Skip to main content
Beantwoord

Data overschreden??

Goedemiddag,

Ik heb deze morgen een mail ontvangen dat ik mijn bundel met meer dan €50,00 zou hebben overschreden en of ik €40,00 via Ideal wil betalen om de blokkade op te heffen. Echter is het dataverkeer na de melding dat deze op was uitgezet, ik kan in het verbruik die uptodate is tot deze middag ook geen overschrijding van de bundel vinden.

Ik heb deze morgen en vanmiddag zelfs 25 minuten aan de telefoon gezeten met jullie en krijg geen antwoord op mijn vraag, wat er nu mis is. Schandalig!! Ik moest vanmorgen wachten, en nu moet ik weer tot morgen wachten. Ik heb wel wat beters te doen dan jullie de hele dag bellen. Kan ik ook een betaalverzoek sturen voor mijn uren en telefoonkosten? Hopelijk krijg ik via deze weg wel een antwoord. 

Beste antwoord door R.V

Goedemiddag ​@Sabrina B 

Wat vervelend om te lezen dat er kosten buiten de bundel zijn gemaakt. Ik begrijp dat dit niet iets is waar je op zit te wachten!

Helaas kunnen we via deze weg geen persoonlijke gegevens inzien, waardoor ik je niet direct verder kan helpen. Zou je contact met ons kunnen opnemen via Facebook privé, X, of WhatsApp? Ik heb een link voor je toegevoegd, zodat je gemakkelijk kunt zien op welke manieren we bereikbaar zijn: https://www.simpel.nl/klantenservice/contact.

Ik kijk ernaar uit om je verder te helpen!

Groet,
Renaat
Simpel

Bekijk origineel

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 29 reacties
  • Antwoord
  • 1 april 2025

Goedemiddag ​@Sabrina B 

Wat vervelend om te lezen dat er kosten buiten de bundel zijn gemaakt. Ik begrijp dat dit niet iets is waar je op zit te wachten!

Helaas kunnen we via deze weg geen persoonlijke gegevens inzien, waardoor ik je niet direct verder kan helpen. Zou je contact met ons kunnen opnemen via Facebook privé, X, of WhatsApp? Ik heb een link voor je toegevoegd, zodat je gemakkelijk kunt zien op welke manieren we bereikbaar zijn: https://www.simpel.nl/klantenservice/contact.

Ik kijk ernaar uit om je verder te helpen!

Groet,
Renaat
Simpel

• Lezer
  • 1 reactie
  • 1 april 2025

Hi ​@Sabrina B

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik kreeg op hetzelfde moment zowel de sms met de waarschuwing van 80% verbruik als die met de waarschuwing van 100% verbruik! Ik heb het gevoel dat de systemen van Simpel nogal langzaam zijn met updaten van gegevens.

Je schrijft dat er geen overschrijding zag terwijl de gegevens up-to-date waren. Hoe kun je zien of de gegevens up to date zijn?

• Auteur
  • Lezer
  • 1 reactie
  • 1 april 2025

Hi Koen,

Het klopt dat de systemen bij Simpel niet goed werken en helaas zijn de gebruikers hier de dupe van. 

Ik heb om 8:37 een sms ontvangen dat het 100% was en om 8:38 een mail dat er €50 (meer dan 600 mb verbruik) buitenbundelkosten waren. 

Je kunt in je account bij je verbruiksspecificatie. Onder de kop “specificatie” kun je zien tot wanneer je internetgebruik is bijgewerkt (iedere 6 uur). Als je internet open klikt zie je je vebruik in deze periodes. Bij mij was het internetgebruik bijgewerkt maar de extra kosten waren niet zichtbaar, pas 4 uur later..

Ik heb Simpel meteen weer gebeld waarna de medewerkster na een discussie bevestigde dat de systemen inderdaad traag waren. Ik hoef nu maar €25,00 te betalen en ben hier maar akkoord mee gegaan, betaal nu ook maar extra voor een plafond zodat dit niet weer kan gebeuren .

Ik ben van mening dat Simpel dit misschien wel met opzet doet, hier verdienen ze meer aan dan aan hun “goedkope” abonnementen.

• Superster
  • 1234 reacties
  • 1 april 2025

Hi ​@Sabrina B en ​@koen_ZH 

Wat voor merk en type telefoon hebben jullie? 

Reageer