Beantwoord

dekking t-mobile hetzelfde als tele2?

  • 25 May 2020
  • 2 reacties
  • 685 Bekeken

Hallo, ik heb nu nog een abonnement bij Tele2 waarmee ik heel tevreden was de afgelopen 2 jaar.
Helaas bleek een aantal weken geleden het signaal van 3-4 streepjes naar nauwelijks 1 streepje te zijn gegaan en had ik soms heel slecht ontvangst met telefoneren. Met speedtest had ik meestal rond de 40 Mb/s maar nu nauwelijks 6 Mb/s! Waardeloos dus.
Gebeld met Tele2 en het bleek dat door de fusie met T-Mobile er een en ander was veranderd en hij kon zien dat bij ons in de buurt een mast was “uitgezet” , vandaar het slechte ontvangst nu. Hier was helaas niets aan te doen. Ik moest dan maar overstappen naar een andere provider.

Dus ik zoek nu een nieuwe provider die een goede dekking geeft. KPN is dat zeker maar die vind ik veel te duur. BelSimpel is zeer voordelig en ik zag op de dekkingskaart dat wij daar een redelijk goede dekking hebben.

Mijn vraag: hoe kan het dekkingsgebied van BelSimpel die hetzelfde netwerk van T-Mobile gebruikt, nou anders zijn dan T-Mobile zelf? 

icon

Beste antwoord door Mais 26 May 2020, 17:45

Bekijk origineel

2 reacties

Nou  dit is niet Bel Simpel, maar Simpel.

Maak je maar geen illusie, Simpel maakt ook gebruik van TMobile. Ik ben zelf al jaren bij Simpel en  was blij en tevreden. Maar ook hier is mijn bereik nu bagger! Ook hier kun je dan kosteloos opzeggen en naar een andere provider. Maar T mobile zet de masten uit of gooit ze over een andere frequentie waardoor andere providers die daar gebruik van maken zoals Tele2 of Simpel hun klanten dus maar weg moeten laten gaan. ( En helaas lijkt het alsof ze dat ook graag willen).. Hoe krom allemaal... 5g natuurlijk, geldkwestie? .. en ik kan nergens heen waar het beetje betaalbaar is. Jij dus ook waarschijnlijk niet…

Zelfs t mobile (de bron) gebeld... Maar nee ook die geven niet thuis.

Zo jammer!! 

 

Ja, sorry, ik bedoel ook “Simpel” en niet “BelSimpel” :upside_down:

 

Reageer