Beantwoord

50 euro kosten internet binnen een paar uur

  • 18 October 2022
  • 1 reactie
  • 296 Bekeken

Hallo mijn man heeft en abonnement bij jullie. Hij is nog nooit buiten de bundel van 10 euro gegaan. Nu kreeg hij vandaag de melding dat de sim gedeeltelijk geblokkeerd is omdat er 50 euro aan internet vandaag afging. Dit binnen een paar uur. Terwijl hij op dat moment gewoon thuis was. Dus geen mobiel netwerk gebruikte. Hoe kan dit 

icon

Beste antwoord door Noor 19 October 2022, 14:16

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hi @DickJansen1811

Vervelend om te lezen dat jouw man buiten bundel kosten heeft gemaakt. 

Voordat wij extra kosten in rekening brengen sturen we onze 80% en 100% waarschuwing sms'jes. 
Na het ontvangen van de 100% sms wordt het buiten bundel tarief gehanteerd. Je betaalt per MB buiten de bundel € 0,15 cent. 
Mocht je willen weten hoeveel MB's buiten de bundel is gevallen dan kan je dit jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Verbruik specificatie' inzien. 

 

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar MB's aan verbruikt zijn.
Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren.
Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt.

Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen.
Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 

 

Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien het toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken.
Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen. 

Mocht je toch nog vragen hebben omtrent de factuur dan kan je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice zodat wij met je mee kunnen kijken naar desbetreffende factuur. 

Ik wens je ondanks de situatie een fijne dag! 

Groetjes, Noor
Simpel

Reageer