Het kan namelijk zijn dat het toestel het sterkste signaal pakt en overschakelt naar de mobiele data, terwijl ook de WIFI aanstaat.   

 - Ik kan je ook aanraden de gratis app 'My Data Manager' te installeren. Op deze manier krijg je inzicht in je internetverbruik en welke apps verantwoordelijk zijn voor het internetverbruik. 

 

Heb je toch liever dat ik specifiek meekijk, naar jouw abonnement, dan kan je mij een privé-bericht sturen met jouw 06-nummer en ter verificatie jouw achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer.

 

Ik hoop dat ik je een duidelijk antwoord heb gegeven en ik wens je nog een fijne dag toe.

 

Groet, Jahduar

Simpel

Reageer