Beantwoord

Buiten de bundel - direct kosten ad € 50,-.

  • 27 juni 2020
  • 4 reacties
  • 445 Bekeken

Beste mevrouw, heer,

 

Mijn zoon zijn mobiel is vanmiddag afgesloten. Vanavond kwam hij erachter dat hij zijn totale bundel heeft verbruikt; hij had nog voldoende MB's in zijn bundel.

Is het nog te achterhalen wat er gebeurd is dat zijn MB's binnen een paar minuten zijn verbruikt?. Daarna is hij afgesloten en nu heeft hij kosten van € 50,- gemaakt. Waarom wordt er niet geblokkeerd als de bundel op is? En waarom de kosten laten oplopen tot € 50,-. Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

 

Groetjes,

HAS

 

icon

Beste antwoord door Houscouss 29 juni 2020, 15:37

Hoi @HAS 

Welkom op onze Community!

Balen dat de kosten zo hoog zijn opgelopen! Het telefoonnummer is echter niet afgesloten. Met het bereiken van het Gebruikslimiet, komt er alleen een blokkade op diensten die extra kosten met zich meedragen. Vanuit je eigen bundel bellen/internetten/sms’en is natuurlijk zonder extra kosten.

Wij kunnen niet inzien waarvoor het toestel de MB's heeft binnengehaald en waarvoor ze dus zijn verbruikt. In de instellen van het toestel kan je zien welke app hoeveel MB's aan mobiele data heeft verbruikt. Ik zou je het advies willen meegeven om bijvoorbeeld de app 'Datamanager' te downloaden. Hiermee monitor je de mobiele data verbruik, echter loopt de teller wel vanaf het moment dat de applicatie is gedownload wat dus wil zeggen dat je de reeds verbruikte MB's daarmee niet kan achterhalen.

Het is daarnaast ook zeker het advies om alert te zijn op moment dat de eigen bundel volledig is verbruikt. Wanneer het internetverbruik is opgelopen tot 80%, ontvang je hiervan een notificatiebericht  per sms en je ontvangt er vervolgens nog één wanneer je internetbundel 100% is verbruikt. Vanaf het moment dat de eigen internetbundel op is, ontvang je iedere MB tegen het buitenbundeltarief van €0,15.

Om deze hoge kosten voor in de toekomst te kunnen voorkomen, kan je het Plafond inschakelen of een MB-aanvuller aanschaffen wanneer de internetbundel op is. Voor de huidige buitenbundelkosten die al in rekening zijn gebracht, kijkt onze klantenservice graag met je mee of je in aanmerking komt voor onze coulanceregeling.

Groetjes,

Houssam

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @HAS 

Welkom op onze Community!

Balen dat de kosten zo hoog zijn opgelopen! Het telefoonnummer is echter niet afgesloten. Met het bereiken van het Gebruikslimiet, komt er alleen een blokkade op diensten die extra kosten met zich meedragen. Vanuit je eigen bundel bellen/internetten/sms’en is natuurlijk zonder extra kosten.

Wij kunnen niet inzien waarvoor het toestel de MB's heeft binnengehaald en waarvoor ze dus zijn verbruikt. In de instellen van het toestel kan je zien welke app hoeveel MB's aan mobiele data heeft verbruikt. Ik zou je het advies willen meegeven om bijvoorbeeld de app 'Datamanager' te downloaden. Hiermee monitor je de mobiele data verbruik, echter loopt de teller wel vanaf het moment dat de applicatie is gedownload wat dus wil zeggen dat je de reeds verbruikte MB's daarmee niet kan achterhalen.

Het is daarnaast ook zeker het advies om alert te zijn op moment dat de eigen bundel volledig is verbruikt. Wanneer het internetverbruik is opgelopen tot 80%, ontvang je hiervan een notificatiebericht  per sms en je ontvangt er vervolgens nog één wanneer je internetbundel 100% is verbruikt. Vanaf het moment dat de eigen internetbundel op is, ontvang je iedere MB tegen het buitenbundeltarief van €0,15.

Om deze hoge kosten voor in de toekomst te kunnen voorkomen, kan je het Plafond inschakelen of een MB-aanvuller aanschaffen wanneer de internetbundel op is. Voor de huidige buitenbundelkosten die al in rekening zijn gebracht, kijkt onze klantenservice graag met je mee of je in aanmerking komt voor onze coulanceregeling.

Groetjes,

Houssam

Hoi Houscouss,

 

Bedankt voor je heldere uitleg. ik hoop dat we in aanmerking kunnen komen voor de coulanceregeling.

Groetjes, 

 

HAS

Beste,

Zojuist heb ik exact hetzelfde meegemaakt. om 18.59 een sms ontvangen dat ik 100% van mijn data had verbruikt en 2 minuten later is mijn simkaart geblokkeerd ivm hoge kosten, terwijl ik op dat moment in een supermarkt liep zonder mijn mobiel te gebruiken. Zoals u begrijpt ben ik hier enorm van geschrokken. Ook begrijp ik niet hoe ik in 2 minuten 50 euro aan internetkosten verbruik terwijl ik enkel internet (inactief) op mijn mobiel aan had staan... 

Ik ben al jaren trouwe klant bij jullie, maar vind deze hoge kosten echt onredelijk. 

 

Met vriendelijke groet,

Mirjam

Reputatie 1
Badge +7

Hi @mirjamhermans

Wat vervelend dat de kosten zo hoog opgelopen zijn. 

Via jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina heb je ten alle tijden inzicht op je verbruik. Het is aan te raden om dit zo nu en dan in de gaten te houden, zodat je dit soort hoge kosten kan voorkomen. 
Ook is het een tip om een Plafond in te stellen. Je Plafond beschermt jou tegen onverwacht hoge kosten. Bijvoorbeeld als je internetbundel op gaat zonder dat je actief je toestel gebruikt. Je Plafond zorgt er voor dat het verbruik wordt stopgezet zodat er geen kosten in rekening worden gebracht. 

Wat betreft de kosten wil ik je vragen om even contact met ons op te nemen. Wij kijken dan graag met je mee. 

Groet, 

Lisa

 

Reageer