Hi. De wifi wordt door mijn toestel niet meer automatisch opgepikt als ik thuis binnen kom. Ik moet het steeds opnieuw instellen zodat het weer contact maakt. Dit is heel vervelend, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Yep, hier hetzelfde. Pas als ik de mobiel ontgrendel ontstaat er weer een WiFi verbinding. Na kontrole van internet verbruik in de app blijkt er dus data verbruikt te zijn die buiten de bundel vallen. Graag aanpassen in uw software, Simpel..
Hi!
En welkom op onze community!
Wat betreft de wifi instellingen in het toestel wil ik jullie graag verwijzen naar onze online toestelhulp.
Daar vind je meer informatie terug over de internetinstellingen in het toestel.
Wanneer er geen verbinding gemaakt wordt met wifi, wordt er inderdaad mobiel netwerk geregistreerd.
Daarnaast levert Simpel enkel mobiel internet en ondersteunt geen wifi verbinding. Om buitenbundelkosten te voorkomen bieden wij een Plafond aan.
Via je persoonlijke pagina kun je dit Plafond snel en gemakkelijk instellen.
Groetjes Tess
Beste Tess,
Dank voor het welkom, maar zit al langere tijd op deze community.. En heb al een lange tijd ervaring met mijn Samsung 5 dus ik weet hoe eea werkt, inmiddels.. Het automatisch overgaan van 4G naar WiFi en vice versa bij thuiskomst en weggaan heeft altijd probleemloos gewerkt. Om foutieve werking van ons modem uit te sluiten diverse mensen met hun mobiel, welke met een andere provider werkt, dit ook laten uitvoeren. En de overschakeling ging bij hun zonder problemen. Lijkt er dus op dat er iets mis is met de afstelling van het Simpel signaal. Ja, en het Plafond is bekend, maar een volkomen onnodige instelling als alles naar behoren werkt. En is natuurlijk geen oplossing voor dit probleem! Graag deskundige raad en aandacht voor deze kwestie.
Bedankt, ook namens andere klanten van Simpel,
Nico Bras
Zet mobiele gegevens uit wanneer je het niet nodig hebt, bijvoorbeeld wanneer je op WiFi zit. Hetzelfde geldt voor WiFi, scheelt ook in batterijduur.
En verder. Zet je ook je telefoon elke dag uit voor bijvoorbeeld een 20 minuten? Dat is voor elke telefoon goed.
Controleer ook WiFi instellingen, Slimme netwerkwissel / WiFi assistent staat uit?
Nico, zo te lezen is het Simpel (T-Mobile) signaal sterker dan dat van anderen bij jou.
De mobiele gegevens staan uit. En hier gaan de mobiele telefoons altijd uit voor de nacht. Slimme netwerkwissel staat uit. Wat opvalt is dat het Simpel signaal de laatste tijd erg zwak is, maar 1 streepje.. Maar bedankt voor het meedenken!
Jouw simkaart in ander toestel en vice versa, wat daaruit komt.
Oké, bedankt, ik zal kijken of ik iemand kan vinden om te wisselen,,,
Groetjes Joachiem
Bedankt Joachiem, maar dit maakt geen verschil. Ik hou mijn mobiele gegevens voortaan maar uit, dan werkt het wel..
Groetjes Joachiem
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.